Arkana Skrevet 24. mars 2008 #21 Skrevet 24. mars 2008 Rent geografisk ligger de jo i Afrika, så man kan vel teknisk sett si man har vært i Afrika hvis man har vært på Kanariøyene. Kulturelt sett er de derimot ikke afrikanske, så rent personlig ville jeg ikke følt jeg var i Afrika.
FoxyFish Skrevet 24. mars 2008 #22 Skrevet 24. mars 2008 OK! Har man vært i Australia når man har vært i Australia? Nei, da har du vært i Canada. Eventuellt Kanariøyene. Visste du ikke det?
lille katt Skrevet 24. mars 2008 #23 Skrevet 24. mars 2008 Nei, da har du vært i Canada. Eventuellt Kanariøyene. Visste du ikke det? Søren også. Da kan jeg ikke skryte av å ha vært i Australia....
FoxyFish Skrevet 24. mars 2008 #24 Skrevet 24. mars 2008 Søren også. Da kan jeg ikke skryte av å ha vært i Australia.... Jo, du kan jo fortsatt skryte av å ha vært i Australia, men alle litt oppegående mennesker vil jo skjønne hvor du egentlig har vært! (Nemlig i Spania!)
Brunhilde Skrevet 24. mars 2008 #25 Skrevet 24. mars 2008 På den andre siden ville jeg ikke sagt at man har vært i England om man har vært på Gibraltar heller! Så det er nok ulike svar på de ulike eksemplene Nå hører vel Gibraltar til Storbritannia og ikke til England, gjør det ikke?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #26 Skrevet 25. mars 2008 Fikk ikke "godkjent" Egypt som å ha vært i Afrika en gang, jeg.. (men nå har jeg vært i Kenya, så da må jeg i alle fall kunne si at jeg har vært i Afrika uansett.. så nå "driter jeg i det" ) Kanariøyene har jeg ALDRI vurderet å kalle "afrika", nei..
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #27 Skrevet 25. mars 2008 Hvis man har vært i (på?) Dronning Mauds land, har man bare vært i Norge da, ikke Antarktis? Geografisk har man vel vært i Afrika når man har vært på Kanariøyene. Kulturelt og styremessig har man vært i Spania.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #28 Skrevet 25. mars 2008 Dette var en morsom diskusjon Har man vært i Sør-Amerika eller i Norge når man har vært på Peter 1.s øy? Og hva hvis man legger ferien til Bouvetøya?
HomicidalPsychoJungleCat Skrevet 25. mars 2008 #29 Skrevet 25. mars 2008 Hjelpemeg, nå eksploderer hue mitt snart!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #30 Skrevet 25. mars 2008 Jaha, ja.... Dette ble jo både en interessant, kranglevoren og ikke minst underholdende tråd, kanskje til og med lærerikfor noen
Kjetil E Skrevet 25. mars 2008 #31 Skrevet 25. mars 2008 Er det en inntegrert del av landet slik f.eks Kanariøyene er så regnes det som Europa i alle henseener. Men er det derimot en koloni så regnes det til den verdensdelen den ligger i. Man ville alldri ha funnet på å si at Hong Kong lå i Europa selv om det var en Britisk koloni,
Wildy Skrevet 25. mars 2008 #32 Skrevet 25. mars 2008 Vi kom fra Lanzarote i helga, og det har ikke engang falt meg inn at vi har vært i Afrika! Rent geografisk har vi kanskje det, men det opplevdes som veldig spansk.......
Kjetil E Skrevet 25. mars 2008 #33 Skrevet 25. mars 2008 Egypt ligger jo i utgangspunktet i Afrika (så sant du ikke var på Sinai halvøya) for den regnes til Asia. Men kulturelt, politisk og befolkning så er Egypt Arabisk. Ikke mye som ligner på det "svarte" Afrika hvis du skjønner hva jeg mener. Egypt regnes gjerne faktisk som en del av Midt-Østen. (Eneste land i Afrika som gjør det) Men ellers så gjelder jo dette alle de Nord Afrikasnke landene slik som Libya, Tunisia med flere.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #34 Skrevet 25. mars 2008 Vel, øyene ligger ikke I Afrika, men utenfor. Så nei, man kan egentlig ikke si at man har vært i Afrika selvom det ligger utenfor der. Men, hvis Spania mister de øyene til f.eks Marokko eller Vest-Sahara (som da er like ved), så kan man si at man har vært i Afrika når man reiser til GC eller Tenerife eller noe
Bernina Skrevet 28. mars 2008 #35 Skrevet 28. mars 2008 Er de som bor på Kanariøyene å regne som afrikanere også da....???
Gjest Elfrida Skrevet 28. mars 2008 #36 Skrevet 28. mars 2008 Man har jo ikke vært i Afrika når man har vært på Kanariøyene, da har man som kjent vært i SYDEN.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #37 Skrevet 29. mars 2008 Er de som bor på Kanariøyene å regne som afrikanere også da....??? Mange på Gran Canaria er hvertfall fra Marokko og Vest-Sahara Resten er spanske. Så man kan jo regne noen av dem som afrikanere Tenerife har sikkert også ganske mange fra de områdene i og med at navnet Tenerife er fra det urspråket til Nord-Afrika. Ellers vet jeg ikke noe særlig mer om de andre øyene.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #38 Skrevet 29. mars 2008 Mange på Gran Canaria er hvertfall fra Marokko og Vest-Sahara Resten er spanske. Så man kan jo regne noen av dem som afrikanere Tenerife har sikkert også ganske mange fra de områdene i og med at navnet Tenerife er fra det urspråket til Nord-Afrika. Ellers vet jeg ikke noe særlig mer om de andre øyene. Det er mange som bor i Norge som også er fra Marokko f.eks. Men de er ifra et annet land enn det de bor i. Hvis jeg flytter til Gran Canaria så er jeg allikevel fra Norge.
Gjest Veronica Mars Skrevet 29. mars 2008 #39 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes egentlig det er litt rart at man ikke kan si at man har vært i Afrika når man har vært på kanariøyene. Hvis man har vært på Aruba og sier at man har vært i Karibien er det ingen som ler av deg og sier "Nei du har ikke vært i Karibien, du har jo bare vært i Nederland!"
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #40 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes egentlig det er litt rart at man ikke kan si at man har vært i Afrika når man har vært på kanariøyene. Hvis man har vært på Aruba og sier at man har vært i Karibien er det ingen som ler av deg og sier "Nei du har ikke vært i Karibien, du har jo bare vært i Nederland!" Fikk du ikke med deg dette innlegget? Er det en inntegrert del av landet slik f.eks Kanariøyene er så regnes det som Europa i alle henseener. Men er det derimot en koloni så regnes det til den verdensdelen den ligger i. Man ville alldri ha funnet på å si at Hong Kong lå i Europa selv om det var en Britisk koloni,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå