KatteLatte Skrevet 21. mars 2008 #1 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg sa jeg skulle starte en ny tråd på dette emnet for å unngå avsporing fra en annen tråd. Saken gjelder: Er det mange av dere single der ute som opplever til stadighet å bli "advart" av venninner mot typer du møter? Jeg tror ikke jeg kan huske å noen gang i løpet av mine fem år som singel å ha møtt noen som ikke en eller annen av venninnene mine har noe negativt å si om. Noen ganger kan det være konkrete ting, andre ganger "har de bare hørt" at han ikke er noe bra uten å kunne gi eksempler. Ofte er det gjerne de samme personene som har noe negativt å komme med. Velger dere å høre på sånne advarsler? Dersom det er konkrete ting som utroskap, vold e.l. holder jeg meg selvfølgelig laaangt vekk, men når de bare kommer med "har hørt at han ikke er noe" eller "ei venninne av ei venninne av ei venninne sa det og det...", da velger jeg hvertfall å danne meg min egen mening ut ifra hvordan jeg blir kjent med vedkommende. Har noen av dere blitt advart og gått for det likevel? Hvordan gikk det? Og har noen av dere holdt dere unna pga. en advarsel fra ei venninne og angret etterpå? Diskuter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. mars 2008 #2 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg er da en voksen selvstendig person som selv greier å bedømme personene jeg omgås, uten å måtte høre på advarsler fra "velmenende" venninner. Spesielt hvis de ikke selv kjenner fyren godt, og kun har svevende beskrivelser av hva som er galt ved vedkommende, bryr jeg meg svært lite om hva de sier! Den værste av mine venninner er av typen som gjerne sammenligner mine forhold med sine egne, spesielt det siste som desverre ikke var særlig bra. Dette irriterer meg grenseløst, fordi mine forhold sjelden er sammenlignbare med hennes. Hun mener det helt sikkert godt, og vil ikke at jeg skal bli såret, men det er nå tross alt mitt liv og mine valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mars 2008 Ja, det er nettopp det: de mener det sikkert godt, og vil ikke at du skal bli såret. Likevel kan disse advarslene være like sårende: du tror du endelig har møtt en bra fyr, også kommer de med et eller annet som gjør at du blir i tvil. Jeg skulle ønske at dersom de ikke visste noe helt konkret som absolutt ikke var bra, så burde de heller holde kjeft. La oss leve litt på en rosa sky mens vi kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 21. mars 2008 #4 Del Skrevet 21. mars 2008 En ting er hvertfall helt sikkert: Som mann er det mye mer fruktbart å få merkelappen "pass deg for han" enn "han er verdens snilleste og beste gutt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 21. mars 2008 Fruktbart på hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. mars 2008 #6 Del Skrevet 21. mars 2008 Fruktbart på hvilken måte? Kanskje det er "bad boy appeal" han tenker på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 21. mars 2008 Fruktbart på hvilken måte? Never mind, ved å lese gjennom noe av "Nice guy finish last" skjønner jeg hva du mener. Og ja, det er nok sant. Spenning og trygghet er det vi ønsker oss. Pose og sekk, sa noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 21. mars 2008 #8 Del Skrevet 21. mars 2008 Kanskje det er "bad boy appeal" han tenker på ? Noen kaller det det ja, men jeg synes ikke det er en god forklaring. Jeg foretrekker å kalle det å være spennende. Er man kjedelig er man ikke attraktiv, men jeg forstår selvsagt at bad boy stereotypen møter alle krav til spenning, inkludert en god beating Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 21. mars 2008 #9 Del Skrevet 21. mars 2008 Er man kjedelig er man ikke attraktiv. Det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #10 Del Skrevet 21. mars 2008 Man kan da være snill og spennende? Jeg ser ingen motsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. mars 2008 #11 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg er for sta, og vil danne meg min egen mening, så skal nok litt til før jeg hører på sånt. Ei veninne av meg ble advart av ei jente som var exen hans, men hun hørte ikke på den jenta. Det ente opp med at etter hvert viste han seg som den psykopaten han var, og hun har vært igjennom en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 22. mars 2008 #12 Del Skrevet 22. mars 2008 Fikk høre den en god del før jeg ble sammen med min ja. Den ble motbevist kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 22. mars 2008 Fikk høre den en god del før jeg ble sammen med min ja. Den ble motbevist kjapt! Så bra! Det beviser bare at man må stole på eget hjerte og hode - til syvende og sist er det jo bare seg selv man kan stole på?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 22. mars 2008 #14 Del Skrevet 22. mars 2008 Nemlig Tingene jeg hørte var ikke utroskap, men "han der slår dama si!" fikk vite av både han og eksen at det var hun som var den voldelige, og det endte i rene slosskampen, men fyren kan jo ikke sitte der pent og pyntelig bare fordi hun er dame, når hun nettopp har sparka han i hodet! :hår: Har vært sammen i et halvt år og har til gode å sloss med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NN Skrevet 22. mars 2008 #15 Del Skrevet 22. mars 2008 "Pass deg for han"....høres ut som noe min bestemor ville ha sagt...!! Du vet, den generasjonen som var oppdratt til å tro at menn "ville bare ha en ting" Finise. Fnise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy8808 Skrevet 22. mars 2008 #16 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg ville tatt ting man har sett og opplevd litt mer alvorlig enn "hørte fra en person som sa til den personen at han var utro"-svevende type rykter. Men er det samme folka som alltid har noe imot dine mulige kjærester, og det stort sett bare er "hørte fra noen som sa til noen".. så ville jeg bedt dem om å skaffe seg et liv og ikke baksnakke folk de ikke kjenner. For hadde de kjent personen så ville de jo hatt noe konkrekt å komme med, ikke bare svevende tull. Uansett så fortjener jo alle en sjanse, ting kan ha skjedd i et forhold som høres fælt ut fra feil persons synspunkt, men hadde man vært der og sett det så ville man sett at det ikke var slikt. Rykter kan også blåses opp. Men ofte er det ingen røyk uten ild.. Jo flere personer som advarer, og jo flere seriøse, jo mer skeptisk ville jeg blitt. Hadde komt ann på personen om jeg ville satset på ham likevel eller ikke. Ofte har man jo en magefølelse.. og når den da blir bekreftet av venner.. Men misunnelige venninner, ex-damer og kompiser som ikke tåler at de må dele kompisen med noen, ville jeg ikke hørt for mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. mars 2008 #17 Del Skrevet 22. mars 2008 Nei, jeg har aldri blitt advart mot det, men så har jeg en tendens til å falle for de snille gutta. Eller de trenger ikke å være "snille" heller, men de blir regnet som populære og omgjengelige og derfor godt likt av alle. Min suksess, eller mangel på suksess, er en helt annen sak.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 22. mars 2008 #18 Del Skrevet 22. mars 2008 Foretrekker å danne meg min egen mening istedenfor å høre på løse rykter. Jeg kan godt notere meg informasjon bak øret, men avgjørelsen tar jeg på egenhånd ut ifra hva jeg selv finner ut om vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 27. april 2008 #19 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg sa jeg skulle starte en ny tråd på dette emnet for å unngå avsporing fra en annen tråd. Saken gjelder: Er det mange av dere single der ute som opplever til stadighet å bli "advart" av venninner mot typer du møter? Jeg tror ikke jeg kan huske å noen gang i løpet av mine fem år som singel å ha møtt noen som ikke en eller annen av venninnene mine har noe negativt å si om. Noen ganger kan det være konkrete ting, andre ganger "har de bare hørt" at han ikke er noe bra uten å kunne gi eksempler. Ofte er det gjerne de samme personene som har noe negativt å komme med. Velger dere å høre på sånne advarsler? Dersom det er konkrete ting som utroskap, vold e.l. holder jeg meg selvfølgelig laaangt vekk, men når de bare kommer med "har hørt at han ikke er noe" eller "ei venninne av ei venninne av ei venninne sa det og det...", da velger jeg hvertfall å danne meg min egen mening ut ifra hvordan jeg blir kjent med vedkommende. Har noen av dere blitt advart og gått for det likevel? Hvordan gikk det? Og har noen av dere holdt dere unna pga. en advarsel fra ei venninne og angret etterpå? Diskuter! Hehe, ja, har hørt den OFTE. Og gutta har vært helt forskjellige, både av personlighet, alder og utseende. Merkelige greier. Og det har heller aldri gått bra. Men jeg nekter å tenke at jeg skulle ha hørt på advarslene. Advarslene var ikke alvorlige, bare at de hadde behandlet andre jenter dårlig, var "playere" etc. Man må jo satse for å vinne. Jeg har tydeligvis bare ikke sansen for hva som er verdt å satse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 28. april 2008 #20 Del Skrevet 28. april 2008 Jepp, har hørt den om min nåværende. Ei "venninne" sa at "det er noe du kommer til å merke etterhvert om han, men jeg kan ikke si hva" Vel, nå har det gått flere år og jeg har ennå ikke merket noe. Nå skal det sies at hun "venninna" har sagt sånne ting til mange andre, og jeg tror vel egentlig det har å gjøre med at hun var sjalu fordi vi hadde noe hun ikke hadde selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå