Scheherazade Skrevet 11. november 2008 #1261 Del Skrevet 11. november 2008 Nå ligger jeg som en diva på sofaen, spiser druer og spekeskinke og slapper av. Lillegutt sover søtt i vuggen sin, og det har han gjort en times tid nå. Deilig å komme hjem, og morsomt at nærmest halvparten av terminklubben er i fødemodus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. november 2008 #1262 Del Skrevet 11. november 2008 Scheherazade: høres deilig ut å endelig være hjemme i eget hus Har bestilt spekemat til barselstiden jeg og Her skjer det ikke stort - de samme murringene/vondtene som tidligere, var veldig vondt en stund i dag, men det gav seg så det var nok ikke noe annet enn murringer som var litt vondere enn vanlig. Kjenner jeg er litt utålmodig... Var hos legen i dag, nyutdannet vikarlege Hun var grei nok altså, men så sent i svangerskapet så kjenner jeg at jeg foretrekker å enten ha en lege som har holdt på en stund og vet hvordan man tar SF-mål etc eller å gå til jordmor... Så jeg tror jeg skal avbestille den timen hun satte meg opp på om to uker og heller bare gå til jordmor framover. Forhåpentligvis så er det ikke snakk om mange gangene nå! Ellers så alt fint ut, litt høyere blodtrykk enn sist, men ikke så høyt som gangen før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 11. november 2008 #1263 Del Skrevet 11. november 2008 Så gøy å høre med dere som har vondter og rier! Hold oss oppdatert.. Her har det blitt helt normalt igjen. Kommer nok til å gå over tiden tenker jeg, med min uflaks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. november 2008 #1264 Del Skrevet 12. november 2008 Så stille det var her da! Hvor er alle sammen? Føder dere eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. november 2008 #1265 Del Skrevet 12. november 2008 Nå som vi alle snart er over i en ny fase med "spesialdiett", hva er det man ikke skal spise mens man ammer igjen? Trodde druer var en av dem, men at man kan innta alt så lenge det er i små mengder? Hva med sjokolade og kaker? Har bakt brownies til fryseren, men det var kanskje ikke så lurt for min egen del? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2008 #1266 Del Skrevet 12. november 2008 Nå som vi alle snart er over i en ny fase med "spesialdiett", hva er det man ikke skal spise mens man ammer igjen? Så fremt man ikke har noen spesielle allergier i familien trenger man ikke ta noen spesielle hensyn, har i allefall jeg blitt fortalt så jeg holder meg til det. Skulle babyen se ut til å reagere på noe tar man det heller derfra. Jeg har i allefall ikke tenkt å holde meg unna ting "bare for sikkerhetsskyld", men jeg vet mange gjerne lar være å spise f.eks. typisk luftfremkallende matvarer som kål, løk, kullsyreholdige drikker o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2008 #1267 Del Skrevet 12. november 2008 Da har visst Mirabella blitt mamma i natt. Gratulerer med vel overstått fødsel og den lille jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 12. november 2008 #1268 Del Skrevet 12. november 2008 Sukk... ingen action her enda... Men vet det nærmer seg nå. Er ganske opptatt av at mannen min skal ha det bra når ting begynner å skje også (jeg er så sinnsykt avhengig av å ha han der for meg, så det er viktig for meg at ting også legges til rette for han), så i kveld har jeg renset termosen vår + satt klart på kaffetrakteren til en liter kaffe så det bare er å trykke på start-knappen i tilfelle noe skulle skje. Vi har jo, som jeg har sagt før, mange timers reisevei til sykehuset, så jeg tenkte det ville være fint for han (og meg?) og ha litt kaffe på veien om ting skulle skje midt på natta (vi passer kun èn døgnåpen bensinstasjon, og den ligger veldig nærme her vi bor). Satser fortsatt på fullmånenatten i morgen, men er forberedt på kvelden/natten i dag også Hvordan er det med dere andre? Mirabella har jo født, men er det ikke SummerJoy som har termin sånn rett rundt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 12. november 2008 #1269 Del Skrevet 12. november 2008 MONICA & MIRABELLA Leser her hver dag, men er visst ikke særlig flink til å skrive selv. Egentlig litt vanskelig å samle tankene og presse ut av seg noe som er verdt å lese. Har ikke termin før 6. desember, men alle spådommer går i retning av et novemberbarn. Fremdeles lever jeg i en slags skrekkblandet fryd over alt som har skjedd, og alt som skal skje. Tror ikke det kommer til å gå riktig opp for oss før vi sitter her med veslejenta. Et rikitig "mot-alle-odds-barn" :rødme: Når det gjelder amming og mat, kan jeg svakt erindre at kål, løk og chili IKKE var særlig lurt forrige gang... ingen indisk mat med andre ord (som jeg er skrekkelig glad i). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 12. november 2008 #1270 Del Skrevet 12. november 2008 Et rikitig "mot-alle-odds-barn" :rødme: Skriver under på den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 12. november 2008 #1271 Del Skrevet 12. november 2008 Skriver under på den... Hva er din historie, Mariblom ? Om det er noe du kan skrive om da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. november 2008 #1272 Del Skrevet 12. november 2008 Da var ny kontroll over. Heldigvis ligger han ikke an til å bli så stor som de trodde forrige gang. Sist så han ut til å bli 4,5 kg ved termin, mens han nå "bare" lå an til i underkant av 4 kg, som høres noe bedre ut selv om det også er over gjennomsnittet. Det positive med den mer moderate estimeringen er at det ikke blir igangsetting med det første. Det blir ny kontroll med CTG neste uke. Hvis den er bra blir det ny ultralyd uken etter og da bestemmes dag for igangsettelse, hvis han ikke skulle ha kommet av seg selv innen da. Vet ikke hvor sannsynlig det er at jeg føder av meg selv innen uke 38+5, men jeg har jo en liten sjanse i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 13. november 2008 #1273 Del Skrevet 13. november 2008 Hva er din historie, Mariblom ? Om det er noe du kan skrive om da ... Har sendt deg en pm. Beklager hvis pm'en ble litt rotete skrevet. Ble litt sånn "klore ned i all hast" (fikk plutselig lyst til å ikke fokusere så veldig på det som er trist, men heller GLEDE meg - for nå er det jo snart baby!!). :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 13. november 2008 #1274 Del Skrevet 13. november 2008 Har sendt deg en pm. Beklager hvis pm'en ble litt rotete skrevet. Ble litt sånn "klore ned i all hast" (fikk plutselig lyst til å ikke fokusere så veldig på det som er trist, men heller GLEDE meg - for nå er det jo snart baby!!). :) Stort takk for pm. Håper jeg har klart å sende deg svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. november 2008 #1275 Del Skrevet 13. november 2008 Itj no som skjer hen! ...hadde god tro på at akupunkturen i går skulle gjøre underverker - det var i hvertfall noe som skjedde og jeg kjente jo at det jobbet godt, kvelden ble fyllt med kynnere og murringer, men that's it... Jeg irriterer meg litt over at jeg er utålmodig allerede, men jeg har så lyst til å treffe småtten vår snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 13. november 2008 #1276 Del Skrevet 13. november 2008 Da har jeg vært hos gynekologen, og hun kunne fortelle at jeg har 1 cm åpning og er nesten helt moden!!!! Hun sa at hun blir overrasket hvis jeg går i to uker til og helt paff hvis jeg skulle gå til termin. Så jeg har hatt god nytte av alle maseriene mine. Har hatt smårier siden 7 i dag morges, så dette blir spennende!!!! Gleder meg sånn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 13. november 2008 #1277 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Jeg har født! Jenten kom 11.11 tidlig på morgenen... Perfekt stor baby, 4150 gram og 51 cm. Sliter litt med amming, ellers er alt fint. Gled dere, dere som ikke har født enda! :rødme: Endret 13. november 2008 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. november 2008 #1278 Del Skrevet 13. november 2008 Gratulerer så masse med jenta SummerJoy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. november 2008 #1279 Del Skrevet 13. november 2008 Liste over terminer - fødsler Scheherazade: 21. nov 07.nov - 2330 g, 46 cm. Monica85: 9.nov 09. nov - 3658 g, 50 cm. SummerJoy: 8.nov 11. nov - 4150 g, 51 cm Mirabella76: 10.nov 12. nov - 3700g, 51 cm *Mim*: 2.nov Mariblom: 8.nov Concertina: 22.nov latte: 25.nov Daiquiry: 4.des Revenka: 4.des Ullah: 5.des Angelhoff: 6.des Arkana: 7.des kiri: 12.des (?) Eeyore: 16.des theamoren: 23.des Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 13. november 2008 #1280 Del Skrevet 13. november 2008 Grattis så masse SommerJoy!!!! Kjempe koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå