Coxy Skrevet 9. september 2008 Forfatter #761 Del Skrevet 9. september 2008 ...det begynner å nærme seg, vettu! 5,5 uker til permisjonsstart, for min del...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. september 2008 #762 Del Skrevet 9. september 2008 Så utålmodig som jeg begynner å bli nå, fatter jeg ikke at vi har holdt ut og vente i 30 uker! (Eller egentlig 25 uker vi har visst det da, men likevel...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #763 Del Skrevet 11. september 2008 Synes det begynner å bli tungt nå. Gjør nesten ingenting, får kynnere av fysiske anstrengelser (for eksempel å gå opp en trapp...). Var hos jordmor i går, og alt så fint ut. SF-kurven min ligger akkurat innenfor normalen, men jeg tenker at det er ligger en kjempe der inne. Han er i alle fall livlig og sparker i alle retninger og mot alle innvoller... I morgen skal jeg hilse på en liten baby. Blir rart å holde en liten en - det er lenge siden sist! Håper jeg ikke har mistet teken helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. september 2008 #764 Del Skrevet 11. september 2008 Må innrømme at jeg synes det er litt slitsomt nå... Stivner i bekkenet når jeg sitter og går som ei gammel kjerring når jeg beveger meg... Men ellers så går ting egentlig greit, Småtten vokser og sparker og holder leven (hadde en skremmende episode med lite liv på søndag, men etter det så har h*n holdt leven igjen). Har endelig fått levert søknad på engangsstønad og foreldrepenger, så da er det bare å vente på penger og svar på om vi får gjøre det slik vi håper (vi passer ikke inn i A4-skjemaet deres...). Gleder meg til å få inn litt penger slik at vi kan få handlet inn alt, vet jo sånn ca hva vi skal ha, må bare få kjøpt og bestilt alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. september 2008 Forfatter #765 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg også begynner å merke tyngden godt nå, selv om jeg ikke har lagt på meg all verden. Idag; 32 uker, 102cm rundt magen ved navlen, +7kg siden jeg ble gravid. Bekkenet er jævli om nettene, mister mye søvn. Har prøvd med puter både her og der, men da holder rett og slett putene meg våken, da jeg ikke er vant til å ligge med dem... Er av og til småkvalm om dagen igjen nå, føler at jeg må spy. dag ble jeg kvalm etter frokost, og har liggi på sofaen etter det. Ikke orket å være innpå dataen engang, bortsett fra en liten tur innom min egen dagbok... Nå prøver jeg å bare sitte litt her oppreist, før jeg MÅ stå opp. Skal på jobb.... Akkurat nå er det det jeg er minst motivert til... Men hva vet jeg, kanskje jeg kvikner til..? Gleder meg til i morgen, da skal vi kjøpe vogn m/tilbehør og helst prøve å få tak i stellekommode også! Gleder meg til å få det i hus :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #766 Del Skrevet 11. september 2008 God bedring, Monica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. september 2008 Forfatter #767 Del Skrevet 11. september 2008 God bedring, Monica! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. september 2008 #768 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) ... (vi passer ikke inn i A4-skjemaet deres...). Mennesker som ikke er A4 er det samme som spennende mennesker for meg. Lyst til å fortelle bittelitt hva som gjør at dere ikke passer inn i A4-formatet? Formen min er veldig fin om dagen, både fysisk og psykisk, men så er jeg da langt bak dere med mine 27 uker. Nå har jeg endelig fått meg avatar! Den symboliserer den epoken jeg nettopp har forlatt som ung Mini-eier og at en ny vil begynne, nemlig stasjonsvogn-epoken. Jeg liker det Endret 11. september 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. september 2008 #769 Del Skrevet 11. september 2008 Da har bekkenet mitt sagt takk og farvel gitt... jeg sitter på kontoret fremdeles, klarer ikke å reise meg fra stolen omtrent uten at jeg har sinnsyke smerter og må krøke meg sammen. Må få sambo til å hente meg, uaktuelt å gå ned til Nationaltheateret for å ta toget slik formen er nå... Har veiledning i morgen tidlig, og sist jeg hadde slike smerter så var jeg ikke akkurat mobil de neste dagene - en viss mulighet for at jeg må ringe veilederen min i morgen ja... Synes det er så kjipt å skylde på graviditeten, men... Mennesker som ikke er A4 er det samme som spennende mennesker for meg. Lyst til å fortelle bittelitt hva som gjør at dere ikke passer inn i A4-formatet? Det skal ikke så mye til for å ikke falle helt innenfor A4-formatet hos NAV da Det er ikke mer enn at jeg skal tilbake i studier etter 6 uker, sambo skal ta permisjon fra 7. uke og fram til studiet mitt er avsluttet. Det er forholdsvis normalt egentlig, men skjemaet er ikke laget for annet enn vanlig permisjonsdeling, dvs man må vite hvor man skal kommentere forskjellene... Og i tillegg så må vi trikse litt for å få utsette de resterende ukene (gjenstår opptil 8 uker alt ettersom når småtten kommer). Det siste var problemet egentlig og saksbehandleren på NAV kunne ikke regelverket så godt som jeg hadde håpet, så jeg måtte skrive et helt ark med spørsmål og begrunnelser for hvorfor vi ønsker å gjøre det slik... ...og stasjonsvogn er og blir praktisk nå man skal ha unge, vogn og alt mulig slags utstyr med seg (måtte bite i meg "jeg skal aldri ha stasjonsvogn"-pjattet mitt ja... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. september 2008 #770 Del Skrevet 11. september 2008 til dere som sliter med både det ene og det andre. Ikke så lett alltid, men vi er jo alle godt inn i eller på vei inn i tredje trimester så det er kanskje ikke så rart at den ene plagen etter den andre dukker opp. (måtte bite i meg "jeg skal aldri ha stasjonsvogn"-pjattet mitt ja... ) Mens jeg ikke har kommet meg ditt ennå og har ingen som helst planer om å ha noe annet enn sedan. Tror det skal til mer til enn en unge eller to før jeg begynner å like stasjonsvogn. *sta og sær* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #771 Del Skrevet 11. september 2008 Da har bekkenet mitt sagt takk og farvel gitt... jeg sitter på kontoret fremdeles, klarer ikke å reise meg fra stolen omtrent uten at jeg har sinnsyke smerter og må krøke meg sammen. Må få sambo til å hente meg, uaktuelt å gå ned til Nationaltheateret for å ta toget slik formen er nå... Har veiledning i morgen tidlig, og sist jeg hadde slike smerter så var jeg ikke akkurat mobil de neste dagene - en viss mulighet for at jeg må ringe veilederen min i morgen ja... Synes det er så kjipt å skylde på graviditeten, men... Det er ikke snakk om å skylde på graviditet, Concertina! Når du har så vondt at du knapt kan gå er du jo syk. Håper det blir bedre! Stasjonsvogn synes jeg er en småbil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. september 2008 #772 Del Skrevet 11. september 2008 Stasjonsvogn synes jeg er en småbil... Da skulle du prøvd den gamle minien Selv sånne små "konebiler" ble store ved siden av den. Alle som så den i vår garasje reagerte på at garasjen var så stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. september 2008 #773 Del Skrevet 11. september 2008 Mens jeg ikke har kommet meg ditt ennå og har ingen som helst planer om å ha noe annet enn sedan. Tror det skal til mer til enn en unge eller to før jeg begynner å like stasjonsvogn. *sta og sær* Vi kjører mange langturer, enten til foreldrene mine eller på hytta, og vi hadde en romslig sedan (Subaru Legacy) som vi stort sett klarte å fylle ganske så bra alene... Så når man i tillegg skal ha med seg barnevogn og ungen selv tar halve baksetet (+ alt annet stæsj den skal ha) så innså jeg at vi måtte ha en stasjonsvogn ...hadde vi ikke kjørt så mye langturer så hadde nok ikke behovet vært så stort igjen... Men nå synes jeg faktisk bilen vår er ganske så pen, til å være stasjonsvogn that is Det er ikke snakk om å skylde på graviditet, Concertina! Når du har så vondt at du knapt kan gå er du jo syk. Håper det blir bedre! Jeg vet jo at det egentlig er helt vanlig med bekkenløsning og at når jeg er så dårlig som jeg har vært i dag så kan jeg faktisk ikke bevege meg... men det sitter langt inne å innrømme det Men takk, satser på at det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. september 2008 Forfatter #774 Del Skrevet 11. september 2008 Du må bare ta det med ro, Concertina! Og heller ikke sitter for lenge i samme stilling. Jeg har hatt fryyyyyktelig vondt, nesten så jeg ikke har klart å gå. Eneste som hjelper er å roe ned.... Bare pursle og styre med ting i helt og holdent DITT EGET tempo. Det er den eneste måten jeg klarer å holde bekkenløsningsplagene i sjakk på!!! Men nettene er fortsatt et problem for meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #775 Del Skrevet 11. september 2008 Bekkenplager tror jeg er det eneste jeg ikke har. I alle fall ikke mye, jeg går tregt og vaggete, men det er ikke vondt. Må være veldig plagsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. september 2008 Forfatter #776 Del Skrevet 12. september 2008 Hjemme igjen fra BabyShop.. Kjøpt både vogn, stellekommode, babycall ++ :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 13. september 2008 #777 Del Skrevet 13. september 2008 Stakkars dere som har så vondt i bekkenet! Får nesten litt dårlig samvittighet av jeg helt fint klarte restaurant- og bytur med jobben i går kveld iført sko med kjempehøye hæler og skjørt fra ikke-mammaavdeling (men nesten så jeg lurer på om jeg har uforvarende vært i en mamma-avdeling da jeg kjøpte det for noen år siden, men tror ikke det. ). Fikk til og med høre at jeg så flott ut av noen av guttene på jobb, som fortsatt forunder seg veldig over at ingen av deres dystre spådommer om tykke, vannfylte bein, vaggete gange og monstermage med strekkmerker har slått til ennå. Ha en fin lørdagskveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 13. september 2008 #778 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Då er me nok iallfall to som fortsatt er i fin form! Ingen bekkenplager på meg heller, og ingen antydning til vannfylte bein, vaggande gange, strekkmerker eller andre plager. Magen min har jo vakse ein god del - men det er kun magen min som stikker fram, ellers er eg like tynn i resten av kroppen som før. Dei einaste små plagene eg egentlig har for tida, er at eg må veldig ofte på do, og sliter med å få sova om nettene. Det fører til at eg får for lite søvn, og er dødstrøtt etter ei veke på jobb. Vurderer å be legen om 20% sjukemelding, slik at eg kan få ein dag midt i veka (helst onsdagen) til å slappa av og få sova ut. For eg føler no at det blir litt for slitsomt å stå opp tidleg 5 dagar på rad kvar veke, og gå på jobb. Endret 13. september 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 13. september 2008 Forfatter #779 Del Skrevet 13. september 2008 Stakkars dere som har så vondt i bekkenet! Får nesten litt dårlig samvittighet av jeg helt fint klarte restaurant- og bytur med jobben i går kveld iført sko med kjempehøye hæler og skjørt fra ikke-mammaavdeling (men nesten så jeg lurer på om jeg har uforvarende vært i en mamma-avdeling da jeg kjøpte det for noen år siden, men tror ikke det. ). Fikk til og med høre at jeg så flott ut av noen av guttene på jobb, som fortsatt forunder seg veldig over at ingen av deres dystre spådommer om tykke, vannfylte bein, vaggete gange og monstermage med strekkmerker har slått til ennå. Ha en fin lørdagskveld alle sammen! Skjørt som ikke er mamma-type??? Har du ikke noe særlig mage, eller...? NYT det å slippe bekkenplager, for det er ikke noe å stå etter!! Jeg har nok kanskje begynt å få en smule vaggete gange, og magen er det størrelse på. Heldigvs ikke lagt på meg noe ellers, ikke noe vannfylte bein og den slags! Og foreløpig ingen strekkmerker!! Enn så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 13. september 2008 #780 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg er også med i "fin-form-gjengen" I dag har vi fått gjort en god del; fått orden på et bomba hus, sett på en del biler, trolig bestemt oss helt for barnevogn (som er prøvd i den mest aktuelle bilen), men så kommer det utrolige: sambo har klippet plenen som må ha hatt kommunenes aller høyeste gress og jeg har ryddet, kastet og kostet i garasjen, oljet utebordet, tatt inn møbler og krukker fra terrassen, kostet og ryddet foran inngangspartiet og ikke minst; kjørt bilbatterierer, spillolje ol til miljøstasjon. Nå kan vinteren og en ny bil i garasjen bare komme! Og vaskemaskinen har gått i hele dag. Ting som dette gjør meg godt langt inn i sjelen! Det sier vel litt om hvor ofte vi tar et skippertak.... I kveld har vi spist kjempegod tapas. En bra dag Selv om jeg fikk et lite grineanfall av ingenting tidligere i dag. Håper ikke hormonene skal gjøre meg sippete framover, da er det bedre å bli sint, særlig på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå