Mariblom Skrevet 27. september 2008 #881 Del Skrevet 27. september 2008 4 meter snø Det er kanskje det dobbelte av hva vi har på hytta, det! Ja, det er mye. Men snøen synker seg jo sammen, så det blir jo ikke nødvendigvis 4 meter snø i høyden. Men alt i alt så snødde det nok 4 meter her i fjor vinter, ja. Vi hadde fremdeles en til en halv meter snø 17 mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. september 2008 Forfatter #882 Del Skrevet 27. september 2008 Vi har hund, så da må jeg kanskje vurdere sterkere det å skaffe en lekegrind.. Men igjen, kan man bruke reisesenga som lekegrind....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 27. september 2008 #883 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg lurer litt på det med katter, jeg... Vi får vel bare passe på at pusene hopper oppi til baby, men jeg synes det er litt trist om natta for vi er jo vant til at pusene ligger i senga vår - men det kan vi vel ikke nå lenger i tilfelle de skulle komme til å hoppe opp i vogga til baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. september 2008 #884 Del Skrevet 27. september 2008 Vi har to katter, men jeg har ikke tenkt å gjøre noe spesielt i forhold til det. Den ene sover ofte i sengen vår, men der skal uansett ikke babyen sove (katten sover uansett i fotenden, oppå dyna, så i hodeenden hos oss er det hårfritt). Barnesengen blir forbudt for katter, men ellers får de gjøre som de pleier. Tror ikke det er noen katastrofe om en av dem skulle finne på å hoppe opp i barnesengen heller, det verste som kan skje er at ungen våkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. september 2008 Forfatter #885 Del Skrevet 28. september 2008 Finnes vel "kattenett" til å ha over senga da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 28. september 2008 #886 Del Skrevet 28. september 2008 Nå begynner det å bli dårlig med nattesøvn. Sover mye bedre på formiddagen, ulogisk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 29. september 2008 #887 Del Skrevet 29. september 2008 Nå begynner det å bli dårlig med nattesøvn. Sover mye bedre på formiddagen, ulogisk nok. Samme her. Er så lei nå! Tusler rundt i huset hele natten lang mens mannen min ligger og snorker og sover sin søteste søvn. Og når han står opp om morgenen, da sovner jeg... Begynner å bli sliten nå må jeg innrømme... Angående katter: Har hørt (for mange år siden) at katter kan ha en tendens til å legge seg oppå ansiktet til baby og kvele den. Men de gjør da vel ikke det? De ville jo aldri legge seg over ansiktet på et voksent menneske? Har iallfall aldri jeg opplevd. Vi får se hvordan det går med kattene, men vogga kommer til å være forbudt område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. september 2008 #888 Del Skrevet 29. september 2008 Angående katter: Har hørt (for mange år siden) at katter kan ha en tendens til å legge seg oppå ansiktet til baby og kvele den. Men de gjør da vel ikke det? Det er heldigvis bare en myte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 29. september 2008 #889 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har aldri hørt om at det faktisk har skjedd, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 29. september 2008 #890 Del Skrevet 29. september 2008 Ingen problemer med nattesøvnen her iallfall! Det eneste vi krangler litt om, er hvor langt over på siden jeg får lov å ligge. Blir det for mye, vet babyen å si i fra med hissige, irriterte spark i hele magen. Det eneste er at han til tider hikker så mye at det er litt vanskelig og sovne, som i går kveld, og i morges var det på igjen med ny runde hikking, så da kunne jeg like gjerne stå opp. Det er jammen blitt høst ute nå! Mørkt ute nå jo, syns det skjedde så brått. Men i år er jo høsten kjekkere enn normalt iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 29. september 2008 Forfatter #891 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Søvn er problem her.. Bruker evig mange timer i senga, men antall timer med ordentlig søvn kan nok telles på ei hånd. Kan kun ligge på sidene, magen og ryggen er uaktuelt. Ligger og snur meg fra side til side gjennom hele natta, da jeg etter forholdsvis kort stund får vondt i den sida jeg ligger på. Må på do minst en gang i løpet av natta. Kroppen er som innstilit på klokka 5, våkner da hver eneste natt. Og da ligger jeg våken fort hvert fall til samboeren har reist på jobb, kan sovne igjen i 6.30-7.00 tida. Føler at jeg bare halvsover, sover langt fra sånn vanlig, tung, "ordentlig" søvn. Drømmer vanvittig mye, og vanvittig virkelig. Slitsomt... I tillegg er drømmene veldig rare, og mye kan handle om fortida mi. Endret 29. september 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. september 2008 #892 Del Skrevet 30. september 2008 Nå begynner det å bli dårlig med nattesøvn. Sover mye bedre på formiddagen, ulogisk nok. Jeg sliter også med søvnen for tiden. Har følt meg helt gåen de siste dagene så jeg er hjemme fra jobb. Litt småforkjølet og verk i kroppen hjelper ikke på søvnen det heller. Har dere begynt å tenke på noe å fylle fryseren med til barselbesøk? Tenkte å få bakt litt og legge i fryseren, men er tom for ideer. Kanskje rundstykker og enkle kaker som kan fryses. Greit å ha et lite lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 30. september 2008 Forfatter #893 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg begynte så svært å bake kanelboller for noen uker siden, som ligger i fryseren...!! Men må nok bake mer, ja..... Men hva andre slag er lettvindt å bake, fryse, og fortsatt gode da man tar det opp igjen...? Og er det noen som har noen tips til noe som tiner veldig fort...? (Til de besøkene som ikke er fult så planlagte, regner med at det sikkert blir noen av dem også..) Ellers er det lettvindt og handle inn noen bokser med vanilje-is da, og ha f.eks non-stop og peanøtter ved siden av i skåler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. september 2008 #894 Del Skrevet 30. september 2008 Ja is er ikke så dumt. Men det er så lett å forsyne seg av når man ikke har besøk, og nonstopene blir nok helt sikkert spist så fort småsugen melder seg på kvelden. Værre med kakene i fryseren.. Litt mer tiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 30. september 2008 Forfatter #895 Del Skrevet 30. september 2008 Hehe, selvdisiplin, Revenka, SELVDISIPLIN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. september 2008 #896 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg regner ikke med det blir de helt store barselbesøkene (familiene våre bor jo langt unna, hans familie ser vi ikke før tidligst påske neste år, mens min kommer til jul), så jeg tror ikke jeg skal bake så mye. Dessuten er det jo jul ikke lenge etter, så jeg har vel nok med å fylle opp med julebakst likevel (og det kan jo også serveres til gjester). Her sover jeg fremdeles godt på nettene, men begynner å savne å sove på magen. Litt plagsomt med halsbrann da. I natt gikk jeg ikke på toalettet en eneste gang, det var helt herlig. De fleste nettene blir det en eller to besøk da, men begynner å bli vant til det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. september 2008 #897 Del Skrevet 30. september 2008 Åh, hadde jo helt glemt at det er rett før jul. Skal selvfølgelig bake alle sorter i år også. Det dumme er at det forsvinner som oftest i god tid før jul. Best å lage dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 30. september 2008 Forfatter #898 Del Skrevet 30. september 2008 Julebakst, ja. Det er jo slik som holder seg lenge også det. Kan absolutt serveres i de tidene vi får barselbesøk! Tenker liksom ikke på at det blir jul ganske fort, jeg. Har liksom kun fokus på det store som skal skje.. Så i år blir jeg nok lett en av statistikken som går under ordtaket som omhandler slik jula kom på kjerringa! (Eller hva det nå er) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #899 Del Skrevet 30. september 2008 Føler at jeg bare halvsover, sover langt fra sånn vanlig, tung, "ordentlig" søvn. Drømmer vanvittig mye, og vanvittig virkelig. Slitsomt... I tillegg er drømmene veldig rare, og mye kan handle om fortida mi. Akkurat sånn er det med meg også. Har dere begynt å tenke på noe å fylle fryseren med til barselbesøk? Tenkte å få bakt litt og legge i fryseren, men er tom for ideer. Kanskje rundstykker og enkle kaker som kan fryses. Greit å ha et lite lager. Off, det har jeg ikke tenkt på... Kaker og rundstykker rekker sjelden til fryseren her i huset. Tror jeg kjøper inn noen poser med sjokolademuffins-mix, det går kjapt og er alltid godt. Noen sjokoladebiter oppi blir ekstra nam, og litt is i fryseren skal vi alltids fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 30. september 2008 #900 Del Skrevet 30. september 2008 Angående katter: Har hørt (for mange år siden) at katter kan ha en tendens til å legge seg oppå ansiktet til baby og kvele den. Men de gjør da vel ikke det? De ville jo aldri legge seg over ansiktet på et voksent menneske? Har iallfall aldri jeg opplevd. Vi får se hvordan det går med kattene, men vogga kommer til å være forbudt område. Vet om ei som bor på småbruk og har katt. De var mer bekymret for hvordan hunden skulle reagere på babyen, men etter en stund var det katten som viste tegn til å være sjalu. Katta gjorde aldri fra seg inne, men en gang har hun virkelig spart seg og pissi og driti ned vogna til babyen. Både vogna og soveskinnet var skikkelig tilgrisi og det var ingen tvil om at katta hadde gjort det med vilje. Vi har katt og jeg er litt spent på hva hun kan finne på, men vi kan vel ikke annet enn å følge med. Har dere begynt å tenke på noe å fylle fryseren med til barselbesøk? Tenkte å få bakt litt og legge i fryseren, men er tom for ideer. Kanskje rundstykker og enkle kaker som kan fryses. Greit å ha et lite lager. Jeg har tenkt tanken, og sverger til toro/ferdigkjøpt. Er en mester der. Yoghurtkaka med frosne bær eller epler lurer alle. Får se hvor mye det blir i fryseren av "hjemmebakt", men frosne skillingsboller, frossen menuett (mulig den heter noe annet, men sånn mørk liten sjokoladekake som nesten er som brownie og som har gul eske) servert med is og nyvarmede frosne bær. Veldig godt! Hvis ikke koster det meg lite å be gjestene ta med kake selv eller ikke servere noen ting annet enn drikke. Får kjøpe inn masse bris, synes det er mye bedre og ikke minst sunnere enn brus. Julebakst? Hva er det?? Ok da, i fjor lagde jeg én peanøttkake som ble fryst i passende biter. Hadde den uendelig lenge. De tradisjonelle julekakene som moren min kom med varte enda lengre og tror de ble kastet til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå