Coxy Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #261 Del Skrevet 23. mai 2008 Oi...det hørtes ikke noe moro ut!!! Godt du får komme å høre etter hjertelyden da, er nok greit, så slipper du å tenke på det! Selv om du ikke bekymrer deg.. Lykke til!! Om få timer braker det løs for min del, skal arrangere et slags "utdrikningslag" for ei venninne i helga!! (Utelag uten utdrikning..) Gleder meg såååå vanvittig mye, tror det blir knallmoro!!! Og mandag er det UL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. mai 2008 #262 Del Skrevet 24. mai 2008 Kan jeg være med? Litt sent ute i forhold til dere som har skravlet her så lenge, men nyheten har ikke vært 100% offisielt før den siste tiden så jeg ville ikke risikere at enkelte leste om det på nett før de hørte det fra oss. Uansett så venter vi vårt første barn 7. desember, så dette er ganske spennende. Jeg har sluppet unna det meste av plager. Har hatt ørlige kvalme rundt uke 9-10 og vært en del trøtt, men ellers absolutt ingenting. Så jeg føler meg heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 24. mai 2008 #263 Del Skrevet 24. mai 2008 Arkana: så superkoselig å høre! :-D Nå ble jeg glad på deres vegne! Heldig du er som har sluppet unna med det meste av plager, det skal man absolutt ikke klage på nei --- Her er formen som før - kvalm, oppkast og slapp... Satser hardt på at det gir seg i løpet av uka, er jo trossalt magiske 14 uker nå så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 24. mai 2008 #264 Del Skrevet 24. mai 2008 Kan jeg være med? Litt sent ute i forhold til dere som har skravlet her så lenge, men nyheten har ikke vært 100% offisielt før den siste tiden så jeg ville ikke risikere at enkelte leste om det på nett før de hørte det fra oss. Uansett så venter vi vårt første barn 7. desember, så dette er ganske spennende. Jeg har sluppet unna det meste av plager. Har hatt ørlige kvalme rundt uke 9-10 og vært en del trøtt, men ellers absolutt ingenting. Så jeg føler meg heldig. Gratulerer så mye med så gode nyheter! Velkommen i klubben. Du er bare noen dager etter meg jo. Spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. mai 2008 #265 Del Skrevet 24. mai 2008 Takk Concertina og Revenka. Ser ut som vi ligger ganske tett ja, jeg er 12+1 i dag, de er jo en liten milepæl bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 24. mai 2008 #266 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja utrolig deilig å passere de 12 ukene, så kan man beskymre seg mindre og mindre for hver dag som går. Hvis det går an det da.. Har du graviditetsdagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. mai 2008 #267 Del Skrevet 24. mai 2008 Nei, jeg har ikke det. Har egentlig ingen planer om å lage en heller, men det er jo mulig jeg føler jeg ikke klarer meg uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 24. mai 2008 #268 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei jenter! Lenge siden jeg var her, skal si det er skjedd en del!!! Jeg er akkurat 12 på vei i dag, og gleder meg til det blir helt offisielt. Men det ser ut til at det kan ta litt tid, min kjære ser ikke ut til å ha det så veldig travelt med å fortelle det til sin familie, noe jeg syns er skikkelig leit... Ellers er fomen fin, har ikke lagt på meg noe, men jeg er veldig plaget med luft i magen, kløe i underlivet og tørr skjede. Regner med at de to siste henger sammen, for jeg har hatt sopp før, og det er ikke slike symptomer jeg har. Så sexlivet er det så som så med, selv om jeg har lyst. Dette plager min kjære og jeg skjønner han veldig godt, men jeg føler ikke at han tar nok hensyn. Han snakker heller ikke om graviditeten noe særlig. Det er alltid jeg som tar det opp, og da virker han ikke særlig interessert. Huff, det ble mye syting her...dessverre... De gode nyhetene er at jeg allerede har vært på UL og har sett hjerte banke, dette var i uke 8 og fosteret er akkurat så stort som det skal være, så terminen min er nok veldig presis. Skal på ny UL den 29, gleder meg veldig! Bare synd de ikke kan se kjønnet så tidlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 25. mai 2008 #269 Del Skrevet 25. mai 2008 Velkommen Arkana Ellers er fomen fin, har ikke lagt på meg noe, men jeg er veldig plaget med luft i magen, kløe i underlivet og tørr skjede. Regner med at de to siste henger sammen, for jeg har hatt sopp før, og det er ikke slike symptomer jeg har. Så sexlivet er det så som så med, selv om jeg har lyst. Dette plager min kjære og jeg skjønner han veldig godt, men jeg føler ikke at han tar nok hensyn. Velkommen i gjengen Jeg har også et underliv som jeg ikke er helt venn med. Sexlysten er ikke akkurat noe å skryte av og jeg blir ofte sår etter samleie, noe som ikke gjør saken bedre. Deler også følelsen med å bli tatt litt for lite hensyn til (jada, han har sine grunner, men følelsen er der likevel) og ballongmagen kan få meg til å se ut som om jeg er langt på vei. Jeg er 12 uker til tirsdag, så vi ligger også ganske likt i løypa. De siste dagene har jeg kastet opp flere ganger. Før fredag hadde jeg kastet opp totalt 5 ganger, men nå har jeg vel kastet opp like mye de siste to dagene Vet ikke om det har noe med kinamaten virket litt rar og som plutselig kom opp igjen midt under måltidet eller om det er noe annet. Treg avføring har heller ikke vært et problem de siste to dagene, men håper ikke dette fortsetter. Nå er jeg redd det skal gå for lenge mellom hver gang jeg spiser for da kommer maten fortere opp igjen. Før har det kun vært det første glasset med vann jeg tok om morgenen, men nå kommer hele måltidet opp. Sorry detaljer. Det er da ikke normalt at man begynner å kaste opp når man er ferdig med første trimester!!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 25. mai 2008 #270 Del Skrevet 25. mai 2008 Er det ikke slik at alt er normalt da? Men fra spøk til alvor, hormoner og slikt er visst på topp cirka i uke 12, i følge legen min. Jeg var kanondårlig rundt uke 8-9, ganske ok i 10 og 11, og så kanondårlig i uke 12 igjen. Legen sa at det var helt normalt, at kvalme gjerne var på topp i uke 12, men at det som oftest gir seg frem mot uke 14. Men siden alle andre sliter med diverse plager for tiden, kan jo jeg rapportere om at jeg ikke har følt meg så bra som jeg gjør i dag siden påske omtrent. Ingen kvalme, ingen oppblåsthet, ingenting. Bare litt stikkinger i blant, men det er jo ikke noe som egentlig er et problem. Tvert i mot, akkurat nå er det så fint at jeg faktisk glemmer at jeg er gravid. Det hjelper også på med fint vær da, sol her hele helgen, og det skal visst fortsette noen dager til. Gratulerer og velkommen til Arkana! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. mai 2008 #271 Del Skrevet 25. mai 2008 Concertina: Jeg spør deg siden du bor i området: har du tips om butikker som selger mammaklær? Jeg har bare såvidt vært innom H&M på storsenteret og likte ikke buksene de hadde. Det var ikke så mange å velge mellom og synes passformen er dårlig, de gir totalt udefinert midje. Det virker som selve buksen (hvis man ser bort fra den delen som skal gå over magen) slutter veldig lavt i forhold til hva jeg vanligvis foretrekker, slik at det dermed ser ut som kroppen min bare går rett opp fra hoften (ikke akkurat flatterende), men nå begynner jeg å lure på om dette bare er slik alle mammabukser ser ut? Jeg er stygt redd for det dessverre. Men, uansett, hvis du vet om flere butikker her omkring setter jeg pris på tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #272 Del Skrevet 25. mai 2008 Kan jeg være med? Litt sent ute i forhold til dere som har skravlet her så lenge, men nyheten har ikke vært 100% offisielt før den siste tiden så jeg ville ikke risikere at enkelte leste om det på nett før de hørte det fra oss. Uansett så venter vi vårt første barn 7. desember, så dette er ganske spennende. Jeg har sluppet unna det meste av plager. Har hatt ørlige kvalme rundt uke 9-10 og vært en del trøtt, men ellers absolutt ingenting. Så jeg føler meg heldig. Selvfølgelig kan du være med, koselig!!! Gratulerer med graviditeten!!! Deilig at du har slippet unna med plager så langt!!! Her er formen som før - kvalm, oppkast og slapp... Satser hardt på at det gir seg i løpet av uka, er jo trossalt magiske 14 uker nå så Usj, får virkelig håpe du blir bedre snart!! :troeste: Hei jenter! Lenge siden jeg var her, skal si det er skjedd en del!!! Jeg er akkurat 12 på vei i dag, og gleder meg til det blir helt offisielt. Men det ser ut til at det kan ta litt tid, min kjære ser ikke ut til å ha det så veldig travelt med å fortelle det til sin familie, noe jeg syns er skikkelig leit... Ellers er fomen fin, har ikke lagt på meg noe, men jeg er veldig plaget med luft i magen, kløe i underlivet og tørr skjede. Regner med at de to siste henger sammen, for jeg har hatt sopp før, og det er ikke slike symptomer jeg har. Så sexlivet er det så som så med, selv om jeg har lyst. Dette plager min kjære og jeg skjønner han veldig godt, men jeg føler ikke at han tar nok hensyn. Han snakker heller ikke om graviditeten noe særlig. Det er alltid jeg som tar det opp, og da virker han ikke særlig interessert. Huff, det ble mye syting her...dessverre... De gode nyhetene er at jeg allerede har vært på UL og har sett hjerte banke, dette var i uke 8 og fosteret er akkurat så stort som det skal være, så terminen min er nok veldig presis. Skal på ny UL den 29, gleder meg veldig! Bare synd de ikke kan se kjønnet så tidlig.... Kjedelig at din kjære ikke ser ut til å ha hastverk med å fortelle den store nyheten til famlien sin... Er slitsomt for deg!!! Jeg gikk og var SÅÅÅ bekymra for at svigerforeldrene mine skulle få høre det på bygda, før de fikk høre det av oss... Tror samboeren min var fryktelig nervøs for å fortelle det. Heldigvis gikk det bra!! Jeg sliter litt med sopp.. Har egentlig gjort det veldig lenge, mye FØR jeg ble gravid også, men det er lite soppinfeksjon som er der. Men, det er litt, og det rare er at samboeren ikke blir smittet!! :klø: Rare greier... Driver med Canesten-kur igjen nå, så sexlivet her er jo på bånn akkurat n, for å si det sånn...men men...det får gå!! Åh, UL bare tre dager etter meg nå du da! Ser vel ikke kjønnet så tidlig, nei, men... Hvorfor har du så mange UL'er? Jeg skal på ordinær UL i morgen, og SOM jeg gleder meg!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. mai 2008 #273 Del Skrevet 25. mai 2008 Synes det er en evighet til ordinær UL for meg, den er jo ikke før i begynnelsen av juli for min del. Men jeg skal vel ikke klage som har vært på flere ultralyder allerede, og den siste for bare noen dager siden. Men nå blir det forhåpentligvis ikke flere før den ordinære. Det er rart så ulike symptomer gravide har. Mamma var så kvalm da hun var gravid at hun måtte legges inn på sykehus, mens jeg altså har sluppet unna med så godt som ingenting (godt det ikke er arvelig). Satser på at dere som er dårlige blir bedre snart, det er ikke gøy å ha det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #274 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvorfor har du vært på flere UL'er allerede, Arkana? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. mai 2008 #275 Del Skrevet 25. mai 2008 Den første var pga blødninger, de to andre var fordi jeg har type 1 diabetes, så jeg får ekstra oppfølging pga dette. Jeg går f.eks. bare til kontroll på sykehuset, og ikke hos fastlegen. Litt stressende med såpass hyppige kontroller, men godt å vite at man blir fulgt med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. mai 2008 #276 Del Skrevet 25. mai 2008 Concertina: Jeg spør deg siden du bor i området: har du tips om butikker som selger mammaklær? Jeg har bare såvidt vært innom H&M på storsenteret og likte ikke buksene de hadde. Det var ikke så mange å velge mellom og synes passformen er dårlig, de gir totalt udefinert midje. Det virker som selve buksen (hvis man ser bort fra den delen som skal gå over magen) slutter veldig lavt i forhold til hva jeg vanligvis foretrekker, slik at det dermed ser ut som kroppen min bare går rett opp fra hoften (ikke akkurat flatterende), men nå begynner jeg å lure på om dette bare er slik alle mammabukser ser ut? Jeg er stygt redd for det dessverre. Men, uansett, hvis du vet om flere butikker her omkring setter jeg pris på tips. Ingen aning egentlig... Jeg har ikke begynt å tenke på det enda, har ikke hatt behov for nye klær siden jeg har gått ned så mye de siste ukene... Er vel utrolig mange slike bukser som "slutter lavt i livet" siden det er mange som liker slike til vanlig (har tittet litt på nettet). Jeg kan ikke bruke så lave bukser til vanlig, har ikke hofter å henge de på og ender opp med å se ut som en muffins om jeg prøver Men de har vel kanskje mammabukser på de fleste kjedebutikkene?Mener jeg så noen på Kappahl da jeg var innom og kjøpte nye BH-er (for der har jeg hatt behov for fornying!), kanskje Lindex eller Cubus også har slikt? Men om det er noe bra aner jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 25. mai 2008 #277 Del Skrevet 25. mai 2008 Så hyggelig at du er med, Arkana! Pussig, jeg har tenkt på deg, synes jeg har "sett" deg lite på KG i det siste. Jeg er visst motsatt av dere andre, og blir ekstra koselysten når jeg er gravid. Men jeg vet av erfaring at mannen min blir stadig mer tilbakeholden jo større jeg blir. Merker forresten at jeg får kynnere etter samleie, så det er vel det samme om det ikke blir for ofte. Alt er forresten bra med meg og babyen. Men jeg skal jobbe tre dager i strekk denne uka, er litt usikker på hvordan det skal gå. Jeg har lyst, men blir fort sliten. Noen som merker at puppene vokser? Jeg bruker vanligvis B-cup, nå er jeg oppe i D, og holder på å vokse ut av den også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 26. mai 2008 #278 Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som merker at puppene vokser? Jeg bruker vanligvis B-cup, nå er jeg oppe i D, og holder på å vokse ut av den også... Puppene mine ble større før jeg testet positivt og de sluttet ikke å vokse. Er vanligvis 75C, bruker D-cup nå, men det er egentlig for smått... Jeg kommer aldri i verden til å noen gang ønske meg silicon! Den saken er helt klar!! Hvordan blir det når vi får melk? Og hvordan blir det etterpå? Tomme afrikapupper?? I dag er jeg hjemme for første gang i svangerskapet. Dro på jobb, men snudde på veien og ligger nå på sofaen. Er kvalm etter frokosten og tenkte at nå har jeg ofret all min fritid i lang tid for jobben, så i dag blir jeg hjemme. Har ikke kastet opp, men det var ikke langt unna i bilen. Er veldig lei av å ikke orke ting nå. At nesten all min tid hjemme er på sofaen eller at jeg går rundt i koma. Jeg klarer meg ok på jobb, men når helga kommer er jeg helt utslitt og denne helga har jeg vært i butikken og ellers på sofaen. Har vasket to maskiner med klær, men ellers ikke gjort noe. Sambo er superstressa om dagen og ikke den helt store hjelpa. Jammen bra "ekstrem rengjøring" ikke kommer til tilfeldige folk.. Vel, SÅ ille er det ikke da, men vi bør ikke få besøk av allergikere eller ordensfolk... Håper det hjelper med en tredje dag på sofaen og at det stemmer det med at hormonene er på topp i uke 12. Jeg har liksom trodd en stund nå at det er på vei til det bedre, og det er det nok, men det er fortsatt ikke så bra at det går an å "leve" (utenom jobb) og da blir det liksom det samme. Nok sutring. Håper dere får en fin uke alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. mai 2008 #279 Del Skrevet 26. mai 2008 Når det kommer til sexlyst så har den foreløpig blitt styrt av om jeg er kvalm eller ikke... Men det tar seg opp de dagene jeg ikke er kvalm, så selv om vi ikke har oss så ofte som vi gjorde før jeg ble gravid så er det ikke så ille, ikke nå i hvertfall. I begynnelsen fikk jeg sterke murringer når vi hadde sex, men det gav seg heldigvis. Nå kjennes det derimort som om noe ligger litt langt ned og blir "dyttet borti"... Det er ikke vondt, men bittelitt ubehagelig... Hum Noen som merker at puppene vokser? Jeg bruker vanligvis B-cup, nå er jeg oppe i D, og holder på å vokse ut av den også... Mine var svære allerede da jeg testet positivt og de har vokst litt til etter det... Jeg har gått opp 2 cup-str, men siden jeg brukte 75D (de er ikke så store som det høres ut som ) og ikke akkurat 75E/F er å finne i de vanlige butikkene så har jeg kjøpt meg en 85D (jeg gidder ikke å bruke masse hundrelapper på bh-er jeg kanskje ikke kan bruke igjen etter svangerskapet)... Må bruke den på innerste hakket, men cup-str passer i hvertfall! Jaja, det kunne vært verre! De blir sikkert ikke mindre når vi får melk i de, men hvordan de vil se ut etterpå er vel genetisk - noen får veldig tomme, andre går tilbake til den str de hadde, mens enda andre beholder de litt store... Litt sig får de sikkert i forhold til de spretne ikke-gravide-puppene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. mai 2008 #280 Del Skrevet 26. mai 2008 Mine bryster har ikke rikket seg, men det skal sies at de er store fra før (vet ikke om det har noe å si da). Liker dem sånn, men trenger ikke større, så jeg er bare glad til. Regner med det er naivt å tro at de ikke vil vokse innen dette er over, men inntil videre får jeg sette pris på at jeg passer mitt vanlige undertøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå