Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #81 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg låner jobb-bil når jeg trenger den, og betaler 3 kr km inkludert bensin. Denne tråden handler om menn uten lappen. Ikke menn som har lappen, men ikke bil. Og en bil trenger strengt tatt ikke koste flere hundretusen kroner... Min kostet 15000 og tar meg fra A til B uten problemer. De nokså få utgiftene den gir, betales uten trøbbel. Og jeg har fortsatt råd til hobbyer, ferier osv... Ellers tror jeg vi er ganske enige. Skjønner ikke hvorfor man skulle la være å date en mann uten lappen... Bor man i en by ser jeg ikke helt vitsen med bil, bortsett fra at det er praktisk hvis man skal på en lengere tur og at det tar kortere tid enn buss. Hvis jeg skulle på date med en som ikke har lappen, kunne jeg hentet han med min bil, eller møtt han på date-stedet. Å date en mann uten lappen er en god grunn til å gå og sykle mer selv også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suziserken Skrevet 10. september 2008 #82 Del Skrevet 10. september 2008 En mann uten lappen, er en mann uten baller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #83 Del Skrevet 10. september 2008 En mann uten lappen, er en mann uten baller! Enig...små gutter er hva de isåfall er. n ekte mann kjører bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alicia2 Skrevet 10. september 2008 #84 Del Skrevet 10. september 2008 Synes det er synd at du ikke skjønner at smiley'en var til for å gi en lettere tone på innlegget mitt. "En mann som fniser og i tillegg ikke har lappen stiller lavt på listen med særdeles lav ranking."? Hehe, hva kan man si. Du er jammen grei. En liste som har særdeles lav ranking? Og ja, hvis du begynner å syte om hvorfor en mann er på kvinneguiden, så vil jeg bare si at denne siden er fantastisk for oss menn som trenger en oppskrift, snakke om problemer, eller lese om hvordan andre har løst ulike livskriser. Takk! Bravo!Dette syns jeg var godt sagt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alicia2 Skrevet 10. september 2008 #85 Del Skrevet 10. september 2008 Kan liksom ikke ta denne tråden helt alvorlig...! Altså, jeg møter en kjekk kar,han er hyggelig på alle måter,jeg liker han kjempegodt,han kan se ut til å være den "perfekte" for meg.Men du godeste,hva er det jeg hører? DET VISER SEG TIL MIN STIORE SKREKK AT DENNE PERFEKTE MANNEN HAR IKKE LAPPEN!! Hjelpe meg , alt faller i grus, og jeg tar veska mi og stikker avgårde.Her fant jeg DEN mannen,og så har han ikke lappen. Klart jeg ikke har noe valg- denne karen er svigermors drøm like til jeg fikk vite den avskyelige sannheten -HAN HAR IKKE LAPPEN Jenter, dette ble rett og slett komisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 13. september 2008 #86 Del Skrevet 13. september 2008 Kan liksom ikke ta denne tråden helt alvorlig...! Altså, jeg møter en kjekk kar,han er hyggelig på alle måter,jeg liker han kjempegodt,han kan se ut til å være den "perfekte" for meg.Men du godeste,hva er det jeg hører? DET VISER SEG TIL MIN STIORE SKREKK AT DENNE PERFEKTE MANNEN HAR IKKE LAPPEN!! Hjelpe meg , alt faller i grus, og jeg tar veska mi og stikker avgårde.Her fant jeg DEN mannen,og så har han ikke lappen. Klart jeg ikke har noe valg- denne karen er svigermors drøm like til jeg fikk vite den avskyelige sannheten -HAN HAR IKKE LAPPEN Jenter, dette ble rett og slett komisk Du får øvelseskjøre med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alicia2 Skrevet 13. september 2008 #87 Del Skrevet 13. september 2008 Du får øvelseskjøre med han ÅÅ-nå misforsto du meg! Det jeg skrev var ikke noe JEG har opplevd,det var et sånt ironisk/lattermildt "hint" til de jentene som dropper en fyr fordi han ikke har lappen,og det skulle jeg liksom illustrere da-ved å skrive dette på denne måten.En "tenkt"situasjon altså,hvis det var JEG som var ute med en fyr som altså røpet at han ikke hadde sertifikat,og hvis JEG var av den typen som da ville droppet mannen. Og når jeg skrev at dette var "komisk jenter",mente jeg altså at DET ER KOMISK AT EN KAN KOMME PÅ Å DROPPE EN MANN PGA AT HAN IKKE HAR LAPPEN! Uffameg,jeg var visst uheldig med det innlegget ja,sikkert andre som har misforstått meg også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 14. september 2008 #88 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg lar Margareth Tatcher svare TS på hans spørsmål: "A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kua Skrevet 14. september 2008 #89 Del Skrevet 14. september 2008 Da både jeg og samboeren min bor 2 mil unna jobbben så er vi avhengige av å ha sertfikatet. Vi bruker bilen utrolig mye For å komme oss på fjellet, hytta eller på besøk til familie og venner. Bor riktignok ikke midt i oslo,men litt lengre nord i landet. Her er kollektivtilbudene dårlig, og det er langt mellom byene. Synes det er greit at samboeren min har lappen. Hvis ikke så måtte han nok ha tatt den før eller siden, da det er greit å bytte litt på kjøringa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #90 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg lar Margareth Tatcher svare TS på hans spørsmål: "A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure." Jeg må si jeg undres over folk som slenger rundt seg med sitater uten å vite hvor de kommer fra. Det virker som man ikke er interessert i å være kultivert nok til å sjekke fakta. Misquotations * A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure. o Attributed to her in Commons debates, 2003-07-02, column 407 and Commons debates, 2004-06-15 column 697. According to a letter to the Daily Telegraph by Alistair Cooke on 2 November 2006, this sentiment originated with Loelia Ponsonby, one of the wives of 2nd Duke of Westminster who said "Anybody seen in a bus over the age of 30 has been a failure in life". In a letter published the next day, also in the Daily Telegraph, Hugo Vickers claims Loelia Ponsonby admitted to him that she had borrowed it from Brian Howard. There is no solid evidence that Margaret Thatcher ever quoted this statement with approval, or indeed shared the sentiment. http://en.wikiquote.org/wiki/Margaret_Thatcher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 14. september 2008 #91 Del Skrevet 14. september 2008 Hvordan reagerer dere jenter på en mann uten lappen? Er 30 år og bor i Oslo. Har aldri hatt noe behov for lappen. De gangene jeg har hatt behov har venner hjulpet meg, f.eks i forbindelse med flytting etc. Men jeg merker jo at det er begrensende i forhold til å måtte satse på kollektivt og taxi, ikke kunne hente noen, ikke kunne hente store ting selv på IKEA, ikke kunne hente ifbm med date, må reise sammen med noen som har bil hvis man skal på hyttetur etc. Nå begynner jeg å bli såpass gammel at jeg har begynt å få komplekser for at jeg ikke har lappen. Har forøvrig lite problemer med å få kontakt med jenter og de jeg har spurt sier det har liten betydning. Men føler alltid at jeg ikke er fullt nok mann som kan fikse og ordne alt mulig, uten lappen. For ofte må man ha bil. Men er interessert i flere tanker om dette. Blir en gutt "mindre verdt" i deres øyne uten sertifikatet? Jeg er hardbarka rånejente, og liker å sitte på med gutter og. (tenner meg, haha) Så for min del er det veldig viktig at vi begge har lappen. Men klart, er det kjemi har det ingenting å si så lenge han ihvertfall har planer om å ta den Tror dette er ganske så individuelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 14. september 2008 #92 Del Skrevet 14. september 2008 Hva med økonomi? Ikke alle som har et valg engang. Jeg var student, hadde overhode ingen penger til overs, likevel fikk jeg tatt lappen 1 mnd etter 18 årsdagen. hmm.. Man får til det man vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 14. september 2008 #93 Del Skrevet 14. september 2008 ÅÅ-nå misforsto du meg! Det jeg skrev var ikke noe JEG har opplevd,det var et sånt ironisk/lattermildt "hint" til de jentene som dropper en fyr fordi han ikke har lappen,og det skulle jeg liksom illustrere da-ved å skrive dette på denne måten.En "tenkt"situasjon altså,hvis det var JEG som var ute med en fyr som altså røpet at han ikke hadde sertifikat,og hvis JEG var av den typen som da ville droppet mannen. Og når jeg skrev at dette var "komisk jenter",mente jeg altså at DET ER KOMISK AT EN KAN KOMME PÅ Å DROPPE EN MANN PGA AT HAN IKKE HAR LAPPEN! Uffameg,jeg var visst uheldig med det innlegget ja,sikkert andre som har misforstått meg også da Jeg tok nok poenget ditt ; men tenkte dette ble et morsomt svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #94 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg er kvinne,over 30,med flere barn og jeg har ikke lappen. Det har fungert greit i alle år. Det er jo en selvfølge at jeg bosetter meg sentralt når jeg ikke har lappen. Jeg har vært i et forhold med en som heller ikke hadde lappen og det gikk også greit. Alt går greit med tilpasning.Ungene har alt av aktiviteter i gåavstand og kollektivtilbudet her vi bor er bra. Nå har min mann lappen og jeg holder på å ta lappen,noe som er et helvete. Jeg hater å kjøre bil og jeg tar lappen kun fordi jeg får sponset halvparten av kostnadene av mine foreldre som tydeligvis har sett seg lei på at jeg aldri kan ta med meg ungene på besøk til de.Selv da jeg var 18 så var jeg negativt innstilt til å ta lappen og det var aldri et tema for meg. Jeg kommer til å fortsette å være fotgjenger mesteparten av tiden. Går til og fra jobb og har ikke noe behov for å kjøre rundt etter jobb. Min mann som elsker å kjøre tar den biten.Men det blir vel litt kjøring av og til. Men,fordi jeg hater å kjøre bil og ikke er bilentusiast,så skjønner jeg godt de menn som ikke tar lappen fordi de ikke vil,ikke gidder,ikke har lyst,aldri har vurdert det,ikke ønsker å bruke pengene sine på lappen og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #95 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) siden det er jo om man har lappen at man er av verdi. Dermed må en kvinne uten lappen være verdi løs i dagens samfunn eller gjelder dette bare menn ? Endret 15. september 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kanutten¤ Skrevet 14. september 2008 #96 Del Skrevet 14. september 2008 Det ville da være fryktelig om man skulle få redusert verdi fordi man ikke har lappen. Det kan selvsagt by på utfordringer om man ikke bor på steder med gode kollektivforbindelser, men ellers så er det alltid mulig å ta lappen, om man ikke har den. Man trenger ikke å lage problemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 14. september 2008 #97 Del Skrevet 14. september 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #98 Del Skrevet 14. september 2008 Det er nokså taperaktig å ikke ha lappen og bil når en mann og er ferdig med studietiden. Patetisk er det med menn som er avhengig av bussen. Dessuten vil han ikke score høyt på "familievurderinger" for han vil jo ikke være i stand til å ta vare på sin familie når han ikke har bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. september 2008 #99 Del Skrevet 14. september 2008 Å snakke om redusert verdi fordi man ikke har lappen er bare tåpelig. Men jeg innrømmer at det er veldig praktisk at vi begge har lappen. Vi kan komme oss rundt selv, men hvis det er noe spesielt kan hvem som helst av oss hente/kjøre den andre. Den ene som har lappen slipper å være med hver bidige gang det skal handles inn stort. Og på langturer er det veldig behagelig å slippe å være den eneste som skal kjøre 7-8 timer i strekk. Selv i Oslo har vi syntes det er veldig praktisk med bil, selv om det sikkert var mer luksus enn nødvendighet. Forøvrig har mannen min både lappen og bil, men velger likevel å ta toget til og fra jobb hver dag rett og slett fordi det går raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #100 Del Skrevet 14. september 2008 Forøvrig har mannen min både lappen og bil, men velger likevel å ta toget til og fra jobb hver dag rett og slett fordi det går raskere. Jo, men mange har lappen og kanskje også bil, men bor de i en større by velger mange likevel å ta buss eller tog til og fra jobb, det er jo ganske vanlig. Men lappen gir deg jo frihet til å velge og til weekendturer og langkjøring der alt slipper å være avhengig av den ene personen med lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå