Gjest Nye dama Skrevet 6. mai 2003 #1 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei! Jeg er hun nye dama til x-mannen deres (og irriterende nok for dere, så var HAN tidligst ute med å få seg ny kjæreste).. Når tiden er moden, blir jeg også en viktig person i livet til ungene dine... HVA skal jeg gjøre for at dere ikke skal legge meg for hat?? Hva skal jeg gjøre for at forholdet mellom deg og x-mannen fortsatt kan være bra - for ungenes skyld? Jeg har nå prøvd å ha denne rollen i flere forhold... men det skjærer seg... gang på gang... Jeg prøver å være hyggelig, jeg prøver å la deg og din x-mann ordne opp i alt selv, men du fortsetter å være et troll. Er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. mai 2003 #2 Del Skrevet 6. mai 2003 (prøv dette innlegget også inne på "barn og familie" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. mai 2003 #3 Del Skrevet 6. mai 2003 Du har vel bare vært ekstra uheldig da ... eller blitt sammen med mennene rett etter bruddet - kanskje det ligger der - at ting ikke er bearbeidet før du kommer inn i bildet ??? Har aldri hatt noe dårlig forhold til min manns eks, eller min eks sine nye. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. mai 2003 #4 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei! Jeg er hun nye dama til x-mannen deres (og irriterende nok for dere, så var HAN tidligst ute med å få seg ny kjæreste).. Når tiden er moden, blir jeg også en viktig person i livet til ungene dine...quote] Den viktigste personen i barnas liv er og forblir mor &far. Du bare er der som den dama far fyller seg i du lille venn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Desi876 Skrevet 6. mai 2003 #5 Del Skrevet 6. mai 2003 Har et godt råd....hold deg unna menn som har barn fra før.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. mai 2003 #6 Del Skrevet 6. mai 2003 Det er nok ganske smart d som gjest sier; holde seg unna "ferdigpakker", men noen ganger så blir man glad i mennesker med barn ifra før og da er man opp i en rimelig kinkig situasjon hvor man må holde hodet kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. mai 2003 #7 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei! Moren til sambo sine barn hater meg uansett hva jeg gjør, så henne blir jeg aldri klok på... Dama til eksen (som er stemor til tassen), har jeg egentlig bare ett krav til, og det er at hun er snill mot tassen. Og det er hun. Liker faktisk henne bedre enn eksen... Når det gjelder eksen til sambo, så får hun mene akkurat det hun vil om meg. Har sluttet å bry meg så lenge hun ikke lar ting gå ut over ungene. Hvis noen først har bestemt seg for å ikke like deg, er det nok svært lite du kan gjøre for å endre på det... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. mai 2003 #8 Del Skrevet 6. mai 2003 D er jo egentlig et helvetes til sosialt eksperiment dette seriemonogamiet med mine/dine/våre/ders barn. Er d virkelig nødvendig å få barn med hvert jævla menneske man er ilag med??? D skal vel bli seg noen arveoppgjør etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #9 Del Skrevet 6. mai 2003 D er jo egentlig et helvetes til sosialt eksperiment dette seriemonogamiet med mine/dine/våre/ders barn. Er d virkelig nødvendig å få barn med hvert jævla menneske man er ilag med??? Godt spørsmål SexySadie, og absolutt noe en del bør tenke over. D skal vel bli seg noen arveoppgjør etterhvert. Hehe, der blir det leven ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. mai 2003 #10 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei, Nye Dama! Det er nok ikke stort du kan gjøre. Jeg har (i samarbeide med mannen min) bestemt meg for å ha minst mulig kontakt med hans eks. Jeg har sagt meg villig til å snakke med henne ang. beskjeder o.l. som skal gis, alt annet må de som er foreldre snakke om og bli enige om. Samvær og andre avtaler mellom dem blander jeg meg ikke bort i, for det er faktisk ikke mitt barn! Dette forhindrer ikke meg i å bli glad i hans datter, men mor og far har ansvaret for samvær o.l. Jeg er en støtteperson, for far og barn. Ikke eksens klagemur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #11 Del Skrevet 6. mai 2003 [quote="sexysadie" Den viktigste personen i barnas liv er og forblir mor &far Du bare er der som den dama far fyller seg i du lille venn.. Her kommer et seriøst innlegg også blir det besvart på denne måten, stakkars dame da. Hun vil høre med andre jenter,damer og mammar om det er noe hun kan gjøre også viser det seg at du også er det trollet hun beskriver. Ser at SEXYSADIE har fryktelig mange innlegg her på KG, lurer på hvor mye av det som er vettugt og lesenyttig. SKAM DEG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #12 Del Skrevet 6. mai 2003 Uansett hva du prøver på, så vil du alltid møte på troll som aldri blir fornøyd. Jeg var selv i den situasjonen og jeg var aldri bra nok. Bare fortsett som du gjør, du gjør helt rett. Så lenge du blir behandlet slik, så ser den damen kanskje konkuranse i deg, kanskje hun er misunnelig, kanskje hun sitter igjen og er såret fordi hun hadde taklet det lettere om du også hadde vært et troll. Ikke hør på dumme og nedbrytende kommentarer her inne, det hjelper ikke. Jeg har selv lagt ut flere spørsmål og søkt råd her inne, men blir peppret med bare skit og klaging. Så som du skjønner så finnes det nok av troll inne her på KG også. Stå på du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mustang Sally, ikke innl Skrevet 6. mai 2003 #13 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg synes for det første at det ikke har noe å si hvem som fikk seg kjæreste først etter bruddet. I vårt tilfelle var det meg, og min eks har tatt det fint, selv om det ikke var lenge etterpå. Kanskje fordi vi var ferdige med hverandre. Når min eks finner seg en kjæreste, håper jeg for hans del at han får det godt med henne, og at hun kan elske ham slik han fortjener. Jeg kunne ikke det. I tillegg håper jeg hun kan være en støtte for barna våre, og at de liker henne. Jeg skal ihvertfall ikke være til hinder. Jeg håper at det er en person jeg kan like, selv om vi ikke får mye med hverandre å gjøre. Jeg kommer ikke til å legge henne for hat hvis hun oppfører seg ordentlig, altså som folk flest gjør i vanlige situasjoner. Hvis hun blir tispete, arrogant og frekk blir det noe annet...slike mennesker liker jeg uansett ikke. Hvis hun er hyggelig, slik du sier du er, hadde det vært flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #14 Del Skrevet 6. mai 2003 Ser noen tipser med at du må holde deg vekke fra menn med barn. Det er det dummeste jeg har hørt!! Vi lever i 2003 og skilsmisse er veldig vanlig, og selv par som har unger skilles. Verden må gå videre for begge to, og somregel er de på jakt etter ny partner. Men det er ikke alltid det er like enkelt å være "stemor", og det er vel ofte mammaen til ungene som ikke er like sammarbeidsvillig. Jeg tror du kommer langt med en ydmyk holdning. Det er viktig å forstå at det kan være ekkelt for mammaen å se at ei annen dame tar seg av ungene sine, og at ungene faktisk liker denne "nye" dama. Det kan til og med være ekkelt å se at ex.en har det godt med ei ny jente. Men det er lurt å bli ordentlig kjent med kjæresten før en involverer ungene, sånn at du hvertfall er 100% trygg på han. Men prøv aldri å være mamma for ungene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 6. mai 2003 #15 Del Skrevet 6. mai 2003 Det er sant at du forhåpentligvis for alle parter blir en viktig del av barnas liv. Det er jo slik at nå har barna to hjem, og spesielt hvis de er små får du nå uansett en slags "foreldrerolle" når de er hos dere. Hvis ikke må det jo bli helt forferdlig å ha barna der - dersom det skal være far og barna og du som en på siden. Det er forferdelig trist når den nye dama ikke kan bli akseptert Det skaper masse krøll og det er trist at du havner i slik situasjon om og om igjen. Håper du klarer å bare kose deg når de er der, og at du skaper din egen relasjon til barna. Så får mor bare slippe å ha kontakt med deg. Så lenge du er snill og grei er der egentlig ikke så mye annet du kan gjøre, sjalusi er forferdelig vanskelig å forholde seg til. Men det er ikke din feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye dama Skrevet 7. mai 2003 #16 Del Skrevet 7. mai 2003 Takk for gode tilbakemeldinger :-) Jeg tror nok at jeg har vært litt uheldig, både med tanke på at jeg har hatt flere forhold med fraskilte fedre, og med tanke på de ekskonene de har hatt… Og kanskje ville løsningen vært å droppe menn med barn… men som en sa her: Det er ikke helt enkelt! Første gang jeg var i et slikt forhold, rømte jeg med en gang det ble komplisert. Jeg følte jeg ødela det som tidligere hadde vært et godt samarbeidsklima mellom far og mor… Ikke fordi jeg mente å ødelegge, men fordi alt plutselig ble mye vanskeligere når det kom en ny partner inn i bildet. Det riktige syntes å være å trekke seg bort. Nå har jeg blitt litt eldre, og jeg lar meg ikke skremme på samme måte. Dessuten har jeg virkelig blitt glad i mannen… Jeg forstår at det er vanskelig for mødrene. Jeg forstår at det må føles rart at både eksmannen og barna får et forhold til ei ny dame, ei dame du kanskje aldri blir ordentlig kjent med. Det er sikkert mange tanker som fyker i hodet på ei mor i et sånt tilfelle… Er hun snill med barna? Er han mer glad i henne enn han noen gang var i deg? Er hun en god rollemodell for barna? ..og hjelp.. Hva om barna liker henne BEDRE enn deg?? Det er for meg en vanskelig balansegang å involvere seg for lite og for mye i barna. Jeg innser også at det er meg som må legge meg flat for å få forholdet til å fungere mest mulig knirkefritt. Jeg innser også at jeg må svelge mange kameler, og minne meg selv på at det er barnas beste som betyr noe – uten at jeg egentlig skal ha noen mening om hva som er barnas beste. Jeg skulle imidlertid ønske at mødrene også kunne se min side av saken. Av og til virker det som om jeg faktisk ser barnas situasjon MER enn mødrene – for hva godt kan komme ut av at mora anlegger krig mot meg? Har ikke barna best av at vi alle klarer å oppføre oss som voksne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 7. mai 2003 #17 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg vet ingenting om hvordan du er eller hva du gjør/ikke gjør. Men det virker som om du har en nokså edruelig holdning til din rolle. Og det er bra! Dersom x igjen fikk seg kjæreste/samboer ville jeg håpet følgende: - at hun ikke involverte seg i evt. stridigheter mellom meg og x - at hun ikke ble mer katolsk enn paven i forhold til å fordele skyld mht. hvorfor ting var vanskelige - at hun ikke baksnakket meg overfor barnet - at hun oppfører seg anstendig overfor barnet - at hun oppførte seg ordentlig dersom vi møttest (dvs. hilse, kanskje til og med utveksle noen enkle fraser om været) - at hun innså at barnet har en mor og ikke forsøkte å overta den rollen - at hun ikke tok over i forhold til far mht. avtaler etc. Så vidt jeg vet har ikke x noen kjæreste el. nå, men hun som kom "etter meg" oppførte seg motsatt av det jeg har skrevet ovenfor. Jeg håpet, da de ble sammen, at det ville føre til at han "roet seg" i forhold til hans krigføring overfor meg. Det motsatte skjedde, og en del (men for all del ikke all!) skyld for det må nok hun ta. Jeg forstår at det kan være lett å ta hans side i alle spørsmål. Jeg vil allikevel mane til en viss edruelighet, det er ikke sikkert at det han sier er SANNHETEN. Det kan tenkes at forholdene mellom foreldrene er som de er også pga hans oppførsel.... Det er ikke sikkert mor er ei heks, selv om far sier det. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 7. mai 2003 #18 Del Skrevet 7. mai 2003 Som stemor må man nok bare venne seg til å svelge de berømte kamelene, ja..... Men du må jo huske på at også du har krav på ett liv i deres hjem! Det er lett og hate oss og vår rolle, men så lenge du tenker på barnet, familien og handler med deres beste i hodet burde du klare deg fint. Det beste er helt klart at man klarer og oppføre seg voksent, og med tid og stunder er det kanskje lettere for mammaen også? Jeg har hvertfall ikke gitt opp håpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mai 2003 #19 Del Skrevet 7. mai 2003 Her kommer et seriøst innlegg også blir det besvart på denne måten, stakkars dame da. Hun vil høre med andre jenter,damer og mammar om det er noe hun kan gjøre også viser det seg at du også er det trollet hun beskriver. Ser at SEXYSADIE har fryktelig mange innlegg her på KG, lurer på hvor mye av det som er vettugt og lesenyttig. SKAM DEG. Jeg oppfattet hovedinnlegget som hoverende og useriøst.. Å sette alle Xkjerringer/Xmenn i den bås at de bare hater sin Xs nye kjæreste og bare vil lage trøbbel synes jeg er rimelig barnslig. Mht mine mange innlegg: Du får ta deg en ettermiddag og lese dem alle så få r du da se d at jeg er ett dypt seriøst menneske også!!! Ha en Ellers fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye dama Skrevet 7. mai 2003 #20 Del Skrevet 7. mai 2003 Sexysadie, jeg mente ikke å skjære alle over en kam. Selvsagt finnes det mange x-koner som takler dette helt greit. Hoverende? Nei, det kan jeg ikke forstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå