Gå til innhold

leker til innekatt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Noen som har tips til leker til katten min?? Han er innekatt (pysa vil ikke være ute ennå) og trenger noe å aktivisere seg med. Han har baller og koser seg med de, men trenger litt andre ting å bryne seg på!

Er det noen som har erfaring med å lage klatrestativ for eksempel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Diva

Vi prøver å lage et klatrestativ fortiden, men det er litt knot...

Har kjøpt en trepåle hos en trevarehandel, og så så vi etter en mellomstor plate, som ikke var alt for tykk. Fant ikke noen på lageret, men så en annen i en restedunk som vi spurte om å få kjøpt. Den fikk vi bare :)

Har saget trepålen i to, og skal surre hampetau rundt. Vi kjøpte dessverre forlite tau, så det dekker ikke halvparten engang, snarere 1/4.... :oops:

Det blir jo litt dyrt, så det lønner seg nesten å kjøpe egentlig. Men vi prøver og ser hvor langt vi kommer. Skal kjøpe et mellomstort klatrestativ uansett og så har vi dette i tillegg.

Har planer om å trekke platen / platene med sort fleece / pusestoff, gjerne med "potemønster" om det er å få kjøpt... :D

De kan vel stiftes i plata / platene ?

Det er verdt et forsøk i allefall :D

Ellers er jo alt som henger fra taket / e.l. og har papir / noe dingel dangel hengende ned fra seg, ypperlig, såvidt jeg har erfart :D

Lage en slags "uro" for pus ?

Lykke til :D

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

har faktisk vurdert å gå på en skipshandel og kjøpe noen meter skikkelig tykt hamptau å slå noen knuter på det. Så kan jeg henge det i en krok i taket. Tror katten min ville elsket å hatt noe slikt å klatre i:)

Prøver forresten å venne han til å være ute litt, men han er skikkelig pysete og bare henger i beina mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yndlingsleken her i huset er en skolisse af lær. Det kan kjøpes i metermål på skobutikken. En vanlig nøtt blir slått ihjel mange ganger.

Innkjøpte katteleker er han ikke interessert i i det hele tatt, jo, en liten pelsmus, men den ble flådd i løpet av 30 sekund :-?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatrestativ og klorebrett er et "must" når man har innekatt. Fest leker i snorer på stativet, men ikke gjør det for enkelt for katten å nå disse, da går den bare lei. Katter er sære dyr, og den type leker man får kjøpt i dyreforretninger, har de færreste katter jeg har vært borti hatt sansen for. Hadde en katt engang som likte å gnage på doruller med papir, og det så jo ikke ut på baderomsgulvet.. Bakbeina gikk som en propell da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

har klorebrett, men trenger nok noe han kan klatre i! Har ikke plass til et stort klatrestativ,så prøver å finne en klatreløsning som ikke tar så stor plass.

Han har noe leker fra dyrebutikken han elsker. Noen myke gummiaktige baller som triller lett og spretter +en skinnmus på en stålfjær. Ellers har han noen hjemmelagde tovete ullballer. og en skjerfbit i kaninskinn, som det er morsomt å bære rundt. Og den beste leken i hele verden er blyanter! Elsker å leke med disse og gjemme dem under gulvteppet i stua. :ler:

Er det ellers noen som vet hvor kort man kan klippe klørne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta en kikk på nettbutikken til Morene produkter.

Vi kjøpte dette klatrestativet her

http://www.morene.no/asp/vare.asp?varenr=CF1460

til pusen vår, og hun elsker det. Det står foran et stort vidu, og hun ligger der og koser seg i sola og følger med på livet utendørs hele dagen. Hengekøya er veldig populær.

Vi kikket veldig rundt etter et klatrestativ, og fant fort ut at butikkene tar masse penger for veldig små stativer. Dette stativet er stort og solid. Vi allierte oss med et par andre som kjøpte noen småting, slik at vi fikk en bestilling på 1500 kroner til sammen, og dermed gratis frakt. Bestilte torsdagen før jul, og forsendelser kom lille julaften. Så her var det livlig jul både for store og små...

Lykke til

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å... der var det mange fine klatrestativ. Dessverre tror jeg ikke vi har plass til et sånt i leiligheten. :( Men så en veldig lur transportbag for katter. Har nemlig tenkt på det istedet for bur. Lettere når man skal ha med katten og ikke har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt mange leker,men de er ikke av intresse i det hele tiden.

Men en bamse jeg kjøpte på tier`n er populær,den bærer katten med seg.Hiver den rundt og "banker" den.

Ett klatrestativ ble også kjøpt inn,men han nektet og bruke den.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...