Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Men EN ting forundrer med over alle leger: De har en håndskrift som ikke likner grisen!!! :sur: Er jo nesten umulig å skjønne hva noen har skrevet på notat-linja fra kontrollene jeg har vært på...

Tror det er et av opptakskravene til medisin - du må ha sinnsykt høye karakterer og en jævlig håndskrift :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe kjekt med vond bekkenløsning! Får håpe det blir bedre om du får hvile litt mer, Monica!

Her er heldigvis formen bra, litt vanskelig å puste så mye som jeg skulle ønske riktignok. :ler: Vi har feiret overgang til 3. trimester med hjemmelaget pizza, og nå er det fotballkamp her. Heldigvis virker det ikke som om lillegutt i magen bryr seg så veldig om fotballkampen, håper han syns det samme når han kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjekt med vond bekkenløsning! Får håpe det blir bedre om du får hvile litt mer, Monica!

Takk for det, håper det jeg også! :)

Idag og i går har vært jævlie etter en "knekk" i går....håper det går over snart....!!!!! Ellers skjønner jeg at det går mot full sjukemelding, og da sikkert resten av tida før jeg skal ut i permisjon.... :trstbla: Har så lyst til å jobbe mest mulig, lengst mulig!! Tror tida blir fryktelig lang, hvis jeg skal gå hjemme resten av tida...

Men er lykkelig over å ha fått voksiposen i dag!! :) Kjøpte en brukt på finn.no på søndag/mandag. Den var kjempefin! :juhu:

Også......30 uker i dag, da!!! :danser:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er lykkelig over å ha fått voksiposen i dag!! :) Kjøpte en brukt på finn.no på søndag/mandag. Den var kjempefin! :juhu:

Hvillken farge kjøpte du? Vår er grå utenpå og grå med noe hvitt figurmønster inni. Hun vi kjøpte den av hadde brukt den til datteren som nå var fire, så det er vel fire år, men ser kjempefin ut. Det eneste er å sy rundt et av hullene til knytesnoren, der var tråden løsnet.

Men vanskelig å knyte, jeg har ikke helt teken ennå, og samboer er enda verre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, håper det jeg også! :)

Idag og i går har vært jævlie etter en "knekk" i går....håper det går over snart....!!!!! Ellers skjønner jeg at det går mot full sjukemelding, og da sikkert resten av tida før jeg skal ut i permisjon.... :trstbla: Har så lyst til å jobbe mest mulig, lengst mulig!! Tror tida blir fryktelig lang, hvis jeg skal gå hjemme resten av tida...

Gratulerer med 30 uker !!! :blomst: - og pose!

Jeg kjøpte akkurat et supert stellebord med bad og hyller på Finn - er kjempefornøyd. Dessuten var det gøy å få det i hus. Nå står det på badet - og venter ...

Jeg har allerede vært sykemeldt i mange uker med vond bekkenløsning. (Men - ettersom vi driver eget firma, er det alltid noen oppgaver som må gjøres allikevel.)

Vil råde deg til å be fastlegen om rekvisisjon til fysioterapeut. Bekkenløsning er jo iseg selv naturlig, og noe alle har, men så hender det altså ganske ofte at bekkenet "går av hengslende" og prosessen går fpr fort. Det kan ikke trenes bort, men fysioterapeuten kan gi deg tips om gode hvilestillinger, hva du bør unngå å gjøre for å ikke gjøre vondt verre, og også hvordan du kan styrke musklene i bekkenet.

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvillken farge kjøpte du? Vår er grå utenpå og grå med noe hvitt figurmønster inni. Hun vi kjøpte den av hadde brukt den til datteren som nå var fire, så det er vel fire år, men ser kjempefin ut. Det eneste er å sy rundt et av hullene til knytesnoren, der var tråden løsnet.

Men vanskelig å knyte, jeg har ikke helt teken ennå, og samboer er enda verre. ;)

Voksiposen jeg kjøpte er helt marineblå, både utenpå og inni. Også er det med sånn hvit bomullstrekk (eller hva jeg skal kalle det?!) til å ha akkurat under hodet. Denne posen var to år og kun brukt til et barn. Alle snorer og fester er i orden, og det er en orginal Ullkorga pose med ulldyne. Kjennes deilig ut! :) Syns ikke den er noe vanskelig å knyte, jeg! ;) Men har knytt en god del poser da jeg har vært på jobb i barnehagen, da...

Gratulerer med 30 uker !!! :blomst: - og pose!

Jeg kjøpte akkurat et supert stellebord med bad og hyller på Finn - er kjempefornøyd. Dessuten var det gøy å få det i hus. Nå står det på badet - og venter ...

Jeg har allerede vært sykemeldt i mange uker med vond bekkenløsning. (Men - ettersom vi driver eget firma, er det alltid noen oppgaver som må gjøres allikevel.)

Vil råde deg til å be fastlegen om rekvisisjon til fysioterapeut. Bekkenløsning er jo iseg selv naturlig, og noe alle har, men så hender det altså ganske ofte at bekkenet "går av hengslende" og prosessen går fpr fort. Det kan ikke trenes bort, men fysioterapeuten kan gi deg tips om gode hvilestillinger, hva du bør unngå å gjøre for å ikke gjøre vondt verre, og også hvordan du kan styrke musklene i bekkenet.

Lykke til !!!

Gleder meg til vi også får på plass stellebord! :rødme: Skulle helst hatt en stellekommode vi da, pga plassmangel ellers i huset.... :sjenert: Og syns ikke det er bare bare å få tak i det! :(

Tenkte på det på tur hjem fra legen på tirsdag, ang rekvisisjon til fysioterapaut... Trodde egentlig man automatisk fikk det, når det var bekkenløsningsproblemer!? :klø: Men det gjør man tydeligvs ikke... Man må ikke selv betale for timene hos fysio, hvis man har rekv fra lege, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det på tur hjem fra legen på tirsdag, ang rekvisisjon til fysioterapaut... Trodde egentlig man automatisk fikk det, når det var bekkenløsningsproblemer!? :klø: Men det gjør man tydeligvs ikke... Man må ikke selv betale for timene hos fysio, hvis man har rekv fra lege, eller..?

Neida, du trenger ikke å betale for det selv - ingen egenandel engang. Fysioterapeuten min sa også noe om trening etter fødselen, og akkurat dèt er jeg veldig glad for. Hadde endel plager lenge etter forrige fødsel.

Min fastlege ga meg rekvisisjon automatisk, så jeg synes du skal be om det så snart som mulig. Viktig å få hjelp så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du trenger ikke å betale for det selv - ingen egenandel engang. Fysioterapeuten min sa også noe om trening etter fødselen, og akkurat dèt er jeg veldig glad for. Hadde endel plager lenge etter forrige fødsel.

Min fastlege ga meg rekvisisjon automatisk, så jeg synes du skal be om det så snart som mulig. Viktig å få hjelp så tidlig som mulig.

Det er en sannhet med modifikasjoner... uten rekvisisjon så står fysioterapauten fri til å ta full pris om h*n vil, og selv med rekvisisjon så har jeg hørt om de som må betale egenandel fordi det ikke står "bekkeløsningsplager med gangvansker" på rekvisisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sannhet med modifikasjoner... uten rekvisisjon så står fysioterapauten fri til å ta full pris om h*n vil, og selv med rekvisisjon så har jeg hørt om de som må betale egenandel fordi det ikke står "bekkeløsningsplager med gangvansker" på rekvisisjonen.

Uten rekvisisjon, antar jeg at enhver pasient må betale selv.

Men - det var ikke det jeg kommenterte. Jeg svarte på om man må betale når man har rekvisisjon fra lege. Og det må man ikke. Og det er en sannhet helt uten modifikasjoner.

Jeg har også hørt mye rart. Men - på min rekvisisjon står det ingenting om gangvansker, og jeg får min behandling dekket av folketrygden. (Nå er det vel forsåvidt ikke mange med vond bekkenløsning som ikke har gangvansker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter liker vi. :) Heldige deg som kan kjøpe jenteklær... ;)

Her er det en urolig gutt. I dag kjente jeg en fot oppe laaangt oppe ved ribbeina. Kan ikke helt skjønne hvor han skal gjøre av seg etterhvert.

Blir sprø av at jeg ikke klarer å finne igjen helskortet mitt! Var helt bombesikker på at jeg hadde lagt det i hanskerommet i bilen etter forrige kontroll, men klarer ikke å finne det der eller noe annet sted. Pinlig... Dumt at det skal være så avhengig av at man klarer å drasse med seg den papirlappen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men - det var ikke det jeg kommenterte. Jeg svarte på om man må betale når man har rekvisisjon fra lege. Og det må man ikke. Og det er en sannhet helt uten modifikasjoner.

Jeg har også hørt mye rart. Men - på min rekvisisjon står det ingenting om gangvansker, og jeg får min behandling dekket av folketrygden. (Nå er det vel forsåvidt ikke mange med vond bekkenløsning som ikke har gangvansker).

Jeg leste litt kjapt så... :sjenert: Men uansett, jeg kjenner flere som ikke har fått det dekket siden det ikke har stått "med gangvansker" på rekvisisjonen... Så det kan være greit å få legen til å spesifisere det i hvertfall - surt å måtte betale 180 kr pr time for noe som du kan få gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Er det flere som begynner å slite med nedentil-barberingen? Jeg bruker å være helt shavet, men nå har jeg ikke sjangs til innsyn på "understellet" mitt lenger.... :fnise: Er kanskje så jeg klarer å se litt helt på sidene, ved bikinilinja! Egentlig litt fæl følelse og ikke kunne SE der nede lenger... Ikke at jeg må det til enhver tid, altså!! Hehe... Men bare det å miste muligheten! :gjeiper:

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Du er ikke den eneste... Jeg barberer nå, men det blir nok ikke videre bra... nesten så jeg vurderer å spørre sambo om hjelp :gjeiper:

Har gitt opp å shave leggene i dusjen, vi har et pittelite dusjkabinett, det var trangt å shave leggene i dusjen før jeg ble gravid, og nå som jeg ikke klarer å bøye meg skikkelig så er det bare å gi opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Er det flere som begynner å slite med nedentil-barberingen? Jeg bruker å være helt shavet, men nå har jeg ikke sjangs til innsyn på "understellet" mitt lenger.... :fnise: Er kanskje så jeg klarer å se litt helt på sidene, ved bikinilinja! Egentlig litt fæl følelse og ikke kunne SE der nede lenger... Ikke at jeg må det til enhver tid, altså!! Hehe... Men bare det å miste muligheten! :gjeiper:

:blush:

Yepp, vet akkurat hva du mener. Opplever det mest som om armene plutselig er blitt for korte :fnise:

Men - heldig som jeg er - ett lite hint var nok til at mannen min ordnet "barberings-spa" i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde akkurat med dårlig høvel, og ga bare opp. Slitsomt...

Godt det ikke bare er meg...!! :fnise:

:fnise: Du er ikke den eneste... Jeg barberer nå, men det blir nok ikke videre bra... nesten så jeg vurderer å spørre sambo om hjelp :gjeiper:

Har gitt opp å shave leggene i dusjen, vi har et pittelite dusjkabinett, det var trangt å shave leggene i dusjen før jeg ble gravid, og nå som jeg ikke klarer å bøye meg skikkelig så er det bare å gi opp :ler:

Jeg HAR spurt samboeren om hjelp, jeg, men han tør ikke!!! Han er så redd for å skjære meg... :erter:

Leggene også ja, er en utfordring her også. Jeg gidder/orker ikke barere de noe ofte nå, men da jeg skal gjøre det, så står jeg utenfor dusjkabinettet med bare det ene beinet innafor. Da går det på et vis!! :gjeiper: Får liksom lagt magen litt mer mellom beina da...!! Hehe....

Yepp, vet akkurat hva du mener. Opplever det mest som om armene plutselig er blitt for korte :fnise:

Men - heldig som jeg er - ett lite hint var nok til at mannen min ordnet "barberings-spa" i sengen.

Heldig du som har en mann som tør å gjøre det for deg da!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dere om natta, jenter?

Jeg har begynt å stå opp for å tisse. Hater det! Og de få gangene jeg ikke må opp om natta for å tisse, får jeg leggkranpe og våkner av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...