Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bhatti og Toska, den ene i kofte og den andre i det jeg antar er en Marius-genser...

Hva blir det neste? B-gjengen i bunad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tipper det er bevisst fra begges side.

Et slikt klesplagg vil jo ikke akkurat gi assosiasjoner om en hardbarket kriminell, men derimot mer enn typisk kjernesunn, trivelig og ærlig kar.

Ubevisst kan det tenkes at særlig juryen vil se tiltalte i et noe annet lys, og at tiltalte dermed vil slippe noe billigere unna enn ellers.

Endret av Melania
Skrevet

Jeg ser ikke helt at det skulle være verdt å kommentere, kriminelle har like mye lov til å gå i strikketøy som alle andre. Hva skulle de ellers ha på seg? B-gjeng uniform?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ser ikke helt at det skulle være verdt å kommentere, kriminelle har like mye lov til å gå i strikketøy som alle andre. Hva skulle de ellers ha på seg? B-gjeng uniform?

dumt svar av deg.

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg må si jeg blir litt småkvalm.

Hvis det er et åpenbart sprik mellom personen og vedkommendes fremtoning i retten, kan kanskje klesstuntet også slå negativt ut? Som dommer/jury ville jeg kanskje tolket det som et forsøk på å manipulere meg. Men verden synes ofte å ville bedras.

Skrevet

Han prøver vel å framstå som en god norsk borger ved å ikle seg tradisjonelle plagg uten å ty til bunad. Synes det ser ut som han nettopp har kommet fra påskefjellet jeg. Eneste som mangler er gamasjer og solbrilleskille.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det bare virker mer inkriminerende jeg. Det er jo et desperat forsøk på å virke mer folkelige, og da virker det bare mer som de faktisk har svin på skogen.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er tøft at de kriminelle tør å skille seg ut jeg.hehe.Det ser ut som det er en trend som er ute og går.Eller kanskje de bare fryser?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes det bare virker mer inkriminerende jeg. Det er jo et desperat forsøk på å virke mer folkelige, og da virker det bare mer som de faktisk har svin på skogen.

Enig. Det virker bare krampeaktig.

Skrevet

dumt svar av deg.

Hvorfor er dette et dumt svar? I De Forente Stater er det ikke uvanlig med knallorange fangekjeledresser. Klart folk som stilles for retten her til lands, må få lov til å kle seg i vanlige klær. Det er kun dommere og advokater som har påbud om å ha på lynvingen-kappe...

Gjest Raptuza
Skrevet

Ok. Ein terrorist( han skaut på synogen i Oslo) virkar meir sympatisk i kofte???

Skrevet
dumt svar av deg.

Hvorfor det? Jeg synes dette var en dum ting å henge seg opp og bli småkvalm over.

Skrevet

Ja, er det ikke egentlig helt irrelevant om han stiller opp i kofte, fangedress eller en gigantisk rosa bleie?

Gjest Gjest
Skrevet
Enig. Det virker bare krampeaktig.

signerer gjest og bellatrix. Det er klart det ligger noe bak valget av klær, men poenget er altså at det kan slå feil ut. Dommerne er ikke så dumme som disse kriminelle skal ha dem til å være... De eneste som lar seg lure er publikum (noe vi tydelig ser allerede i denne tråden). Heldigvis er de ikke de idiotene som dømmer...

Skrevet

Jeg er enig med de fleste som skriver her som sier at slikt bare virker forsterkende for tiltaltes skyld for oss som kun leser enkeltartikler i mediene.

Men; når man sitter som jury og dommer, og får høre alt om den stakkarslige oppveksten, og hvor fælt han har hatt det osv... Tror dere ikke det er lettere å kjøpe alt dette da, så lenge tiltalte sitter med sitt mest uskyldige smil, i en lusekofte?!

Hadde Bhatti sittet i en stilig dress hadde inntrykket blitt motsatt - da er det ikke så lett å kjøpe historien forsvareren sikkert legger frem.

Tenk på NOKAS-saken hvor en av de tiltalte ble fremstilt som "en blomst" av sakkyndige. Man la her ut om hvor ille han hadde hatt det, og at det bare var uflaks at han hadde havnet i kriminelt miljø.

Jeg tror dessverre slike taktikker kan virke.

Skrevet
Tenk på NOKAS-saken hvor en av de tiltalte ble fremstilt som "en blomst" av sakkyndige. Man la her ut om hvor ille han hadde hatt det, og at det bare var uflaks at han hadde havnet i kriminelt miljø.

Det er snakk om en rettssak hvor det ikke skal tas for gitt at de tiltalte er skyldig.

Vedkommende er faktisk uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det ville da være påfallende om vedkommende allerede i forkant skal tvinges til å fremstå som skyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...