Mariblom Skrevet 7. november 2008 #1221 Del Skrevet 7. november 2008 Yes, startskuddet er satt!!! Da kan vi andre bare følge opp som perler på en snor.... Gratulerer til Scheherazade! Og lykke til dere andre! Nå kommer babyene på løpende bånd ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 8. november 2008 #1222 Del Skrevet 8. november 2008 Grattis så masse Scheherazade!!! Kjempe gøy med den første bebisen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. november 2008 #1223 Del Skrevet 8. november 2008 Du er også på overtid, Summerjoy? Hvordan går dagene? Hadde virkelig aldri trodd jeg skulle gå så lenge over! Begynner neeeesten å bli motivert for å føde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 8. november 2008 Forfatter #1224 Del Skrevet 8. november 2008 Liste over terminer - fødsler Scheherazade: 21. nov 07.nov - 2330 g, 46 cm. *Mim*: 2.nov SummerJoy: 8.nov Mariblom: 8.nov Monica85: 9.nov Mirabella76: 10.nov Concertina: 22.nov latte: 25.nov Daiquiry: 4.des Revenka: 4.des Ullah: 5.des Angelhoff: 6.des Arkana: 7.des kiri: 12.des (?) Eeyore: 16.des theamoren: 23.des Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. november 2008 #1225 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg vil på fødelista! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 8. november 2008 #1226 Del Skrevet 8. november 2008 Det er fullmåne på torsdag. Om babyene ikke har kommet før, så kommer dem nok da... *trøste alle utålmodige mammaer, inkludert meg selv* Men Mim: Enig i at du har gått lenge nå! Du fortjener å bli neste nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 8. november 2008 Forfatter #1227 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg vil på fødelista! Me too.... Får vel håpe at det går raskere med flere fødsler nå som det går mot fullmåne! Hvis det virkelig er noe i det der da...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 8. november 2008 #1228 Del Skrevet 8. november 2008 Du er også på overtid, Summerjoy? Hvordan går dagene? Hadde virkelig aldri trodd jeg skulle gå så lenge over! Begynner neeeesten å bli motivert for å føde! ¨ Ser at tickeren har manglet to dager. Har temin idag. Men vet ikke om noe skjer...tror ikke det. Har kraftige menssmerter men det er det... Uff, håper ikke jeg må gå så lenge over. Føler med deg, syns det er din tur nå! Må være rart å gå over tiden med siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 8. november 2008 #1229 Del Skrevet 8. november 2008 Mange til Scheherazade ..... Herregud, begynte å gråte jeg, da jeg leste at første baby har møtt verden utenfor. Gledestårer altså !!! Lettrørt !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. november 2008 #1230 Del Skrevet 8. november 2008 Skal ikke mye til å få fram tårene om dagen, nei. Triste nyheter, fine sanger, babybilder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 8. november 2008 #1231 Del Skrevet 8. november 2008 Skjønner godt at dere er utålmodige! Noen som vet når neste fullmåne er? Den etter nå til torsdag, mener jeg? I dag har vi vært på fødselsforberedende kurs på sykehuset. Fyttikatta for en bortkastet dag! Lærte minimalt og omvisningen, som for meg var det eneste nyttige, blir arrangert gratis hver uke. Jaja... Jeg fant i hvertfall ut at jeg vil føde på vanlig fødeavdeling og ikke sånn "naturlig" likevel. At det ser ut som et sykehus er noe som beroliger meg mye mer enn det skremmer meg, stikk i strid med mange andre. I går hentet vi vår nye bil, dermed kom stellebord og hvordan vi skal innrede badet opp som nr 1 på lista over "må gjøres". Skulle også ha vasket en haug med babyklær i helga, men har minimalt med motivasjon til å merke alle plaggene jeg har fått (låne) av min bror, sortere i farger og grader og deretter størrelser... Tilbake til stellebord: Jeg hadde bestemt meg for å ha sånn kommode med balje i øverste skuff/under lokket. Lurer nå på om det blir litt krunglete å stelle babyen "på tvers" og om hele greia blir "ustø" og for smal? Lurer også på hvor mye hylleplass ol man trenger rundt stelleplassen? Hva skal man egentlig ha plass til her? Jeg ser for meg at babyens klær (foruten bodyer og "det innerste"?) er inne på barnerommet, men dette er kanskje upraktisk igjen. Hvordan har dere innredet? Noen tips? Og til dere som bruker vanlig badebalje; hva står denne på når babyen er nyfødt? Den bør vel stå i passe høyde for foreldrene og ikke på gulvet el? Hmmm... Mange valg som skal tas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 8. november 2008 #1232 Del Skrevet 8. november 2008 Vi har kjøpt hele barneromsinnredningen fra IKEA. Der er stellebordet sidestilt, er vant til det og det er plass besparende, så det går fint. Har tummytub, så den kommer bare til å stå på badet. Den er ikke så stor, så den er lett å fylle og tømme. Den setter jeg oppå doen f.eks. Så når vi er ferdig å bade, pakker jeg bare bebisen inn i et teppe og tar resten på barnerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. november 2008 #1233 Del Skrevet 8. november 2008 Tilbake til stellebord: Jeg hadde bestemt meg for å ha sånn kommode med balje i øverste skuff/under lokket. Lurer nå på om det blir litt krunglete å stelle babyen "på tvers" og om hele greia blir "ustø" og for smal? Lurer også på hvor mye hylleplass ol man trenger rundt stelleplassen? Hva skal man egentlig ha plass til her? Jeg ser for meg at babyens klær (foruten bodyer og "det innerste"?) er inne på barnerommet, men dette er kanskje upraktisk igjen. Hvordan har dere innredet? Noen tips? Og til dere som bruker vanlig badebalje; hva står denne på når babyen er nyfødt? Den bør vel stå i passe høyde for foreldrene og ikke på gulvet el? Hmmm... Mange valg som skal tas! Vi valgte bevisst å ikke kjøpe stellebord med innfelt balje, rett og slett fordi de er ganske små og babyen vokser relativt fort ut av den. Vi har i stedet kjøpt en separat balje. Har ikke akkurat planlagt hvor den skal stå når vi bader babyen, men jeg ser for meg at det blir på benken på badet ved siden av vasken. Har du vaskemaskin på badet kan den jo evt stå der? Ellers tenkte jeg som deg at jeg vil heller stelle forfra enn sidelengs og en liten prat med de småbarnsmødrene jeg kjenner sa meg at de fleste foretrakk det samme. Så vi kjøpte derfor et stellebord som kan brukes til å stelle forfra (det ble Nicole/Troll fra Barnas Hus, du kan se det på hjemmesiden deres). Stellebordet har en skuff jeg har lagt vaskekluter og håndduker i, og så har den to hyller som foreløpig bare inneholder bleier. På badet vi skal bruke til stelling har vi noen hyller innfelt i veggen hvor stellebordet står inntil, så på en av disse hyllene har vi lagt babyoljer, kremer o.l. slik at det er lett tilgjengelig. Klær har vi i en kommode på barnerommet, ser det egentlig ikke som upraktisk å ta med seg dagens plagg inn på badet før jeg henter babyen for stelling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. november 2008 #1234 Del Skrevet 8. november 2008 Vi må stelle småtten på tvers, noe annet er det ikke plass til på badet vårt rett og slett... Har ikke engang plass til slik vegghengt stellebord over toalettet Badet er bittelite, har skap og vask på ene langsiden, og dusj og toalett på den andre, har laget stellebordsløsning mellom benken med vask og dusjen (altså på ene kortveggen). Har lagt ei benkeplate på benken ved vasken og et IKEA-kjøkkenskap som står ved siden av dusjen. I skapet (uten dør) kommer vi til å oppbevare kluter etc i kurver, enkelt å å tak i. Vi kommer til å bade småtten i vasken i starten tenker jeg, ellers så har vi en balje vi kan sette på benken. Klærne har vi i en kommode rett utenfor badet. Slike stellekommode med balje har jeg hørt mye negativt om - at de vokser ut av baljen veldig fort... I tillegg så har jeg til gode å se en som faktisk er pen... De fleste koster jo en halv formue og er laget av plast... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. november 2008 #1235 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) No er Monica85 i gang! Så det blir nok ein ny baby her i november-/desemberklubben i løpet av natta/morgondagen. Masse lykke til med fødselen, Monica! Me heiar på deg! Endret 8. november 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. november 2008 #1236 Del Skrevet 8. november 2008 Her går det unna ja. Vi trengte bare en som satte startskuddet. Da blir det kanskje en ny baby i løpet av natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. november 2008 #1237 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Hvem skal holde orden på oss mens Monica er på sykehuset? Håper du får en fin fødsel, Monica! Jeg skal F ikke gå til noen fullmåne! Jeg har begynt å strikke i dag, da er jeg desperat asså... Jeg er ikke så glad i stellebord med innfelt balje. Synes de virker litt vaklete og at det kan bli en del søl. Vi har bare en stellematte på tørketrommel/ vaskemaskin, og egen balje. Kommer til å oppbevare klær i hovedsak på soverommet, men der har vi det for kaldt til å stelle, så vi tar klærne med ned på badet. Endret 8. november 2008 av *Mim* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 9. november 2008 #1238 Del Skrevet 9. november 2008 Da var jeg over termindato. Merkelig hvor utrolig utålmodig jeg plutselig ble. Man innstiller seg liksom på datoen, ikke at man skal gå over, selvom man vet at det er fullt mulig at man gjør det. Har vært 8.november som har vært i hodet mitt så lenge nå så det er litt kjedelig å se den datoen passere... Men det kan ta lang tid enda så er best å smøre seg med tålmodighet, men må si det var en kjedelig følelse å runde termindato og ingenting som skjer. Angående stellebord...jeg har bare kjøpt en vanlig kommode og har stelleunderlag oppå, også skjønner jeg ikke helt hvorfor folk da snakker om å stelle på tvers, jeg kan fint stå på langs og stelle selv med denne..? Den er jo så brei. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. november 2008 #1239 Del Skrevet 9. november 2008 Tusen takk for gratulasjoner! Fantastisk å være mamma, helt uvirkelig. Og så er han så liten, blitt litt redd for å ta i ham nesten! Han ligger ved siden av meg i den lille sykehusvuggen under bamsedyne. Måtte på nøstebarn og kjøpe bittesmå ullklær, bla prematurlue. Babyboom på sykehuset, fikk firemannsrom så er ikke så mye pappaen får være her, offisielt tre timer bare. Nå frokost for mor, lykke til dere andre så lenge! Hilsen meg på mobil fra sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 9. november 2008 #1240 Del Skrevet 9. november 2008 for Monica og den lille gutten hennes. Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå