Coxy Skrevet 23. august 2008 Forfatter #701 Del Skrevet 23. august 2008 Julegavehandel.....Det har jeg ikke tenkt på engang, jeg.... Men det er klart at kan bli slitsomt men en helt nyfødt en, som man driver og blir kjent med...!! Huff, ja....hmm....nei, orker ikke tenke på det akkurat nå... Strengt tatt så har vi ikke såååå stor familie heller, så kan vel alltids hende at vi skal klare det uansett. Oi...nå var jeg plutselig veeeldig hoven i fingrene... Håper det bare er "vanlig hoven" og ikke "gravid og begynnende vann i kroppen- hoven"!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. august 2008 #702 Del Skrevet 23. august 2008 Kom plutseleg til å tenka på ein ting. Kanskje eg skulle handla alle julegavane på nettet i år, så slepp eg å gå rundt i overbefolka butikkar, med ein liten baby, ein gang langt uti desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 23. august 2008 #703 Del Skrevet 23. august 2008 Ikke dumt å handle julegavene på nett. Det blir litt forskjell på meg og dere, siden jeg har termin 12 dager før jul. Regner med at jeg ikke er særlig sprek den siste tiden før fødsel og rett etterpå. Dere har hele desember og handle på, på dagtid. Da er det ikke så mye folk i butikkene og formen har sikkert kommet seg. Jeg har laget en liste med hva de ulike kan få og det gjør det mye enklere (spesielt for sambo om det er han som må ut å handle til min store familie som har alt). Sjekket ut om vogn på barnevognguiden.no og Quinnyen blir både slaktet og får full pott. Det viktigste negative poenget er at vogna er liten inni og at den da trolig ikke holder hele vognperioden. Føles litt sånn "rykk tilbake til start" i denne jungelen. Vet om mange vogner jeg IKKE vil ha da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. august 2008 #704 Del Skrevet 23. august 2008 Julegaver ja. Jeg er litt sånn "jula hører til i desember" og har derfor litt problemer med å forestille meg at jeg burde være ferdig noe tidligere enn jeg pleier. Jeg liker nemlig å vente til julegatene er pyntet og julestemningen kommet over meg. Julegaver når det ennå er grønt ute er ikke jul. Nå vet jeg jo at jeg har født senest 14 dager før julaften, men det er nok litt vel optimistisk å satse på julegavehandel med en nyfødt tass. Men hvis vi begynner i november skulle det vel være tid nok. Skjønner at det var dårlig planlegging å få barn så nært jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 24. august 2008 #705 Del Skrevet 24. august 2008 Det er sikkert litt extra hyggelig på føde-/barselavdelingen tett oppunder jul. Av en eller annen for meg ukjent årsak, skal oktober og november være rolige måneder på landets fødeavdelinger, og det kan jo være fint for de som har termin da. Selv fødte jeg på Aker Sykehus i Oslo forrige gang, og selv om jeg fikk utmerket behandling, gikk det ganske raskt i svingene. Takk for svar om 3D-ultralyd Etter å ha snakket mer om saken, har vi bestemt oss for å la det være. Har ett bilde fra en ultralyd allerede - det kan best tolkes som en slags melkevei av stjerner som kanskje kan ligne litt på et barn Og det holder lenge for meg! Har blitt sånn at jeg kjøper gaver hele året og gjemmer de et hemmelig sted. Av og til får jeg plutselig lyst til å gi noen jeg er glad i en gave, og da har jeg alltid et eller annet for hånden. Det han være en spontan oppmuntringsgave til en sliten mann eller en tenåring med kjærlighetssorg. (Har begge deler i huset akkurat nå ...) Uansett - et lite lager før julepresangene skal fordeles har jeg alltid. Heldigvis. Fortsatt trivelig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. august 2008 #706 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg skjønner den med å holde jul til desember, men akkurat det å fly i butikkene i desember for å lete etter julegaver synes jeg er mer stress enn kos. Da foretrekker jeg å handle julegavene i løpet av høsten og heller kose meg med innpakking i desember Kjenner jeg blir litt stressa for alt som må gjøres ferdig før småtten kommer... vi er ikke i havn med leiligheta enda, gjenstår slikt som maling av vinduskarmer og legging av lister, i tillegg til å sparkle og male ferdig begge soverommene... Jeg var så optimistisk da jeg testa positivt - rommene skulle være ferdig innen sommeren kom - yeah right, jeg hadde ikke regna med oppkast og kvalme i 9 uker! Men det går vel på et vis, svigerfar har gjort det klart at han står klar til å steppe inn og hjelpe med listelegging i hvertfall, og vi har jo noen uker på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 25. august 2008 #707 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har forresten tenkt til å få unna mesteparten av shoppingen når jeg tar permisjon (ca. 13. november) og få det overstått. Hadde iallefall vært veldig deilig! Nå har jeg jo noen gaver som skal sendes nordover, og kjedelig å måtte styre med det midt i barseltiden. I år kommer det til å ligge mange gaver små under treet hos oss :rødme: En annen ting er at i år skal vi feire jul sammen for første gang, og er ikke helt enige om hvordan vi skal gjøre det. Vi vil jo begge være sammen med våre familier, men siden lillebaby har kommet da så skal vi feire sammen som en familie. I år har vi jo egentlig blitt enige om å feire hos han siden de bor like ved oss, noe som er praktisk når man har en liten baby. Men greit å legge frem spillereglene nå slik at de ikke blir noe bråk neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 25. august 2008 #708 Del Skrevet 25. august 2008 Nei, jula orker jeg ikke tenek på ennå. Jeg er i så dårlig form om morgenen. Er tungpustet, har hjertebank og vil bare ligge. Så det skal jeg straks gjøre. Er i tillegg sliten etter nattas drømmer. Drømmer dere også mye og livlig? Jeg synes det er en fin bonus ved å være gravid - men marerittene blir også mer livaktige enn ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. august 2008 Forfatter #709 Del Skrevet 25. august 2008 Vi har faktisk feiret jul sammen hvert år siden vi ble sammen..!! Gjør det veldig greit; anne hvert år hos min og hans familie. "Problemet" er bare at han har to "familier", da foreldrene hans er skilt. Jeg synes det er litt kjedelig, da vi bare er hvert fjerde år hos moren hans og faren hans. Men samboeren min er veldig klar på at de får bare respektere det, det er da ikke HANS feil at de ikke bor sammen lenger. I år KAN det bli litt annerledes. Vi skal feire jul hos mamma og pappa i år. Moren til sambo er alene (hun har ingen ny), og min mamma har dermed bestemt seg for å invitere min kjære sin mamma hjem til dem. Dette pga det faktum at hun er alene, og pga barnebarnet som kommer i november. Men jeg tviler litt på at det faktisk blir sånn, da hun også har en gammel far som bor for seg selv. Regner med at hun drar til ham i stede. Og det er fælt og si det, men egentlig så håper jeg hun gjør det også..... Mamma og svigermor er veldig forskjellige, og jeg syns svigermor har mye rare meninger om det meste.. Tror det kan bli litt kræsj, og kanskje også litt kunstig, da mamma og pappa og svigermor ikke kjenner hverandre heller. Men for all del, det KAN jo gå bra også!! Blir spennende å se, hvert fall!! I går fikk jeg forresten endelig tilslag på en voksipose på finn.no!! :juhu: Gleder meg til å få den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. august 2008 #710 Del Skrevet 25. august 2008 En annen ting er at i år skal vi feire jul sammen for første gang, Vi feiret sammen i eget hus for første gang i fjor (har feiret jul sammen to ganger før det, men det var hos min familie, så det var jo litt ekstra spesielt å være hos oss selv). Det var med min familie og det var veldig koselig, men tipper det blir enda koseligere i år med en liten baby. Tror nok det blir kun min familie i år også. Mannens storebror feirer med konas familie i år, og jeg tror ikke faren hans og lillebroren vil reise hit alene. Faren hans blir så fort rastløs når han er hjemmefra. Men, de er nå invitert så får de gjøre som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. august 2008 Forfatter #711 Del Skrevet 25. august 2008 Gleder meg til den dagen vi har eget, stort nok hus til å kunne be familiene våre hjem til oss og feire jul i VÅRT hjem..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. august 2008 #712 Del Skrevet 25. august 2008 Mannen min er dessverre på jobb i Nordsjøen i jula. Veldig typisk - akkurat denne jula, når me har blitt foreldre og greier. Synst det er trist å tenka på at me ikkje skal få feira den aller første jula saman som ein familie - eg, mannen min, og veslejenta vår. Eg kjem til å vera heime hos mine foreldre i jula. Kjem til å sakna mannen min veldig, men håpar jo at me får ei fin jul likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. august 2008 #713 Del Skrevet 25. august 2008 Mirabella76: usj da, kjedelig å ha det slik. Men da vil kanskje ikke mannen din jobbe julaften neste år? Og da er jo barnet litt mer aktiv og får med seg litt mer hva som foregår i hvertfall. Blir sikkert en fin jul uansett! Vi skal feire jul sammen for første gang, bestemte oss for det før vi fant ut at vi skulle ha barn - i fjor så føltes det rett og slett feil å ikke være sammen i jula! Så uavhengig av den lille så ble vi enig om at vi skulle feire sammen i år. Jeg "ofra" meg og sa at det var greit at vi blir hos hans familie som bor 10 min kjøring unna. Egentlig greit, da får vi hele juleformiddagen hjemme hos oss selv, og vi kan invitere på familieselskap 1. juledag. Sambos familie har ikke så mange tradisjoner, så vi må vel innføre noen Vi tenker vi drar til Trondheim, til min familie, i romjula og blir der ei uke eller så, litt styr å fly med en liten en, men samtidig så har jeg veldig lyst å dra til foreldrene mine, og ikke minst vennene, så det får gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 25. august 2008 #714 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg feiret jul med samboers familie i fjor, så da passer det jo fint å feire med min familie i år, spesielt siden de bor i samme by. Nå har jeg akkurat kapitulert overfor en chipspose som lå på bordet. Kommer selvsagt til å skylde på graviditetslyster når samboer kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. august 2008 Forfatter #715 Del Skrevet 25. august 2008 Nå har jeg akkurat kapitulert overfor en chipspose som lå på bordet. Kommer selvsagt til å skylde på graviditetslyster når samboer kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 26. august 2008 Forfatter #716 Del Skrevet 26. august 2008 Nytt legekontor, ny fastlege, kontroll i dag. 50% sykemeldt pga bekkenløsning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. august 2008 #717 Del Skrevet 26. august 2008 Usj, så kjedelig! Hvordan merker du bekkenløsningen? Og hvordan var den nye fastlegen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 27. august 2008 #718 Del Skrevet 27. august 2008 Gleder meg til den dagen vi har eget, stort nok hus til å kunne be familiene våre hjem til oss og feire jul i VÅRT hjem..... Jeg er motsatt! Jeg reiser mer enn gjerne bort og lar andre stå for julestria Synes det er nok før jul som det er om man ikke skal arrangere stort familieselskap i tillegg. Vi er ganske mange i min familie da. Vi skal til sambos "familiehus" i jula (kanskje ikke julaften) og det ligger 4 timer unna. Det kan jo bli spennende (kjøretur) med en bitte liten baby. Jeg vil ikke droppe det heller, for jeg vil ikke "slutte å leve som før" selv om vi får barn. Vi får heller bare ta oss veldig god tid på veien. Jeg er også hjemme fra jobb i dag. Sovet dårlig/lite flere netter, har hatt mye "strekk" på den ene siden av magen og ryggen murrer. Psyken har også tatt seg en tur ned. Det er vel den som egentlig er verst Svigermor ringte i går og fortalte at "nå rykket det veldig i kjøpe-babyklær-foten" og at hun hadde kjøpt ditt og datt av klesplagg. Hun lurte på om jeg skulle en tur til Oslo og Nøstebarn snart for da ville hun veldig gjerne få være med. Greit for meg Det skal sies at det er første barnebarnet, at de er en liten familie og at hun har mistet to av de nærmeste for ikke så mange år siden. Tror hun gleder seg enormt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 27. august 2008 #719 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg regner med å få en del klær fra venninner og familie, men nå er nok moren min fornøyd med å kjøpe babyutstyr. Tror forresten jeg har omtrent det jeg trenger av klær. Kjøper ikke så mye, siden man ofte får mye i små størrelser. Mangler fremdeles vogn, bilsete og seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. august 2008 Forfatter #720 Del Skrevet 27. august 2008 Usj, så kjedelig! Hvordan merker du bekkenløsningen? Og hvordan var den nye fastlegen din? Merker bekkenløsningen ved at jeg har til tider fryktelig vondt nederst i ryggen, nesten i grenseland til øverst på rompa. Går opp og ned, akkurat nå er det veldig ned...vondt etter jobb!! Den nye fastlegen var kjempegrei, ei dame i "sine beste år" som virka rolig, lun, hyggelig og grei. Men EN ting forundrer med over alle leger: De har en håndskrift som ikke likner grisen!!! Er jo nesten umulig å skjønne hva noen har skrevet på notat-linja fra kontrollene jeg har vært på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå