Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg kler meg ganske fint på jobb, og gjerne joggebukse hjemme. men et annet plagg jeg har brukt ofte er turbukse/fjellbukse. Jeg er nemlig mye ute, på tur eller trener hund. men her har jeg fått et problem etter at jeg ble gravid. de har mye fint til de flese anledninger i mammaklær, men hva med klær for å være ute i friluft? noen som har noe tips?

Nå går jeg og dasser rundt i turbuksa til mannen min og ser ikke ut :-D fnis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var mye ute i påska, og da brukte jeg bare vanlig vinterbukse. Tror ikke det finnes noe turtøy beregnet på gravide. Går jo fint an å bruke det en har fra før, evt kjøpe noe nytt i større størrelse! :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg var mye ute i påska, og da brukte jeg bare vanlig vinterbukse. Tror ikke det finnes noe turtøy beregnet på gravide. Går jo fint an å bruke det en har fra før, evt kjøpe noe nytt i større størrelse! :)

det jeg har fra før går det ikke fint å bruke nei. jeg får ikke igjen knapper, glidelåser eller noe som helst. kjøpe i en større størrelse går bra noen ganger, men ikke alltid jeg får igjen knapper da heller. dessuten ser jeg jo ikke ut med klær i 2 størrelser større bare for at jeg skal få igjen klærne...

Skrevet
det jeg har fra før går det ikke fint å bruke nei. jeg får ikke igjen knapper, glidelåser eller noe som helst. kjøpe i en større størrelse går bra noen ganger, men ikke alltid jeg får igjen knapper da heller. dessuten ser jeg jo ikke ut med klær i 2 størrelser større bare for at jeg skal få igjen klærne...

Du får dra litt rundt i forskjellige forretninger og prøve deg fram. Er jo mye forskjeller i de forskjellige merkene!

Gjest Gjest_Kaifa_*
Skrevet

Jeg har brukt gore-tex bukse gjennom hele graviditeten på tur....en gammel litt 'slarkete' norrønna selegoretex-bukse på fjelltur, og min ny(ere) arc'terryx goretexbukse på ski (sele den også). Det begynner å bli en god stund siden jeg fikk opp glydelåsen nå (er 27+5 nå), men med seler henger den iallefall på! :hoho:

Regner med at siste skitur er over for denne gang, men gammel-goretexen kan bli brukt litt til... har gitt opp å se 'kul' ut i graviditeten, iallefall på fjellet... Får likevel mye 'cred' og oppmerksomhet når jeg kommer pesene (i rolig tempo) og stor mage på tur... :fnise:

Så min anbefaling er selebukse på tur...den henger på (selv etter du kan glemme knapper og glydelåser) og den er behagelig (strammer ingen steder!).

God tur!

Gjest Lilleulv
Skrevet

yay! jeg har jo en bergans-bukse med seler... den skal jeg jammen prøve. så får heller glidelåsen stå på vid gap *fnis* :-D

Skrevet

Selebukse er topp, ja! Jeg følte meg passe kul med kul i påska, med Gammel og Velbrukt norrønabukse med magen stikkende ut gjennom glidelåsåpningen. Gaffatape som reparasjon på buksebeina etter stålkanter gir seff ekstra kred. :fnise:

Ellers har HM hatt en type turaktig gravidbukse i grønn eller svart bomull. Jeg har arvet en denne gangen, men mener jeg har sett den i butikkene! Typisk turbuksestil med lommer på lårene og litt vid fasong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...