Pusekatt Skrevet 6. mai 2003 #1 Del Skrevet 6. mai 2003 For en stund siden så jeg en Friends-episode hvor Monica og Chandler dro på bryllupsreise/reiste bort for å gifte seg. Da var det hele tiden snakk om ymse 'upgrades' som de kunne få helt gratis (f.eks. seter på førsteklasse på fly selv om de hadde økonomiklassebill, oppgradert rom på hotell gratis osv). Mitt spørsmål er som følger: er dette vanlig? Er det vanlig også i Norge? Er det noen som har tips til hvordan man kan gå frem for å forhøre seg om slikt (dersom det er vanlig)? Må innrømme at jeg synes dette høres hyggelig ut, men hensynet til normal folkeskikk kommer selvsagt først - jeg vil jo ikke bli oppfattet som uhøflig eller frekk. Mvh Pusekatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 6. mai 2003 #2 Del Skrevet 6. mai 2003 Tror ikke det er så veldig vanlig - iallefall ikke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 6. mai 2003 #3 Del Skrevet 6. mai 2003 Når vi skulle på bryllupsreise til Karibien måtte vi ha en overnatting i Oslo på utreise. På Oslo Rica Hotel fikk vi en flott junior-suite for samme pris som et vanlig dobbeltrom ( 690;- ). Sa bare ved bestilling at vi skulle på bryllupsreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 6. mai 2003 #4 Del Skrevet 6. mai 2003 Vet at på typisk "bryllupsreise-reisemål" som feks Maldivene så kan brudepar få oppgradert hotellrom hvis det er noe bedre ledig når de kommer, og mange hoteller har en "overraskelse" til brudeparet (en fruktkurv, vin e.l.) Men dette er jo tilbud som hotellene har, varierer nok fra land til land og sted til sted. har ikke hørt om dette i norge, utenom "bryllupsnattpakker" på hotellene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. mai 2003 #5 Del Skrevet 6. mai 2003 Var forlover for min venninne og vi ble invitert med på bryllupsreisen, på flyet fikk brudeparet champagne! De ropte opp over høytaleren at XX og YY måtte rekke opp hånden! ALLE snudde seg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 6. mai 2003 #6 Del Skrevet 6. mai 2003 Da jeg jobbet på hotell oppgraderte vi alltid rommet til de som var på bryllupsreise! Pluss at de fikk fruktkurv og en piccolo musserende som velkomst. Jeg tror ikke det vil bli tatt frekt opp at du gjør de oppmerksom på at dere er på bryllupsreise, men du må ikke beregne extraservice. Bli heller glad og overrsaket, hvis dere får noe ekstra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampe Skrevet 6. mai 2003 #7 Del Skrevet 6. mai 2003 Hmmmmmmmmmm, dette høres jo veldig lovende ut!!! Gleder meg til bryllupsreisen, vi drar til USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. mai 2003 #8 Del Skrevet 6. mai 2003 Gleder meg til bryllupsreisen, vi drar til USA. I USA vet de virkelig hva service er, og det er godt mulig sjansene for å bli oppgradert er større der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå