Gå til innhold

Spiral etter fødsel


Amber

Anbefalte innlegg

Ja så var D dagen her; sette inn spiral. Grudde meg litt da, men ikke så veldig, da jeg ikke visste hvordan det ville bli. Tre mnd har gått etter fødselen, og det var det de anbefalte på legesenteret.Men det ble ganske ille. Måtte avbryte da jeg nesten besvimte, ble skikkelig kvalm og uvel. Gjett om je gruer meg nå da! Gjør et forsøk til på fredag, da skal jeg ta ibux først... Noen flere med denne erfaringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest salma

Jepp, var lite heldig med den, ja. Det var litt vondt (men ikke veldig), men etterpå ble jeg kvalm og besvimte. Blødde i flere dager etterpå også.

Trøsten får være at blødningene stopper, og etter en stund merker du ikke spiralen engang hvis alt er normalt. Og en ting til - det er IKKE like vondt å ta den ut :wink:

Et tips; sørg for at du ikke har mange forpliktelser den dagen du setter den inn. Sørg for å dra rett hjem og slapp av. Fortell familien at du er slitt slapp, slik at de tar hensyn. Og ta det med ro - det går over og etterhvert vil du ikke merke noen ting til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Var helt motsatt med meg, noe også gynekologen min sa var vanlig. Når man setter inn spiral så kort tid etter fødsel, er livmora fortsatt ikke helt trukket sammen, og man skal ikke oppleve de krampene når den trekker seg sammen rundt spiralen som ellers er vanlig.

Tror du har vært veldig uheldig jeg.

Eller er min erfaring at det var stor forskjell om det var gynekologen min eller allmenn. legen som gjorde det.

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har vært veldig uheldig jeg.

Eller er min erfaring at det var stor forskjell om det var gynekologen min eller allmenn. legen som gjorde det.

L-B

Det er min erfaring også. Hos allmennlegen gjorde det kjempevondt, hos gynekologen var det bare svupp og jeg kjente ingenting. Stor forskjell.

T :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg satte inn spiral hos legen, 6 uker etter fødselen. Gikk det kjempebra. Da jeg skulle sette inn ny 5 år etter var det bare helt jævlig. Men klarte å gjennomføre det.

For et års tid siden var jeg hos gynekolog og da fortalte jeg at jeg aldri skulle ha spiral igjen. Han sa da at jeg kunne få dette gjordt på sykehuset med lett narkose.

Konklusjonen er da: Jeg skal aldri mere ligge på et legekontor og pines!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

När jag satte in min sprial hos jordmor (utan att ha fött). Gjorde själva insättningen inte ont alls, däremot hade jag ordentlig smärta (förstärkt mensvärk) i två dagar efteråt.

Uttagning kändes inte alls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest lilletroll

Jeg satte inn spiral for første gang i går, og det bel gjort hos gynekolog. Det gjorde lit vonft når hun gjorde det, men ikke som en fødsel for å sammenligne litt:) Men etterpå ble jeg kvalm og var så nære ved å besvime som jeg aldri før har vært. I følge gynekologen var det HELT vanlig. Så nå håper jeg bare at dette er en god løsning for meg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttegrisen det er det verste jeg har opplevd! :kjempesinna:

Jeg har samme erfaring som Salma. Det går heldigvis over og er skikkelig enkelt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.....

Jeg skulle sette inn en spiral etter førstejenten min.

Skikkelig vondt synes jeg,måtte avbryte hele greiene.Fikk t.o.m en beroligende av legen som jeg skulle ta med neste gang.Ble aldri noen neste gang :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp fått inn spiralen,og jeg gruet meg veldig,for første gang jeg fikk den(5 år siden)syntes jeg det var veldig vondt.

denne gangen hadde jeg ny lege,og jeg kjente ikke smerte i det hele tatt,bare litt ubehag.

tror kanskje den første legen eg hadde ikk var så flink som han burde,siden det var så stor kontrast på første og andre gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangen gikk kjempebra. Tok to smertestillende, og så gikk det hele greit. Var nok bedre forberedt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...