Gjest maskot ii Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 Det er da naturlig at en onkel er sammen med nevøen eller niesen sin?! Er barnevakt, for eksempel. Men i dette tilfellet bør han ikke være det. Enten har du svært vanskelig for å forstå ting, eller så er det jegt som er dårlig til å forklare hva jeg mener her, men jeg prøver igjen, og så understreker jeg poenget mitt. OK? Her er det noe som ikke stemmer, eller som er utelatt fra historien. Hvorfor kommer dette spørsmålet opp i det hele tatt? Har onkelen spurt om å få ha barnet alene? (isåfall bør barnets mor fatte nok mistanke til at svaret er et soleklart nei!) Hva er liksom anledningen til at onkelen skal være alene med barnet?
Alice Ayres Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 Det er et par ting som gjør at jeg stusser. Ut ifra det du har fortalt, virker det ikke som om venninna di er veldig perget av overgrepene hun ble utsatt for som barn. Jeg tror imidlertid at hun nok er preget av dette mer enn hun selv tror. En overgrepssituasjon fører til en merkelig og usunn dynamikk mellom overgriper og offer. Jeg tror at denne dynamikken eksisterer i beste velgående den dag i dag. Dette er broren hennes, som hun helt sikkert er glad i og har sett opp til, og misbruk er en form for oppmerksomhet - som hun kanskje ikke fikk siden aldersforskjellen er såpass stor. Hun magler sinne og skuffelse over sviket hun ble utsatt for. Ergo, er hun fortsatt den lille jenta som ble misbrukt av broren sin, og som ikke ser alvoret i det hun ble utsatt for. Siden hun ikke ser dette, verken logisk eller følelsesmessig, ber jeg deg om å være den som beholder oversikten og fornuften i denne situasjonen. Siden venninna di ikke er i stand til å skjønne at onkelen ikke bør være i nærheten av niesen, bør du stoppe dette. Vanskelig situasjon det der. Hun burde nok ikke la barnet være alene med onkelen sin, men dette kan bli noe vanskelig å kontrollere, i hvert fall hvis barnet kommer til å være alene hos besteforeldrene eller liknende. De vil i såfall ikke passe på at h*n aldri blir alene med onkelen sin. Og barnefaren vet heller ikke om hva denne onkelen har gjort? Hm...vanskelig. Men hvor drastiske skritt hun bør ta kommer jo an på hvor mye kontakt hun ser for seg mellom barnet og onkelen. Er det snakk om julebesøk ++, så er det ikke så vanskelig å holde øynene oppe. Men hvis de sees ofte, så blir det straks verre. Her er jeg dypt uenig. Dette er slettes ikke vanskelig. Hvis dette hadde vært meg og mine, hadde jeg ungått enhver situasjon hvor broren min kunne tenkes å dukke opp. Hvis dette hadde kostet med forholdet til mine foreldre, so be it. Barna mine kommer først. Så enkelt og greit er det.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 Det er et par ting som gjør at jeg stusser. Ut ifra det du har fortalt, virker det ikke som om venninna di er veldig perget av overgrepene hun ble utsatt for som barn. Jeg tror imidlertid at hun nok er preget av dette mer enn hun selv tror. En overgrepssituasjon fører til en merkelig og usunn dynamikk mellom overgriper og offer. Jeg tror at denne dynamikken eksisterer i beste velgående den dag i dag. Dette er broren hennes, som hun helt sikkert er glad i og har sett opp til, og misbruk er en form for oppmerksomhet - som hun kanskje ikke fikk siden aldersforskjellen er såpass stor. Hun magler sinne og skuffelse over sviket hun ble utsatt for. Ergo, er hun fortsatt den lille jenta som ble misbrukt av broren sin, og som ikke ser alvoret i det hun ble utsatt for. Siden hun ikke ser dette, verken logisk eller følelsesmessig, ber jeg deg om å være den som beholder oversikten og fornuften i denne situasjonen. Siden venninna di ikke er i stand til å skjønne at onkelen ikke bør være i nærheten av niesen, bør du stoppe dette. Her er jeg dypt uenig. Dette er slettes ikke vanskelig. Hvis dette hadde vært meg og mine, hadde jeg ungått enhver situasjon hvor broren min kunne tenkes å dukke opp. Hvis dette hadde kostet med forholdet til mine foreldre, so be it. Barna mine kommer først. Så enkelt og greit er det. Så enig, så enig, i alt du skriver. Dette er ikke vanskelig i hele tatt, hvis man velger å ta hensyn til barnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå