Gå til innhold

*Frida*

Gjest *Frida*

Anbefalte innlegg

Gjest *Frida*
Sendte faktisk barnehagesøknaden når lillemor var 3 uker jeg :hakeslepp: Det føltes rart det...

Hun skal også begynner i barnehage fra nyttår i full plass. Men siden jeg ikke har noe jobb er det ikke sikkert hun trenger å være der her dag i starten :riste:

Sikkert lurt å vere litt fleksibel i starten ja. Har litt lyst til å jobbe redusert tid til våren, sånn at me kan levere litt seinare, for eksempel.

Kanskje syns ho det er kjempestas å vere i barnehagen (sånn som meg), men eg begynte ikkje før eg var 4 år...

Har du hjemstedsbundad? :) Akkurat i dag var jeg litt glad for at jeg ikke har fått bunaden "min" enda - jeg skal arve. Amming i bunad er imponerende, altså! Tror nok jeg hadde droppet det. ;)

Flinke jenta som snur seg! :jepp: Vi merker også stor forskjell når hun får av puta en stakket stund. Gleder meg til vi er ferdige med den, jeg...

:klemmer:

Eg har bunad frå heimstaden min ja :) Så kjekt med arve-bunad! Min er ny, men eg er veldig glad for at det er mi mor som har laga den. Ganske imponerande egentlig!

Trur nok snuinga var maks flaks/uflaks :fnise: I dag låg ho så fint med hovudet høgt, ingen tegn til å velte! :)

9 dagar igjen til pute-kontroll. Håpar virkelig me er ferdig med puta då.

3 dagar igjen til dåpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du fin bunad! ;) Det dumme med å arve er jo at bestemor når meg omtrent til puppene... :ler: Den må nok tilpasses litt. Men jeg har en svigermor som driver med denslags, og som har sagt hun kan hjelpe meg. :)

Det bedrives ukontrollert snuing her også. :ler: Men de er jo så søte når de plutselig ligger motsatt vei og ikke skjønner hvordan de kom dit!

9 dager til (forhåpentlig) puteslutt! :hoppe: Så deilig! Vi har nesten to uker igjen, vi. Men da håper jeg jamen å være ferdig jeg også! Så kan disse småsnuppene våre få øve seg på å snu seg alt de vil. :hjerte:

Lykke til med dåpsinnspurten! Jeg er sikker på at det blir veldig bra! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klart å bla gjennom boka di! Det er alltid like festlig å lese starten på prøving og til positiv test! Jeg lærer aldri! Tårer i øyne hver gang! :ler:

Skal prøve å holde meg oppdatert, selv om jeg nå forsvinner et par uker f.o.m. imorgen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med dåpsdagen i går! Håper dere hadde en fin og minnerik dag!

:) hilsen fra iingvild og lille ii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Takk for helsingar jenter!

Ja me hadde ein fin dag :) Litt stress i forkant, sidan me laga middagen og desserten sjølv, men alt gjekk som det skulle! A sat musestille og kikka rundt seg halve gudstenesta, men begynte å klage litt rett før dåpshandlinga. Ho var trøtt, stakkar! Skreik litt når ho vart døypt, men det var greit når ho fekk lua på igjen :fnise: Og så fin ho var i kjolen som svigermor har sydd!

A fekk mange fine gåver, mellom anna barnebestikk, sølje, smykker og eventyrbok.

I dag har me vore på helssestasjonen, og A er 6250 g og 63,5 cm

2 dagar igjen til hoftekontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Hoftekontroll i dag, og me er ferdige med puta! :danse: Veldig deilig... Så nå kan me bruke alle kleda i skuffen, og ikkje minst bilsetet.

Fekk manducaen min i går, så nå skal me øve på bæring. Tenker å bære på rygg, men prøver magebæring litt først, til me er trygge på at det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for puteslutt! :strix: Så utrolig deilig! Håper vi får samme beskjed på tirsdag. ;)

Oooh, du er modig! Jeg har ikke turt å prøve meg på ryggbæring, jeg, synes det virker så krukkete å få lillejenta opp på ryggen... Men det er nok veldig praktisk når man får det til! Du får si fra om du har noen gode tips til meg etterhvert. :jepp: Magebæring er veldig koselig, da, også kan man gå og sniffe inn den heeerlige babylukta hele tiden. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Ja det var vanskelig å få jenta trygt på plass på ryggen, derfor vil eg bære på magen først. Ho er kanskje litt lita til å bære på ryggen ennå?

Eg kjøpte Logan the Lion og Gardenbug Foot Finder & Wrist Rattle Set i byen i går. No sit jenta i fanget mitt og stirrer på beina sine med fargerike rangle-dyr på :fnise: Ho har ikkje oppdaga beina sine ennå, så det er litt moro :)

No skal me ut og montere bilsetet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har Morgan the Monkey i samme serie. :nigo: Han er populær!

Tror kanskje de er litt små til ryggbæring foreløpig, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamaze har så utrolig mye fint :Nikke: Vi kjøpte en lamazedinosaurus til lillemannen og den har reddet mang en biltur/handletur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Frida*

Me skulle gå ein liten tur på lørdag, og eg hadde A i selen på magen. Gjekk i skogen, så det var litt vanskelig å gå, men selen var super å bære i! Var redd for å bli 'framtung', men det gjekk fint. :)

Men: me gjekk ikkje langt før A begynte å kave litt, og klage. Derfor snudde eg tilbake til bilen, medan sambo fortsatte et stykke. Eg hadde berre begynt på tilbaketuren, før A sov... Det var derfor ho klaga, fordi ho var trøtt. Derfor endte det med at eg sat ved bilen med ei sovande A på magen :sove:

Søndag var me hos mine foreldre, og grilla. I går var me heime, og fekk besøk av svigers til kvelden. Drakk kaffi og åt is ute, medan A sov 2 timar i vogna ved oss.

Plan for denne veka:

bestille dåpstakkekort

bestille bilder til innramma foto til 3 oldemødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her er dåpen gjort unna hos de fleste i min termin-gruppe ser jeg. :) Babymelona må vente enda 2 uker f.o.m. idag. Men så skal hun også døpes. Hvordan går det ellers? Fått noe trening i bæring på ryggen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest *Frida*
Her er dåpen gjort unna hos de fleste i min termin-gruppe ser jeg. :) Babymelona må vente enda 2 uker f.o.m. idag. Men så skal hun også døpes. Hvordan går det ellers? Fått noe trening i bæring på ryggen enda?

Hei Anamelona! Gratulerer med vel overstått dåp og bryllup!

Alt vel her ja. Har ikkje begynt å bære på ryggen ennå nei, men det er nok på tide ja. Manducaen er forresten super! Er blitt så glad i den :) A er også fornøyd når me går tur.

Hei, står til med dere? Håper dere har en fin sommer! :)

Me har det fint :) Håpar du og familien din har det bra og :jepp:

A er 5 månadar no, og er framleis ei veldig smilande og fornøyd jente. Blir litt meir aktiv, og meir interessert i at ting skjer rundt seg. Frydar seg når me klappar i hendene, og ler når me kitlar henne :) Bit på alt ho får tak i, og no trur me me ser den første tanna komme! Ho får framdeles kun melk av meg, men me forsøker nok med graut eller moste poteter/grønnsaker snart.

No har me endelig komt i gang med husbygging, etter diverse forseinkingkar. Planen er å flytte inn til neste vår/sommar, og me skal gjere huset ferdig innvendig sjølve.

KG tek for mykje av tida mi no, så eg har beslutta å slette brukaren min. Det er uansett på tide å avslutte denne graviditetsdagboka, ettersom eg aldri kom så langt som å flytte den :)

Plutselig lagar eg kanskje ei ny graviditetsdagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du kommer tilbake i ny forkledning! :jepp: Kommer til å savne deg ellers...

Så bra at dere er i gang med husbyggingen! Det må være godt å være på vei. Håper alt går på skinner heretter!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtalte ny prøveperiode sammen neste år vet du! :opplyser: Så du må være tilbake til den tid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...