Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på UL idag og det var så koselig!!! Babyen er helt frisk og fin og spratt rundt som en sprettball inni der...ikke rart jeg har kjent "fiskesprell" innimellom. Hikket og gjespet gjorde den også. Gynekologen sa at det var lenge siden hun hadde sett et foster gjøre det så tidlig...har fått de fine UL bildene, vil gjerne poste dem her, hvordan gjør jeg det?? Fikk også høre hjertelyden, den var på 138. Super koselig!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig, herlig!!! :rødme:

Jaaa, vi vil se bilder!!! :hoppe:

Rett under der du skriver når du skriver en melding, så er det en egen boks som heter "vedlegg". Last opp bilde, og så kommer det opp i der det står "administre vedlegg". Da kan du trykke på ikonet med et grønt pluss-tegn (mener jeg.. :sjenert:), og da kommer linken opp i meldinga. Prøv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går, og har fått ny termin 8.november.

Fantastisk opplevelse!

Har lagt ut bilder i dagboken min om noen vil se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går, og har fått ny termin 8.november.

Fantastisk opplevelse!

Har lagt ut bilder i dagboken min om noen vil se! :)

Oi!! Moro!! Forter meg inn i dagboka di!!! :)

*justere terminliste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg vil også på ultralyd! :sur:

Må vente en liten uke, bare. Har klart å slite ut gravid-piratbuksa fra HM allerede! Har brukt den så å si hver dag, og har slitt hull i låret... Kjøpte nye gravidklær på HM i går, en ny piratbukse og et par topper. Ellers er moten ganske snill for oss gravide, mange vide, gode topper og tunikaer. :) Nå mangler jeg en sommerkjole, synes jeg. Har lyst på en sånn laaaang en.

Har slitt med hodepine i det siste, i går hadde jeg ekstrem migrene. :( Skal sove den helt bort i dag, ellers bare gjøre hyggelige ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med migrene *Mim*. Jeg hadde et skikkelig grusomt anfall i forrige uke, som selv ikke to paralgin forte (som vanligvis tar knekken på den) endret så mye på. Har heldigvis sjelden migrene lenger, men ikke gøy når det skjer likevel.

Ellers er det 13 uker i dag. Skulle ønske det var min ultralyd som var om en uke, men jeg må nok vente en hel måned. Nå skal jeg synde voldsomt (burde jo ikke innrømme sånt på et forum med høyt antall bekymrede gravide) og lage meg en lunsj-sandwich av nystekt focaccia med bl.a. italiensk spekemat. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er det 13 uker i dag. Skulle ønske det var min ultralyd som var om en uke, men jeg må nok vente en hel måned. Nå skal jeg synde voldsomt (burde jo ikke innrømme sånt på et forum med høyt antall bekymrede gravide) og lage meg en lunsj-sandwich av nystekt focaccia med bl.a. italiensk spekemat. :gjeiper:

Åh...skulle ønske jeg torde sånt... er altfor nervøs og pinglet, men savner spekemat noe vanvittig! Og nå skal vi til Kroatia også, og der har de visst fantastisk god spekeskinke.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeleg kom brevet i posten! Eg har fått time til ordinær ultralyd tysdag 10. juni! :hoppe:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

10. juni er jo ikke lenge til, Mirabella!

Jeg har spist spekeskinke, men stekt den først. Yum-yum mellom to hjemmelagde (ikke av meg, nei...) flatbrød, økologisk rømme og rørt tyttebær.

Har forresten spist syke mengder i dag. Spiste trerettersmiddag, ble bråmett og måtte en tur innom butikken etter en dessert. Tenkte på en is, men kom ut igjen med fleskepannekake! :overrasket: Etterpå ble det resten av en bakt potet med altfor mye paprikasmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi, så bra, Mirabella76!!! :duskedame: Moro, moro!!! :hoppe:

Ja, det er det! :hoppe:

Nei, tida går nok fort fram til 10. juni! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg har spist spekeskinke, men stekt den først. Yum-yum mellom to hjemmelagde (ikke av meg, nei...) flatbrød, økologisk rømme og rørt tyttebær.

Har forresten spist syke mengder i dag. Spiste trerettersmiddag, ble bråmett og måtte en tur innom butikken etter en dessert. Tenkte på en is, men kom ut igjen med fleskepannekake! :overrasket: Etterpå ble det resten av en bakt potet med altfor mye paprikasmør.

:fnise: Du høres gravid ut ja! Her for leden var jeg så kvalm men bare måtte ha ostepølser og milkshake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste med vanvittig matlyst for tiden *Mim*. Jeg synes jeg spiser hele tiden, og har lyst på veldig mye forskjellig. Vi brukte 500 kroner mer enn vi pleier på ukeshandelen denne uken fordi jeg trengte så mange ekstra ingredienser til alt det jeg har lyst på for tiden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på ultralyd i uke 9 reagerte jeg veldig likegyldig og mer sånn "oi, det er noe der." Var ikke i nærheten av å være rørt, for å si det sånn...

Nå skal jeg på ny ul i uke 13 og kan ikke si at jeg har de store "jeg gleder meg til å se barnet mitt-følelsene". Mulig dette har med at det er fosterdiagnostikk vi skal på, men tror egentlig ikke det.

Er det bare jeg som er helt unormal her eller føler absolutt alle at "det er helt fantastisk å se den lille spiren"? Uansett hvor tidlig det er.

Jeg håper virkelig det kommer en del mer følelser til meg overfor denne spiren, enn hva jeg har til nå. :sjenert:

Regner med det for dette barnet har vært ønsket i lang tid.

Det blir nok noe annet med ordinær ultralyd i uke 18.

Når er det man kan begynne å kjenne spark? Regner med at det også gjør noe med meg. En voksende mage har sikkert også litt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke svare på Kiri, jeg har ennå ikke vært på ultralyd. Heller ikke kjenner jeg spark eller har fått noe særlig større mage, men det kommer vel.

Vi fikk mor og barn-undersøkelsen i posten i går, hjelpe meg, det var mange spørsmål! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg kjenner spark hver dag, har gjort det i et par uker nå. Koselig, og det blir litt mer håndgripelig for meg. Jeg har slitt litt med blandede følelser, og har vært veldig kvalm og utmattet. Det siste jeg har orket tanken på er bæsjebleier og å i det hele tatt reise meg fra sofaen. Nå går det bedre, jeg har litt mer energi og kjenner hilsner fra knøttet hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på tidlig UL da jeg var 11+5, var egentlig glad for at vi var der såpass sent siden det gjorde at lillespire så ut som en baby, bare i miniatyrform (51.1 mm), med nese/fingre/tær og det hele... Tror kanskje jeg ikke ville ha reagert like sterkt over å kun se hjerte flimre... jeg vet ikke jeg...

Magen er helt klart større hos meg, men jeg ser bare feitere ut, og absolutt ikke gravid ut... Skal ut og kjøpe ny bikini i morgen, den jeg har er altfor liten i forhold til størrelse på pupp og rompe, så i dag badet jeg i sambos adidasshorts og en topp - følte meg vanvittig sexy ;)

Jeg innbilder meg at jeg kjente spark her om dagen, men jeg vet ikke jeg, kan jo like gjerne være tarmaktivitet eller noe slikt... Håper det blir mer håndfast og enklere å kjenne i løpet av de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er helt unormal her eller føler absolutt alle at "det er helt fantastisk å se den lille spiren"? Uansett hvor tidlig det er.

Nei, du er ikke den eneste. Jeg har vært på tre UL, på den første så vi jo omtrent bare en blobb med bankende hjerte, mens på de to siste i uke 9+5 og 11+5 var det jo en tydelig baby, men jeg syntes likevel ikke det var rørende eller i nærheten av noen sterke følelser. Synes det var fin og en stor lettelse å se at alt er i orden, og det føltes litt mer virkelig, men noen altoppslukende fantastisk følelse hadde jeg ikke.

Scheherazade: Jeg liker spørreskjemaer (:fnise:), skulle gjerne deltatt i Mor og barn-undersøkelsen jeg, men Riksen er ikke med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ultralyd i uke 9 reagerte jeg veldig likegyldig og mer sånn "oi, det er noe der." Var ikke i nærheten av å være rørt, for å si det sånn...

Nå skal jeg på ny ul i uke 13 og kan ikke si at jeg har de store "jeg gleder meg til å se barnet mitt-følelsene". Mulig dette har med at det er fosterdiagnostikk vi skal på, men tror egentlig ikke det.

Jeg håper virkelig det kommer en del mer følelser til meg overfor denne spiren, enn hva jeg har til nå. :sjenert:

Regner med det for dette barnet har vært ønsket i lang tid.

Det blir nok noe annet med ordinær ultralyd i uke 18.

Når er det man kan begynne å kjenne spark? Regner med at det også gjør noe med meg. En voksende mage har sikkert også litt å si.

Jeg har ikke vært på annet enn ordinær UL, så kan egentlig ikke svare ordentlig på spørsmålet ditt...

Men det kan jo hende at siden den UL'en du har vært på, var for å gjøre fosterdiagnostikk, så var du kanskje veldig forberedt at noe skulle være galt..? Kanskje du ikke har klart å tatt innover deg selv ennå, at du faktisk HAR et liv, en baby, i magen?!

Kan nok hende det blir litt annerledes på ordinær UL!! :)

JM sa til meg at babyen ikke nådde fra til livmorveggen ennå, fordi det er mye fostervann.. Så er forberedt på å ikke kjenne ordentlig spark før hvert fall 2-3-4 uker... da er jeg 19-20-21 uker på vei..

Tror jeg har lest at førstegangsgravide kjenner spark mye senere enn de som har født før, men at ved ca uke 22 har de fleste kjent noe....! (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheherazade: Jeg liker spørreskjemaer (:fnise:), skulle gjerne deltatt i Mor og barn-undersøkelsen jeg, men Riksen er ikke med på den.

Tro meg, her skal du være mer en middels interessert... Rene psykologiske kartleggingen dette her. Samboer var ganske fornøyd med at han også fikk en del, helt til han så spørsmålene. :fnise:

Jeg gleder meg til å få ordentlig mage og kjenne spark. Men når jeg tenker litt mer over det, er det jo i grunn deilig å kunne gå med vanlige klær, ikke veie ørten kilo, kunne bøye seg uanstrengt og slippe noen som sparker deg i ribbeina. Så - nå prøver jeg å omprogrammere meg for å heller nyte flat mage og anonym leieboer så lenge det varer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...