Gå til innhold

gruer meg til medarbeidersamtale


Tilde

Anbefalte innlegg

Skal på medarbeidersamtale med sjefen og gruer meg..

Hvorfor?

Det er vel en slik ting som gjør meg litt nervøs, føler vel at jeg skal forhøres litt, sjekkes om jeg er flink nok osv.,-og når jeg er nervøs så føler jeg at jeg babler, plumper ut med ting eller blir litt sjenert...

En annen grunn er vel at jeg ikke føler jeg kommuniserer så godt med sjefen. Har vært litt uenig i ting og tang og sagt fra noen ganger(og "vunnet"), har dermed en liten følelse av at han syns jeg er vanskelig... :-?

Dessuten har jeg vært veldig sliten og vært borte litt på grunn av prøverørbehandlingen,(og føler vel derfor litt på at jeg ikke har fått gjort jobben "skikkelig" )og jeg vet ikke om avdelingssjefen har fortalt han om grunnen...

Kanskje sjefen kommer til å spør om slike ting?Tipper det.

Har ikke så lyst til å snakke med ham om slike ting som er litt vanskelig for meg.Men samtidig så er det vanskelig å la være siden det har preget meg veldig det siste halvåret..

Noen råd?

Hva er vanlig å snakke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at medarbeidersamtalen var like mye for medarbeideren sin del jeg. At man får sagt ting man har på hjertet, positivt og negativt. Det skal vel ikke være et slags intervju?

Faktisk skulle jeg ønske at jeg hadde slike samtaler på min arbeidsplass. Jeg jobber tett innpå sjefen min og snakker vel med ham store deler av dagen. Men jeg får aldri snakket ferdig.

Dette går nok bra skal du se.

Ta ting som det kommer. Du får jo en sjanse til å forklare hvorfor ting er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Lea har helt rett. En medarbeidersamtale er et verktøy for ledelsen OG de ansatte til å få et optimalt arbeidsmiljø. I mange tilfeller foregår samtalen etter et oppsatt skjema, så du skal jo ikke til noe intervju eller ransaking.

Går ut fra at du ikke er den eneste ansatte, kan du ikke spørre kolleger hvordan de har opplevd tilsvarende samtaler, så er du litt forberedt på hva du går til?

Uansett - det går sikkert bra - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteinnlegg

Hei,

Forsøk å forberede deg ved å fokusere på ting du faktisk er dyktig i, lag gjerne en liste over hva du har gjort (ikke så lett å komme på det når man er nervøs, hvilket er helt vanlig i en sånn situasjon)

Det at du ikke er enig i alt er jo bare posistivt, da viser du engasjement og at du ikke tar alt for god fisk... Vi trenger "vanskelige" kvinner som tør si ifra!

At du har vunnet diskusjonene viser at du er flink til å få igjennom det du har satt deg fore, at sjefen din innså at du hadde rett og viser bare viljestyrke og pågangsmot.... viktige egenskaper i dagens marked

Om du ikke har lyst å snakke om din situasjon har du full rett til å si det..

Lykke til og skriv gjerne litt om hvordan det gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...