Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Er snart i uke 37 og har såå lyst til å stripe håret, men jeg har liksom ikke helt samvittighet til det. Er redd det skal være skadelig for den lille, noen som vet om det er det? farger/striper dere håret i svangerskapet?
Scorpina Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jepp, har farga håret (striping, fullfarge) i første, andre og dette sv.skapet
Liset Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har også stripet håret i begge mine svangerskap. Gikk fint det =) Min venninne som er frisør farget også håret sitt fra start til slutt. Kjør på du, det er jo viktig og føle seg fin også
Dult Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg spurte en frisør om hva jeg kunne gjøre med håret mitt når jeg gikk gravid med min første. Å hun sa att ingen av hennes midler kunne skade ett foster. D eneste jeg skulle være forsiktig med var viss jeg skulle ha permanent, å da ikke bruke de sterkeste midlene. Så jeg trur ikke striping skal være noe problem. D teller jo veldig mye å føle seg bra når man er gravid.
LilleMy28 Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Når en striper håret er jo ikke fargen i kontakt med hodebunnen en gang så det skal mye til for at evt kjemikalier skal trekke gjennom. Ellers striper de fleste frisører uten ammoniakk nå også så da er det ikke dunster som du kan reagere på. Og det er sikkert greit å gjøre det nå, for etter fødselen kan det jo fort ta litt tid før du får mulighet til å sitte i en frisørstol igjen
Malama Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Det går nok bra, det som sies om fridsørbesøk når du er gravid er vel stort sett at det går greit, men at du kan oppleve at håret oppfører seg annerledes enn forventet, får en annen farge på farging (og muligens da også striping?) enn ventet, eller at fargen forsvinner fortere enn ventet. Hormoner kan gjøre slikt med håret. Men det er greit for babyen at du går. (derimot fritas somregel gravide frisører for å GJØRE dette, men det er noe med å gjøre det mange ganger hver dag, og å få det gjort på seg en gang innimellom...)
Trampe Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg stripet håret da jeg var gravid. Tenkte ikke over at det også var noe man "måtte passe på"...
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Får se hva jeg gjør. Skal uansett friske opp etter fødsel. Men hvordan er det med amming da, går de stoffene i blekemiddelet over i morsmelka?
Honey Bee Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Får se hva jeg gjør. Skal uansett friske opp etter fødsel. Men hvordan er det med amming da, går de stoffene i blekemiddelet over i morsmelka? Ta det med ro Du kan ordne håret som normalt når du er gravid og når du ammer. Ingen ting å bekymre seg for
-Alvildebrud- Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 He he, lurte på akkurat det samme som deg TS Jeg er ca i uke 9, og tror ikke det skulle være farlig, hverken for deg som har en "stor" bebis i magen, eller for meg med en liten drue. Jeg har iallefall bestilt time for klipp + striper til uken. Jeg føler meg 10 ganger lekrere med litt "farge" i håret. Jeg synes du kan gjøre det altså, uten dårlig samvittighet (det har jeg tenkt til )
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Jeg bestiller meg nok en time ja. Men det blekemiddelet frisører bruker, er de uten ammoniak? er vel det stoffet som ikke er så heldig. Blir det teit å spørre frisøren om det el?
-Alvildebrud- Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Jeg bestiller meg nok en time ja. Men det blekemiddelet frisører bruker, er de uten ammoniak? er vel det stoffet som ikke er så heldig. Blir det teit å spørre frisøren om det el? Neei, ikke teit i det hele tatt! Lykke til med nytt hår!
Gjest Lilleulv Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Jeg skal selv ta striper denne uken, men må innrømme at jeg synes det er litt rart... så mye som man skal holde seg unna, men bleking av hår er helt ok!?
-Alvildebrud- Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Jeg skal selv ta striper denne uken, men må innrømme at jeg synes det er litt rart... så mye som man skal holde seg unna, men bleking av hår er helt ok!? Bare si til frisøren din at du er gravid. Spørr om det er noe hun anbefaler deg at du holder deg unna (midler i blekemiddelet e.l). Husk at blekemiddelet ikke rører hodebunnen din da du striper håret, de legger det jo alltid ca 1-2 cm fra hodebunnen. Jeg skal som sagt også stripe håret denne uken. Og jeg skal snakke med frisøren først. Blåser i om det kanskje er overdrevent eller litt flaut :smile:
Primrose Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Når jeg får en mulighet i budsjettet mitt, skal jeg også stripe håret! har ikke stript det siden i høst en gang - så etterveksten er nesten ned til ørene!!! grusomt! jeg ville ikke gjøre det før 12 uke, og ikke hjemmestriping - kun hos frisør. men det er litt sånn psykisk tror jeg... tror i grunn ikke babyen tar skade av det... da hadde vel parfyme, deodorant og andre hårprodukter vært skadelig... er vel veldig hauset opp det der tror jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå