Gjest *Frida* Skrevet 9. januar 2009 #141 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er jo en grunn til at man skal ut i permisjon noen uker før fødsel! Tydeligvis! *glede seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2009 #142 Del Skrevet 9. januar 2009 Innom og hilser på. Du er snart ferdig du da! Bare fire uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 9. januar 2009 #143 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei Imli. Jupp, berre maks 6 veker til me har fått baby. :dåne: Egentlig kan det vel skje når som helst no. Men eg ventar gjerne til termin eg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. januar 2009 #144 Del Skrevet 10. januar 2009 Snart er *Frida* mamma Synes det ikke er noe lenge siden jeg var inne i dagboken din for første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 10. januar 2009 #145 Del Skrevet 10. januar 2009 Nei dette har gått fort... I dag er det 4 veker til termin, dvs maks 6 veker til me er foreldre. Ojoj... Har ein litt dårlig dag i dag, er sliten og i litt dårlig form. Har absolutt ingen tiltakslyst, noko som tærer på, spesielt overfor sambo. Jaja. Ser fram til middag i dag, skal lage indisk kyllinggryte med tilbehør. Det er så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 12. januar 2009 #146 Del Skrevet 12. januar 2009 Her var det år og dag siden jeg har vært innom ja. Ikke lenge igjen nå.Spennende tid framover nå.Snart har dere ei lita i hus :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 13. januar 2009 #147 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei no er det ikkje lenge igjen. Men eg trur nok at du får babyen før meg, Skogmusa! I dag blir det bytur og legekontroll. Gler meg ikkje akkurat til å kjøre heile veien heilt åleine (litt over 2 timar ein veg). Men eg har laga ei handleliste på det me ikkje har fått i hus ennå, og håpar eg har ork til å handle litt... Har så lyst til å få tak i det som manglar no, men veit ikkje om kroppen er med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 15. januar 2009 #148 Del Skrevet 15. januar 2009 Kontroll og bytur gjekk fint! Kontroll: blodtrykket er fint, men 2 på Leucocyttar. Sikkert berre forurensning. Smertene og dovenhet i fingrane/hendene kjem av hevelse, det heitte karpaltunnelsyndrom. Ikkje farlig, og har altså ingenting med blodomløpet å gjere. Blodprøvane (hormoner) var fine, og eg skal tilbake til samme dose som før graviditeten etter fødselen. Legen rekvirerte MR i mars/april, og vil også foreta EKK (EKG?) av hjertet for sjekk av klaffene dersom eg skal starte opp igjen på medisinane eg ikkje tek no. Så: ultralyd! Nå klarer eg å sjå kva som er babyen I alle fall hovudet, magen, hjarta og ryggrad. Hovudet er festa, og ryggen ligg til venstre. Flinke babyen Vekst ligg på +5%, og legen meinte ho ville vere ca 3500 til termin. Skal på vekstkontroll-UL i måro her på lokalsjukehuset, så eg er spent på om dei er einige Då skal jo sambo også vere med, han har ikkje vore på UL sidan den ordinære i veke 17. Så fekk eg handla litt Kjøpte helseteppe, et sengesett, et babyhandkle, leke til Babybjørn-stolen, madrass til senga, bleiebøtte, regntrekk og myggnetting til vogna og litt smått på H&M. Har også bestilt et par plagg på H&M.com, håpar det kjem i posten snart Det eg manglar no er ammetrøyer. Har kjøpt to singlettar, men no på vinteren er det sikkert meir praktisk med genser. Jaja, eg klarer meg nok utan og! I måro er det som sagt vekstkontroll-UL, og siste arbeidsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. januar 2009 #149 Del Skrevet 15. januar 2009 Er imponert over deg *Frida* Langtur til sykehuset og handletur. Sikkert godt å få tingene i hus nå Blir spennende å se om de er enig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 16. januar 2009 #150 Del Skrevet 16. januar 2009 Oi, storshopping, ja! Jeg er imponert over at du tok alt det der alene! Godt at alt var i orden på kontrollen også, såklart. Det kan jo hende at H&M (nettbutikken) får inn noen flere ammetopper etterhvert, de pleier å fylle opp mammakategorien en gang i løpet av sesongen. Den amme-t-skjorta de hadde nå var litt underlig i fasongen, dessverre - på meg, ihvertfall. Ellers kan det jo være at Ellos eller La Redoute har noe, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 17. januar 2009 #151 Del Skrevet 17. januar 2009 Er imponert over deg *Frida* Langtur til sykehuset og handletur. Sikkert godt å få tingene i hus nå Blir spennende å se om de er enig ja Ja nå har me vel fått tak i det meste! I går henta sambo stellekommoden og, gler meg til å montere den, og legge på plass klede i den Oi, storshopping, ja! Jeg er imponert over at du tok alt det der alene! Godt at alt var i orden på kontrollen også, såklart. Det kan jo hende at H&M (nettbutikken) får inn noen flere ammetopper etterhvert, de pleier å fylle opp mammakategorien en gang i løpet av sesongen. Den amme-t-skjorta de hadde nå var litt underlig i fasongen, dessverre - på meg, ihvertfall. Ellers kan det jo være at Ellos eller La Redoute har noe, kanskje? Alt var bra på kontrollen ja, det har det vore heile tida. Syns eg er veldig heldig sånn! Har kikka litt på Ellos, La Redoute og mange andre som har ammegensere, men har ikkje funne noko... Ellos har kun 1 langerma genser, fks, hm.com har jo berre ein ammetopp med kort arm. Har aldri bestilt klede til meg sjølv på nettet heller, eg må liksom sjå og kjenne på stoffet, og prøve det på sjølvsagt. Boob-genserane er fine då, men dei var så dyre... Kontrollen i går var fin, me fekk sjå ansiktet i profil Ikkje lett å sjå, men det var ei lita nase der :rødme: Men ho låg med fjeset inni morkaka! Hehe... Legen målte magen heile 3 gonger, kvar gong med større mål. Dei rekna seg fram til at ho vil vere ca 3800 ved termin, det syntes eg er stort nok... Legen som tok UL på tirsdag kom fram til 3500. Men eg blei uansett 'godkjent' til å føde her på lokalsjukehuset, sjølv om jordmora først spurte kor høg eg er... Det var vel med tanke på kor stort bekkenet mitt er. Kjenner eg blir litt urolig, men eg skal prate med jordmora på kontrollen på tirsdag. Tenker jo på at ei i familien min mista guten sin under fødsel for et år sidan, han satt fast i bekkenet. Uff! -- Nå er det helg, og permisjon! Eg fekk ein fin bukett av kollegaene mine i går, dei er så snille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. januar 2009 #152 Del Skrevet 19. januar 2009 På en liten visitt for å sjekke tilstanden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 20. januar 2009 #153 Del Skrevet 20. januar 2009 Pusilus! Alt er bra her! Kontroll hos jordmor i dag. Blodtrykk, urin og fosterlyd er bra. Vesla har snudd seg litt, og ligg no med ryggen til høgre. Det ser veldig rart ut, for magen min blir skeiv... Ellers prata me litt, og eg gav uttrykk for at eg var begynt å tenke meir og meir på fødselen, og mine bekymringar ang vekt og størrelse på babyen og bekkenet mitt. Jordmora var flink, og eg er veldig avslappa for det no. Ho sa mellom anna at det er eit godt teikn at hovudet er festa i bekkenet, og i tillegg at eg var 'fin gravid', med tanke på størrelsen på magen i forhold til kroppen. Sjølv om eg er relativt låg (162), er eg ikkje spinkel. Jah, så då blir neste kontroll neste onsdag. Ellers fekk eg henta et hjul som mangla på stellekommoden (butikken hadde opna eska og levert ut et hjul til ein annan kunde, dette fann me ut når me skulle montere kommoden. Først mangla me ei heil eske med skruar og hjul, så fekk me denne eska med 3 hjul...) Men no er kommoden ferdig montert, og eg har lagt i kleda me har i dei minste str. Alt fekk plass i ein skuff... Kjøredressen er forresten ferdig! Ferdig montert med knappar og det heile, så fin! Skal skylje den opp i måro, tenkte å dampe den også. Og så har eg begynt på et lite skjerf. Svigermor er ferdig med hentedressen (sparkebukse, jakke og hue), og har likegodt fortsatt med sokkar og vottar i samme garnet. Gler meg til å ta det på veslejenta :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 21. januar 2009 #154 Del Skrevet 21. januar 2009 Uff, nå snør/sluddar det sidelengs her... :snø: Det har vel komt 15 cm siden i går, og eg tør ikkje kjøre. Må opp ein litt bratt sving frå der bilen står, og eg har ikkje lyst til å stå fast nå... Og eg som skulle handla... Lurer på om eg skal gå med bosset, så får eg i alle fall ein tur. Så ser eg om eg tør å gå heilt til butikken. Brukar vel ein halvtime ein veg, og så er det berre motbakkar heim igjen... Viss eg går veldig seint så får eg kanskje heik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 24. januar 2009 #155 Del Skrevet 24. januar 2009 Då var det visst slutt på den gode nattesøvnen... Fekk ikkje sove i går, så eg stod opp igjen. La meg igjen kl 1, var like våken då, men sovna til slutt. Så kl 5 var eg lys våken igjen, då var armen vond. Har vore litt plaga med nummenhet og etterkvart smerter i høgre arm i et par veker no, og det blir stadig verre. (Carpal tunnel-syndrom pga hevelse) Tidligare gjekk det vekk når eg skifta stilling, no finn eg ingen stillingare som help. blæ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. januar 2009 #156 Del Skrevet 24. januar 2009 Håper alt stå bra til ellers. Du får prøve å sove litt i løpet av dagen god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 24. januar 2009 #157 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja, kvilte litt på senga i stad, det var godt. Håpar eg får sove bedre i natt. God helg til deg og, Pusilus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 25. januar 2009 #158 Del Skrevet 25. januar 2009 I natt har eg sove godt! Var trøtt som ein sokk i går kveld... Kjente eg var letta når eg våkna i dag tidlig, letta for at eg hadde sove godt heile natta. Var ikkje på do eingong! Våkna berre ved et par snu-operasjonar, og det er jo ingenting! Det er så fint ver her i dag, at eg må nesten ut ein tur. Sola skin, det er -7 grader og snø på trea. Nesten påskever, berre litt lite snø. Sambo er ute og jobbar litt no, men me tar ein biltur og spaserer litt seinare på dagen. Eg er forresten kvalm innimellom no Og har stadig halsbrann. Er det trangt for fordøyelsen min tru? (Apetitten er det ikkje noko å sei på ) Fekk forresten tips frå mamma i går, når eg sa at det kan vere 4 veker til fødsel ennå. Å hoppe tau! Hah! Det hadde ho faktisk fått beskjed om, og gjort, når ho var på overtid med meg. Trur ikkje det hjalp det grann, for vatnet blei tatt, og ho fekk heile to kurar (det er vel modningsgel :klø: ) før eg kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 26. januar 2009 #159 Del Skrevet 26. januar 2009 Har forsøkt å hoppe jeg også, uten tau riktig nok,men foreløpig uten resultater... foruten vondt i lysken, men det var jo ikke akkurat det resultatet jeg håpet på. Tror nok disse mageboerne kommer når de selv vil jeg, hører ikke på mammaene sine i det hele tatt :gjeiper: Stadig kvalme og halsbrann her også, er jo litt begrenset med plass der inne om dagen. Hvordan var det med søvnen i natt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 26. januar 2009 #160 Del Skrevet 26. januar 2009 Trur eg droppar hoppetauet eg altså, ennå i alle fall. Er redd det hadde blitt meir vondt enn nyttig! Hvordan var det med søvnen i natt da? Dårlig, dessverre. Våkna ca 3, stod opp 4. Lys våken, men trøtt. La meg igjen kl 5, men fekk framdeles ikkje sove, så eg stod opp med sambo kl 6. La meg igjen kl 8, og då fekk eg heldigvis sove! Sov då ca 2,5 time. Deilig, då blir dagen litt bedre. Men tiltakslysta er borte... Har satt på heile 3 maskiner i dag, men har et større prosjekt som eg ikkje orkar å ta ennå... Men det må virkelig gjerast før vesla kjem, for då har eg ikkje lyst til å jobbe med det! Har tidspress på det også, så eg får berre setje igong, sjølv om eg ikkje har lyst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå