Gå til innhold

Til alle med barn + x-mann

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Tror ikke Xdamer trenger å takle noe som helst jeg vennen; d er jo som regel fordi folk er ferdige med hverandre følelsesmessig at d blir slutt og nye damer/menn kommr inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barn med hver mann jeg har vært i lag med, men jeg har to fedre å forholde meg til. Far nummer 1 har "ny" dame og to barn med henne. Far nummer 2 finner seg nok ei snart.

Så sant at "stemødrene" behandler barna og meg med respekt og viser oppriktig interesse for barna, så har jeg ingen problemer med "nye". Det er da ikke JEG som skal leve med hverken hun eller han. *ss* Da far nummer en fant seg en ny så var vi alle veldig unge, særlig den "nye" og hun var fryktelig sjalu. Jeg tror det ville vært det som var mest slitsomt for barna og meg..... dersom "stemødrene" var sjalu på meg, og særlig hvis de var sjalu på barna!! Når far nummer 2 finner seg en ny så vil jeg være mer enn villig til å gi henne svar på det hun måtte lure på i forbindelse med barna, og jeg vil invitere henne til å bidra med det hun selv føler hun kan gjøre. Så lenge en mor eller far er trygge i sin egen rolle, så blir det lettere for ste foreldre å bli trygg i sin. Og hvis alle voksne er trygge..... så får vi sannelig trygge barn også..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

nei vär deg selv du mer kan du ikke gjöre...

Så lenge far og barn gotar deg så er det vel ikke noe problem at ikke mor gjör det.

Er ikke alltid like lett å skulle like alle,noen er bare sånn at de ikke liker noen og setter hat på dem...

Jeg er slik i mange til feller.....trenger ikke bli lei deg fordi at hun ikke liker deg.

Sett fokus på de du er rundt nemmelig mannen og barna hans...

Ikke pröve å bli likt av barna med å ikke ha strenge grenser.

husk også å pröve å sette deg i hennes situasjon så kasnje du fårstår litt bedre.

hvem vet kansje mor ikke liker far så bra og derfor resunerer med at du er samme ulla....

hvem vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både mor og stemor jeg.

Setter meg inn i begge situasjoner :D

Hvorfor nydama skal henges ut skjønner ikke jeg så lenge hun oppfører seg som folk. En ekstra omsorgsperson til barnet er bare bra i mine øyne!

Stå på! Ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama til eksen min har vært helt topp hun.

Nå har de fått seg to barn i sammen. De to barna er på besøk her hos sin søster av og til.

Jeg har en datter med min nye mann. Hun vil også besøke faren til sin søster. Og det går helt fint.

Alle har den samme søsteren :o

Så da er det fint at alle treffer hverandre og kan leke i sammen.

Var det noen som forsto dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nye dama
Tror ikke Xdamer trenger å takle noe som helst jeg vennen; d er jo som regel fordi folk er ferdige med hverandre følelsesmessig at d blir slutt og nye damer/menn kommr inn i bildet.

Ja, gid du hadde rett :roll: Men tro meg... det finnes MANGE sjalu xdamer der ute! Sjalusi er jo sjelden en rasjonell ting. Selv om man i utgangspunktet er ferdige med hverandre, så kan likevel sjalusien blomstre opp når "noen tar plassen ens"... Slik jeg ser det, tar jeg plassen deres som partneren til den tidligere mannen deres, men jeg tar aldri plassen deres i forhold til barna. Jeg tror det er der mesteparten av sjalusien likevel ligger (i forhold til barna). Det er sikkert tøft å være borte fra barna annenhver uke, og det blir nok ikke bedre av at ei fremmed dame da får være sammen med barna?

Jeg merker at hun nå tester meg ut. Hun strekker strikken, og prøver å finne ut når jeg sprekker... For eksempel ringer hun ham hele tida, og kommer trampende inn i huset å oppfører seg som om hun fortsatt bor der. Det er som om hun forsøker å fremprovosere en reaksjon fra meg. Denne gangen skal jeg imidlertid være tåååålmodig... Jeg skal ikke si et pip. Jeg syns jo egentlig synn på henne, og er heldigivis trygg på mannens følelser. Dessuten... barnabarnabarna... For deres skyld vil jeg IKKE bli uvenner med henne.. selv om det virker som om det er det hun prøver å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Kanskje et lite sidespor, men ...

Hadde du vært den nye dama til eksen så ville jeg gjerne ha blitt litt kjent med deg. Ikke for å lage problemer, men fordi jeg vil vite hvem du er siden du da vil bli en person som vil bli en del av ungenes sitt liv.

Og bare for å ha det sagt :wink: Jeg ønsker min eks alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...