Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Bhatti og Toska, den ene i kofte og den andre i det jeg antar er en Marius-genser... Hva blir det neste? B-gjengen i bunad?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 sorry, glemte link: http://atvs.vg.no/player/index.php?id=15553
Carebear1 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 (endret) Tipper det er bevisst fra begges side. Et slikt klesplagg vil jo ikke akkurat gi assosiasjoner om en hardbarket kriminell, men derimot mer enn typisk kjernesunn, trivelig og ærlig kar. Ubevisst kan det tenkes at særlig juryen vil se tiltalte i et noe annet lys, og at tiltalte dermed vil slippe noe billigere unna enn ellers. Endret 31. mars 2008 av Melania
Gjest Eir Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ser ikke helt at det skulle være verdt å kommentere, kriminelle har like mye lov til å gå i strikketøy som alle andre. Hva skulle de ellers ha på seg? B-gjeng uniform?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ser ikke helt at det skulle være verdt å kommentere, kriminelle har like mye lov til å gå i strikketøy som alle andre. Hva skulle de ellers ha på seg? B-gjeng uniform? dumt svar av deg.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=513846 Og Per orderud stilte i VM-genseren. Men jo, dommere og jury lar seg nok blende.
Gjest kenneth Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg må si jeg blir litt småkvalm. Hvis det er et åpenbart sprik mellom personen og vedkommendes fremtoning i retten, kan kanskje klesstuntet også slå negativt ut? Som dommer/jury ville jeg kanskje tolket det som et forsøk på å manipulere meg. Men verden synes ofte å ville bedras.
Supraspinatus Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Han prøver vel å framstå som en god norsk borger ved å ikle seg tradisjonelle plagg uten å ty til bunad. Synes det ser ut som han nettopp har kommet fra påskefjellet jeg. Eneste som mangler er gamasjer og solbrilleskille.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Jeg synes det bare virker mer inkriminerende jeg. Det er jo et desperat forsøk på å virke mer folkelige, og da virker det bare mer som de faktisk har svin på skogen.
Gjest Kari Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Tråden er ryddet iht Kgs regler. Kari, mod
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Synes det er tøft at de kriminelle tør å skille seg ut jeg.hehe.Det ser ut som det er en trend som er ute og går.Eller kanskje de bare fryser?
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Jeg synes det bare virker mer inkriminerende jeg. Det er jo et desperat forsøk på å virke mer folkelige, og da virker det bare mer som de faktisk har svin på skogen. Enig. Det virker bare krampeaktig.
Kamikatze Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ser ikke helt at det skulle være verdt å kommentere, kriminelle har like mye lov til å gå i strikketøy som alle andre. Hva skulle de ellers ha på seg? B-gjeng uniform? dumt svar av deg. Hvorfor er dette et dumt svar? I De Forente Stater er det ikke uvanlig med knallorange fangekjeledresser. Klart folk som stilles for retten her til lands, må få lov til å kle seg i vanlige klær. Det er kun dommere og advokater som har påbud om å ha på lynvingen-kappe...
Gjest Raptuza Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Ok. Ein terrorist( han skaut på synogen i Oslo) virkar meir sympatisk i kofte???
Gjest Eir Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 dumt svar av deg. Hvorfor det? Jeg synes dette var en dum ting å henge seg opp og bli småkvalm over.
Paradokset Skrevet 1. april 2008 #16 Skrevet 1. april 2008 Ja, er det ikke egentlig helt irrelevant om han stiller opp i kofte, fangedress eller en gigantisk rosa bleie?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Enig. Det virker bare krampeaktig. signerer gjest og bellatrix. Det er klart det ligger noe bak valget av klær, men poenget er altså at det kan slå feil ut. Dommerne er ikke så dumme som disse kriminelle skal ha dem til å være... De eneste som lar seg lure er publikum (noe vi tydelig ser allerede i denne tråden). Heldigvis er de ikke de idiotene som dømmer...
Carebear1 Skrevet 1. april 2008 #18 Skrevet 1. april 2008 Jeg er enig med de fleste som skriver her som sier at slikt bare virker forsterkende for tiltaltes skyld for oss som kun leser enkeltartikler i mediene. Men; når man sitter som jury og dommer, og får høre alt om den stakkarslige oppveksten, og hvor fælt han har hatt det osv... Tror dere ikke det er lettere å kjøpe alt dette da, så lenge tiltalte sitter med sitt mest uskyldige smil, i en lusekofte?! Hadde Bhatti sittet i en stilig dress hadde inntrykket blitt motsatt - da er det ikke så lett å kjøpe historien forsvareren sikkert legger frem. Tenk på NOKAS-saken hvor en av de tiltalte ble fremstilt som "en blomst" av sakkyndige. Man la her ut om hvor ille han hadde hatt det, og at det bare var uflaks at han hadde havnet i kriminelt miljø. Jeg tror dessverre slike taktikker kan virke.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. april 2008 #19 Skrevet 1. april 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=513846
Paradokset Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 Tenk på NOKAS-saken hvor en av de tiltalte ble fremstilt som "en blomst" av sakkyndige. Man la her ut om hvor ille han hadde hatt det, og at det bare var uflaks at han hadde havnet i kriminelt miljø. Det er snakk om en rettssak hvor det ikke skal tas for gitt at de tiltalte er skyldig. Vedkommende er faktisk uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det ville da være påfallende om vedkommende allerede i forkant skal tvinges til å fremstå som skyldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå