Coxy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #1061 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vi har hentet vogn i dag. Nå er alt klart. Men ikke jeg. Har ikke ork til å føde. Joda, da det setter i gang, så finner du sikkert energien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 25. oktober 2008 #1062 Del Skrevet 25. oktober 2008 Dere sier at barnetygd er det eneste man ikke trenger å søke om. Men hva med andre ting? Jeg har ikke sekrevet ett eneste ord om noe som angår fødselspermisjon Har gitt beskjed på jobb om når permisjonen starter og at jeg ikke vet hvordan sambo og jeg skal fordele den. Sambo har også gitt beskjed om at han blir borte 14 dager når jeg føder og om det er tre uker før termin vil han ikke være på jobb den siste uka før en stor frist. "Det kan du bare glemme" var svaret han fikk. Tull, men sant. Vi har også fått vognen nå. Monterte bagen i dag og testet ut med de dynene vi har. Føler at vi har veldig mye stæsj, men at vi ikke har oversikt over hva som mangler. Seng (med alt), stellebord og saueskinn kommer med foreldre/svigerforeldre, vogn, bilsete og masse klær i str 62 har vi, så om ungen kommer i natt er det ingen krise. Regner med at instinktet slår inn nærmere termin og får meg til å sjekke opp utstyrslister og se hva det er vi mangler. Er glad vi ikke har alt klart allerede 7 uker før termin sånn at jeg har noe å pusle med den siste tiden. Nå har jeg fire uker igjen på jobb og alle ukene én fridag I kveld har vi vært på kino. Jeg fikk fylt mye opp på "vært-med-på-gutte-film-kontoen" og satt med øynene igjen 85% av tiden... Ellers føler jeg at avtalekalenderen er kjedelig tom framover. Har vært så mye planer nå i lang tid, men etter neste helg stopper det opp. Må finne noe bra innhold å fylle både hverdagene og helgene med for å få tiden til å gå fort. Noen forslag? Ikeatur, kino, vennemiddager, spillkvelder med venner, besøk. Flere forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. oktober 2008 #1063 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) kiri: Du er nødt til å søka NAV om fødselspengar, for å få dette. Har du ikkje gjort det? Skjema finn du isåfall her: http://www.nav.no/page?id=328 Heilt til høgre ser du at det står "Skjema" som ei av overskriftene. Du velger det skjemaet som heiter "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". Det er dette skjemaet du må fylla ut og senda til NAV, for å få fødselspengar mens du har permisjon. Endret 25. oktober 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. oktober 2008 #1064 Del Skrevet 26. oktober 2008 Sambo har også gitt beskjed om at han blir borte 14 dager når jeg føder og om det er tre uker før termin vil han ikke være på jobb den siste uka før en stor frist. "Det kan du bare glemme" var svaret han fikk. Tull, men sant. At det går an! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 26. oktober 2008 #1065 Del Skrevet 26. oktober 2008 Fedrene har krav på 2 uker fri i forbindelse med fødsel men det er opp til hver enkelt bedrift om de vil lønne mannen i de to ukene. På min arbeidsplass får mennene lønn, men på arbeidsplassen til mannen er permisjonen ulønnet de to ukene. Du kan jo sjekke opp litt mer spesifikt hva som er lov og ikke, slik at mannen har noe å slå i bordet med. Uansett så er det ikke moro å bli upopulær hos sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. oktober 2008 #1066 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har kjent noe mensaktig (og det er lenge siden!) i det siste, særlig om nettene. Flere? Har sett på jordmødrene på nett-tv. Blir litt for sterkt for meg, bare griner og griner... Har dere sett den nye, svenske serien, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2008 #1067 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har kjent noe mensaktig (og det er lenge siden!) i det siste, særlig om nettene. Flere? Ja, det har jeg hatt et par uker allerede. Kommer når som helst på døgnet, men egentlig mest om kvelden. Ganske plagsomt egentlig, og aner ikke hva godt det gjør. Hadde det vært nærmere termin hadde jeg kanskje tenkt det var modning, men jeg har jo noen uker igjen fremdeles. Synes den svenske jordmorserien var fin. Jeg så den da den gikk på svensk TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 #1068 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har kjent noe mensaktig (og det er lenge siden!) i det siste, særlig om nettene. Flere? Jeg har hatt "mensmurringer" i korsryggen i noen uker allerede, kommer og går litt når som helst på dagen for min del. Nevnte det for jordmor og hun bekreftet det jeg tenkte - kroppen begynner å gjøre seg klar til at noe skal skje. Og det kan visst begynne ganske tidlig selv om ikke det nødvendigvis betyr at babyen har tenkt seg ut før termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. oktober 2008 #1069 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Jeg har kjent noe mensaktig (og det er lenge siden!) i det siste, særlig om nettene. Flere? Har sett på jordmødrene på nett-tv. Blir litt for sterkt for meg, bare griner og griner... Har dere sett den nye, svenske serien, forresten? Har hatt mensmurringer en natt mens jeg hadde ganske masse kynnere, heldigvis ga det seg. Har sett den norske jordmorserien ja, men ikke den svenske. Første episode av den svenske går i reprise på Nrk2 sent i kveld. Skal ta det opp og se på det i morgen før neste episode. Endret 27. oktober 2008 av Revenka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 #1070 Del Skrevet 27. oktober 2008 Usj, vi sliter med guttenavn! Sambo har forelsket seg i et sært slektsnavn, hans tipoldefars navn elns - det er ingen som heter det (dvs 3-2-1-0 på ssb.no). Forsåvidt så kan jeg godta det som andrenavn (vi skal ha to navn), men det klinger ikke noe godt som andrenavn med noen av de alternativene vi har... Jeg har litt lyst til å legge ned veto - han nekta meg mitt favorittnavn når det kom til jentenavn Oh well, jeg får lete litt til, kanskje det dukker opp et navn som er helt perfekt og som kan gå sammen med det derre sære navnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #1071 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har kjent noe mensaktig (og det er lenge siden!) i det siste, særlig om nettene. Flere? Ja, da ER det sikkert det jeg har kjent da!! Har kjent det på natta et par-tre ganger de siste nettene....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. oktober 2008 #1072 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Har sett den norske jordmorserien ja, men ikke den svenske. Første episode av den svenske går i reprise på Nrk2 sent i kveld. Skal ta det opp og se på det i morgen før neste episode. Å, det var bra du sa! Eg var så irritert over at eg gjekk glipp av første episode, men då kan eg jo få den med meg i kveld likevel. Endret 27. oktober 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 27. oktober 2008 #1073 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg begynner å se litt lysere på fødsel. Har øvd meg litt på pusting, og bare at sola skinner hjelper. Fint trillevær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #1074 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg begynner å se litt lysere på fødsel. Har øvd meg litt på pusting, og bare at sola skinner hjelper. Fint trillevær. Det tenker jeg mye på om dagen nå også, så skulle egentlig hatt babyen min her NÅ!!! Godt at det lysner opp litt for deg når det gjelder fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 27. oktober 2008 #1075 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå kan du telle gjenværerende dager på fingrer og tær, Monica... Har du noen følelse av at det nærmer seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #1076 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå kan du telle gjenværerende dager på fingrer og tær, Monica... Har du noen følelse av at det nærmer seg? Ja, tenk på det!! :rødme: Nei, jeg har egentlig ikke noe følelse på at noe er på gang i det hele tatt... Har nok hatt litt kraftigere kynnere enn det jeg har hatt hittil, men fortsatt ikke noe vondt. Masse slim/økt utflod fra skjeden.. Mensmurring-liknende et par netter, og litt nedpress fra og til et par uker. Men likevel lite action! Merker du noe du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. oktober 2008 #1077 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har fått avlyst fødsel i denne omgang, så nå kan jeg begynne å planlegge permisjonstiden istedenfor! Burde laget noe mat til frysen kanskje, er jo vanligvis ikke så fan av ferdigmat... Jeg har vanligvis ikke så veldig menssmerter, iallfall ikke alle de årene på p-piller, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter... Har av og til litt vondt nederst i magen, tror kanskje vi nærmer oss der? Så iallfall på CTG-en i går at det var litt sammentrekninger i livmoren samtidig som jeg hadde litt vondt, så tror kanskje den begynner å øve seg litt. Nå har jeg vært på fire ultralyder siden torsdag, så kan nok en gang avkrefte at det er så veldig spennende. Vi hadde jo en bråvask av babyklær her i helgen, så nå ligger det miniklær strødd rundt omkring halve leiligheten. Ganske koselig, det er jo så lite! Tror kanskje vi må ønske oss litt i størrelse 50, har ikke så mye i den størrelsen som jeg trodde. Faktisk nesten ingenting, og hvis gutten bare er 2300 gram nå, blir det vel den størrelsen i litt mer enn noen dager iallfall. Jeg er så klar for permisjon nå etter alt styret de siste dagene, har heldigvis bra tre dager igjen på jobb nå! Misunner dere andre som allerede er i permisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. oktober 2008 #1078 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hmm, ser at det ble veldig usammenhengende det forrige innlegget mitt, det ble skrevet samtidig som jeg snakket i telefonen med morfar og spiste Biola med kornblanding. Tydelig at jeg ikke er så god på å multitaske som jeg liker å gi inntrykk av overfor samboeren min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2008 #1079 Del Skrevet 27. oktober 2008 Masse mensvondt i hele morges og formiddag. Ikke særlig godt nei. Håper det ikke skal være sånn hver dag. Nok en kontroll nå på onsdag, nå går jeg hver uke. Det føles litt unødvendig, men det er forsåvidt et tegn på at det nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 #1080 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nok en kontroll nå på onsdag, nå går jeg hver uke. Det føles litt unødvendig, men det er forsåvidt et tegn på at det nærmer seg. Synes det er mye styr med kontroll hver uke, men det er nå så... Når jeg i tillegg går på trening hos fysio to ganger i uka og til akupunktør en gang i uka så er virkelig ukene mine fylt opp med avtaler på toppen av alt annet jeg skal gjøre... Tror nesten det blir vel så avslappende å gå hjemme med en baby, jeg kan håpe i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå