Cloudberry Skrevet 3. april 2009 #221 Del Skrevet 3. april 2009 Tåler ikke fødselshistorier for tida jeg Begynner jo å grine for ingenting... Hørtes ut som en strabasiøs fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. april 2009 #222 Del Skrevet 11. april 2009 Hei! God påske! Koselig å lese fødselshistorien din, den liknet veldig på min! Rart, siden de også er født på samme dag. iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. april 2009 #223 Del Skrevet 11. april 2009 Hei *Frida* Håper den første påsken med din egen lille famile er super God påske videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. april 2009 #224 Del Skrevet 18. april 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 20. april 2009 #225 Del Skrevet 20. april 2009 Hei alle sammen! Takk for gode ord, eg er ikkje så flink til å svare her... Me har vore på UL/kontroll av hoftene igjen, og nå ser det bra ut! Eg forsto det sånn at hoftene no er bra, men at dei ikkje vil avslutte behandlinga før tida uansett. Så neste kontroll blir om 6 veker, og då reknar eg med at me er ferdig. Fekk ny pute i str 2 (har str 0 i dag), så no har me heldigvis to å bytte mellom ved uhell-vask-tørk. A er stadig like blid, pratsom og rolig. Ho søv frå ni-halv 10, får mat og tørr bleie mellom 6 og halv 8, og så står ho opp kl 9. Ho ligg mykje på teppet under leikene som eg har hengt opp under bordet. Avogtil får ho tak i leikene, og så pratar ho litt til dei. Spegelen er fin å kikke i, og prate til! -- Dåpen er under planlegging, og i dag må eg ringe kirkekontoret. Brevet om navn blei sendt førre veke. Det tok litt tid fordi eg ikkje klarte å bestemme meg for om ho skulle ha mitt etternavn som mellomnavn. Det får ho ikkje, ho har kun pappaen sitt etternavn. Det er nok Mi farmor døydde i helga, så no blir det begravelse neste veke. A har 3 oldemødre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. april 2009 #226 Del Skrevet 20. april 2009 Uff, så trist med farmoren din... Hadde du et nært forhold til henne? Det er uansett ikke noe gøy når besteforeldre dør. A høres herlig ut! Og så utrolig bra at hoftene ser bedre ut! Jeg er fortsatt litt misunnelig på at dere får kontroller underveis. Vi har fått time til lillejenta 2 uker etter at vi liksom skulle være ferdig med den dumme puta, vi... Jeg er litt lei av den, som du kanskje skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 20. april 2009 #227 Del Skrevet 20. april 2009 Uff, så trist med farmoren din... Hadde du et nært forhold til henne? Nei, dessverre... Men sjølvsagt er det alltid trist når folk dør, sjølv om dei er gamle. Ho ramla og knakk lårhalsen for ca ein månad sidan, så på ein måte var det godt at ho slapp å ligge til sengs i årevis. Eg gjekk nett ein tur borte på kirkegården, der ligg det to unge menn, begge med familie og ungar. Begge gjekk bort for 3-4 år sidan, og det merkast godt i ei lita bygd som her. På gravstøttene var det hjerter laga av perler (sånn som ein smelter sammen med strykejern), og tekstar som 'Gla i deg'. Då blei eg heilt på gråten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 22. april 2009 #228 Del Skrevet 22. april 2009 Då har eg sendt barnehagesøknad A er berre 2 månadar! Veldig rart å skulle sende veslejenta i barnehage før ho er 1 år! Me har søkt frå nyttår, då er permisjonen min slutt. Men me har jo ikkje råd til at eg skal vere heime lengre då... Huffoghuff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 28. april 2009 #229 Del Skrevet 28. april 2009 Ny bytur i går, denne gang skulle eg på MR, for kontroll etter svangerskap/fødsel. Reiste åleine med A, og lurte på korleis det ville gå når eg var i MR-maskina, A måtte jo berre ligge i vogna og vente. A var i kjempehumør, og låg og pludra og prata til vognleika. Endelig blei eg ropt opp, men så spør dama om eg ammar. Får beskjed om at eg ikkje kan amme på 24 timar etter MR, fordi eg får injisert kontrastvæske. Så det blei bomtur, 2 timar kvar veg, med ei lita jente på 10 veker... Synst virkelig det burde stått i brevet eg fekk med innkallinga, der det sto om graviditet, pacemaker, øyensminke og anna. Men ingenting om amming! Blei ganske oppgitt, men det var jo lite å gjere med det. Fekk nå gjort et par ærender når eg først var til byen då Nå blir det ny time til MR om 2-3 veker, og då må eg anten pumpe, eller gi erstatning. Pumpe har eg ikkje, så eg lurer på å prøve erstatning. Eventuelt vil eg høyre om helsestasjonen framdeles har pumper til utlån. -- I dag er det begravelse til farmor. Slekta er ganske stor, så det blir rart å treffe alle på ein gang, det er ikkje ofte Svigermor, snille svigermor, har tilbydd seg å vere trillepike medan eg er i kyrkja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 7. mai 2009 #230 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ein dårlig dag i dag ... Edit: har fjerna detaljane Endret 7. mai 2009 av *Frida* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. mai 2009 #231 Del Skrevet 7. mai 2009 Uff da. Håper dere får snakket litt ut til kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. mai 2009 #232 Del Skrevet 7. mai 2009 Uff, Frida... Mange fra meg, håper dere får pratet ut i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 7. mai 2009 #233 Del Skrevet 7. mai 2009 Så trist Ikke så lett når man styrer med hver sine ting,men det går seg jo som regel til. Håper dere får dere en god prat i kveld i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 7. mai 2009 #234 Del Skrevet 7. mai 2009 Ikke noe gøy når det blir sånn. Håper dere finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 7. mai 2009 #235 Del Skrevet 7. mai 2009 Takk for det, jenter. Eg har fjerna hovedinnlegget no, orkar ikkje ha det ståande. Men det var godt å få det ut istad. Ser fram til sambo kjem heim. Har kjem kanskje litt tidlig heim idag. Endra forresten første innlegget her, for å endre tittelen. (Har jo ikkje baby i magen lenger!) Første innlegg startar med at eg har 'verdens beste kjærast'. Og det har eg. Og det var godt å lese igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. mai 2009 #236 Del Skrevet 7. mai 2009 Første innlegg startar med at eg har 'verdens beste kjærast'. Og det har eg. Og det var godt å lese igjen. Det hender absolutt at man trenger å minnes litt om det, da. Sånn tror jeg det er for de fleste. Men det er ikke noe moro når man står midt oppi en litt tøff periode, selv ikke når man stoler på at det kommer seg igjen etter en stund. Og det er sikkert ekstra tøft i den situasjonen dere er i nå, med veldig mye på programmet i tillegg til en fortsatt ganske fersk baby! Litt flere , også håper jeg ikke du blir gående med dårlig samvittighet. Det gjør det bare verre, er min erfaring. Selv om det er lettere sagt enn gjort.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 8. mai 2009 #237 Del Skrevet 8. mai 2009 Tusen takk for kloke ord, Joyce Over til noko heilt anna: A hadde 3-mdrs-kontroll på tirsdag. Ho var 5845 g og 61,5 cm, hodeomkrets 40,6. Fekk vaksine i begge lår, og då blei ho litt lei seg Men ho glømte det fort På kvelden, 4-5 timar etter sprøyta, fekk ho veldig vondt i beina. Merka det først når ho fekk melk, ho grein og åt om kvarandre. Skjønte først etterpå at det var vondt å ligge oppå foten! Me bar i ca 2 timar, og passa på å ikkje vere borti føtene hennar. Ho grein om ho sprella med beina sjølv, og det var jo ikkje så lett å hindre. Til slutt fekk eg gi henne melk medan ho låg på ryggen i senga vår, og då sovna ho heldigvis etterpå, ca klokka 8. Vanleg leggetid er 9, men ho var nok veldig sliten av all grininga. Når ho først fekk sove litt gjekk det nok over, for ho var våken når me la oss. Fekk meir melk, og så flytta eg henne over til si eiga seng, og det gjekk fint! -- Det blir litt travelt denne helga. I kveld reiser me til mine foreldre, lørdag skal me til byen og kikke på kjøkken, bad, fliser og sånn. Lørdag kveld skal eg bake ei kake, og søndag skal me i konfirmasjon til A sitt søskenbarn. Puh! Men det blir koselig. Både eg og sambo skal ha bunad på, og eg er ganske spent på kor lenge eg klarer å amme med bunaden på, om det i det heile er mulig... Men tar med ein kjole så eg kan bytte utpå dagen. God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 16. mai 2009 #238 Del Skrevet 16. mai 2009 Både eg og sambo skal ha bunad på, og eg er ganske spent på kor lenge eg klarer å amme med bunaden på, om det i det heile er mulig... Men tar med ein kjole så eg kan bytte utpå dagen. Amming i bunaden gjekk, men spesielt enkelt var det ikkje... Måtte jo også opne opp såpass mykje, at eg måtte sitte åleine Hadde faktisk bunaden på heile konfirmasjonen, får sjå i måro kor lenge eg klarer då! -- Vesle A var 3 månadar i går, og i dag velta ho frå mage til rygg! Flinke jenta! Det var absolutt ein velt, men det får telje likevel. Ho fekk ligge litt naken på golvet etter badet, og la seg over med overkroppen fleire gonger. Trur ho blei litt overraska over at stumpen var så lett, ho har ikkje fått ligge uten pute så mykje. Den tunge stumpen var jo vekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 17. mai 2009 #239 Del Skrevet 17. mai 2009 Då har eg sendt barnehagesøknad A er berre 2 månadar! Veldig rart å skulle sende veslejenta i barnehage før ho er 1 år! Me har søkt frå nyttår, då er permisjonen min slutt. Men me har jo ikkje råd til at eg skal vere heime lengre då... Huffoghuff! Sendte faktisk barnehagesøknaden når lillemor var 3 uker jeg Det føltes rart det... Hun skal også begynner i barnehage fra nyttår i full plass. Men siden jeg ikke har noe jobb er det ikke sikkert hun trenger å være der her dag i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. mai 2009 #240 Del Skrevet 17. mai 2009 Har du hjemstedsbundad? Akkurat i dag var jeg litt glad for at jeg ikke har fått bunaden "min" enda - jeg skal arve. Amming i bunad er imponerende, altså! Tror nok jeg hadde droppet det. Flinke jenta som snur seg! Vi merker også stor forskjell når hun får av puta en stakket stund. Gleder meg til vi er ferdige med den, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå