Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #1 Del Skrevet 19. mars 2008 hvilken egenskaper ville du hatt da? Og hvordan bør en person være for å bli ansett for å være vellykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Pepper Skrevet 19. mars 2008 #2 Del Skrevet 19. mars 2008 hvilken egenskaper ville du hatt da? Og hvordan bør en person være for å bli ansett for å være vellykket? Dette var store spørsmål! Jeg orker ikke å tenke så fryktelig nøye gjennom det akkurat, men det første som slår meg er at jeg kunne ønske jeg hadde hatt mer omsorgsevne. Altså å ta vare på menneskene rundt meg - jeg blir ofte litt for opptatt av min egen verden. Jeg misliker ordet "vellykket". Jeg vet egentlig ikke hva det betyr? Da jeg sjekket ordboka kom dette opp: "som faller heldig ut", "med godt resultat", "som svarer til forventningene". Jeg kan godt kalle f.eks. et prosjekt for vellykket, men jeg kan ikke kalle en person for det samme. Hvem er det som "faller heldig ut" hele livet? Som du skjønner knytter jeg ikke vellykkethet opp mot karriere, for eksempel. Det ser jeg mange andre gjør. Men man kan jo kanskje kalle noen som har fått den jobben de vil, for vellykkede innen det feltet, hvis de trives med det de gjør og får til de målene de setter seg. Men det virker veldig fjernt å kalle hele personen for vellykket bare fordi vedkommende gjør jobben sin "med godt resultat". Kort versjon: i og med at det er ganske umenneskelig å være vellykket per definisjon på alle felt i livet, vil det være svært få jeg vil kalle vellykket sånn i det store og hele. Jeg assosierer vellykkethet med mer konkret måloppnåelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 19. mars 2008 #3 Del Skrevet 19. mars 2008 Dette var store spørsmål! Jeg orker ikke å tenke så fryktelig nøye gjennom det akkurat, men det første som slår meg er at jeg kunne ønske jeg hadde hatt mer omsorgsevne. Altså å ta vare på menneskene rundt meg - jeg blir ofte litt for opptatt av min egen verden. Jeg misliker ordet "vellykket". Jeg vet egentlig ikke hva det betyr? Da jeg sjekket ordboka kom dette opp: "som faller heldig ut", "med godt resultat", "som svarer til forventningene". Jeg kan godt kalle f.eks. et prosjekt for vellykket, men jeg kan ikke kalle en person for det samme. Hvem er det som "faller heldig ut" hele livet? Som du skjønner knytter jeg ikke vellykkethet opp mot karriere, for eksempel. Det ser jeg mange andre gjør. Men man kan jo kanskje kalle noen som har fått den jobben de vil, for vellykkede innen det feltet, hvis de trives med det de gjør og får til de målene de setter seg. Men det virker veldig fjernt å kalle hele personen for vellykket bare fordi vedkommende gjør jobben sin "med godt resultat". Kort versjon: i og med at det er ganske umenneskelig å være vellykket per definisjon på alle felt i livet, vil det være svært få jeg vil kalle vellykket sånn i det store og hele. Jeg assosierer vellykkethet med mer konkret måloppnåelse. Enig, derfor jeg synes det bør settes fokus på det. Hvem vet, kanskje vi får litt bedre reportasjer med tid og stunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midus Skrevet 19. mars 2008 #4 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) - Mer empati - Større evne til å se ting fra andres ståsted - Mer tålmodighet - Evne til å "gi slipp" på ting. Har hukommelse som en elefant og bruker det gjerne mot folk som sa noe jeg ikke likte til meg for ett år siden. - Evne til å ta livet som det kommer Edit: Trådstarters spørsmål nummer to aner jeg ikke hvordan jeg skal svare på i farta så dette var bare de egenskapene jeg skulle ønske jeg selv hadde. Endret 19. mars 2008 av Midus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 19. mars 2008 #5 Del Skrevet 19. mars 2008 Bedre viljestyrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. mars 2008 #6 Del Skrevet 19. mars 2008 Mer viljestyrke og ståpåegenskaper er det jeg skulle ønske jeg hadde. Hva som er vellykkethet? Det tror jeg må være opp til hver enkelte, men å ha lykkes med å nå sine egne mål, må jo være en grei målestokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Del Skrevet 19. mars 2008 hvilken egenskaper ville du hatt da? Og hvordan bør en person være for å bli ansett for å være vellykket? Hva er vellykket? Du får svar etter hvem du spør. For meg blir det å ha en jobb,klare regninger, ekteskap som fungerer, ha det ok,barna skikker seg,slippe sykdom. jeg skulle ønske jeg var flink i språk. Noe jeg ikke er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 19. mars 2008 #8 Del Skrevet 19. mars 2008 På en måte er jeg fornøyd med å være den jeg er. Hvis jeg var helt annerledes, ville jeg jo ikke vært meg. Og jeg kan jobbe mot å bli den personen jeg ønsker å være, selv om noen ting vanskelig kan endres helt. En skal være forsiktig med hva en ønsker seg. Men hypotetisk sett, så kunne jeg godt tenke meg å være: - Veldig vakker. Med langt, litt tjukt hår til under brystet. Fine kinnben. Slank. Nesten flat mage med en bitteliten feminin bue (fett, altså). (Jeg må være en fantastisk grunn person) - Besluttsom. Ha noenlunde lett for å bestemme meg, men ikke uten evne til refleksjon. - Intelligent. - Arbeidsom. - Ganske sosial. Ha lett for å prate med folk. Ikke sjenert. Flink til å holde på og få venner. Få folk til å trives i selskapet mitt. - Selvironisk og morsom. - Empatisk og snill. Å ikke irritere meg over folk og ikke tenke onde tanker om dem. - Kreativ. God innenfor ulike kunstretninger. Jeg ser for meg at mange ville irritert seg over en slik person. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 21. mars 2008 #9 Del Skrevet 21. mars 2008 Skulle ønske eg hadde meir energi. Og god sjølvtillit og sjølvbilde. :icon_neutral: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #10 Del Skrevet 29. mars 2008 For meg er vellykkethet evnen til å se det tåpelige i sladder, fasader og grunne spørsmål som ikke er verdt et svar som ikke oser av dårlig skjult ironi og sarkasme. Var det et godt nok svar "Gossip Girl - the one and only The real thing Min hemmelige shoppinghule Real shopping" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. mars 2008 #11 Del Skrevet 29. mars 2008 Være mer frampå når det gjelder gutter. Ikke være redd for å drite seg ut og bli såra. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitteh Skrevet 29. mars 2008 #12 Del Skrevet 29. mars 2008 Tja. Et par bedre sosiale antenner hadde vært stas. Mine ser ut til å være byttet ut med en skrutrekker og en pixiestick. Noen nevnte "evnen til å gi slipp på ting", eller noe lignende, og når det blir å få kjøpt på butikken så er jeg først i den køen og vifter med bankkortet. Litt bedre tro på meg selv, og litt (les: mye) mindre redsel for å misslykkes hadde også vært fint å ha. Bortsett fra det... så er det sånn ca en tusen andre ting også, hvis jeg fikk en meny å velge fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 29. mars 2008 #13 Del Skrevet 29. mars 2008 hvilken egenskaper ville du hatt da? Og hvordan bør en person være for å bli ansett for å være vellykket? Er egentlig ganske fornøyd med meg selv jeg, har jobba litt med den... En vellykket person er en som ettersteber en optimal versjon av seg selv, og evner å realisere de ambisjonene vedkommende måtte ha. Men det aller viktigste er å trives med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 30. mars 2008 #14 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg er over gjennomsnittlig glad i å shoppe, men det har jeg aldri skammet meg over. Endret 2. april 2008 av VictoriaSecret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_NinjaTurtle_* Skrevet 30. mars 2008 #15 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville hatt soul i stemmen som marvin gaye og et register som mariah carey Jeg ville vært 2m 20 Jeg ville hatt en IQ på 290 Jeg ville vært pen som en modell Jeg ville hatt en tiss som var 30cm Jeg ville vært verdens beste sjakkspiller Jeg ville vært utrolig kreativ Jeg ville pendlet mellom to land, vært berømt i et, og totalt ukjent i et annet. Jeg ville vært verdens beste kampsportutøver, svømmer, sprinter og temposyklist. ....nei egentlig ikke Jeg skulle ønske jeg var blant de 10 smarteste i Norge. Jeg skulle ønske det var jeg som vant fysikkolympiaden Jeg skulle ønske folk beundret meg Jeg skulle ønske jeg var 3-4 cm høyere, men ikke noe særlig mer. Jeg skulle gjerne hatt sangstemmen til Seal. Da hadde jeg vært happy. Veldig happy. Og sannsynligvis hadde jeg brukt hele dagen på å se meg i speilet. Men annet enn det, liker jeg personligheten min. Jeg ville ikke vært en annen person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_NinjaTurtle_* Skrevet 30. mars 2008 #16 Del Skrevet 30. mars 2008 For meg er vellykkethet evnen til å se det tåpelige i sladder, fasader og grunne spørsmål som ikke er verdt et svar som ikke oser av dårlig skjult ironi og sarkasme. Var det et godt nok svar "Gossip Girl - the one and only The real thing Min hemmelige shoppinghule Real shopping" ? Hehe, du er slem. Herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #17 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har lett for å være likegyldig til ting, så jeg skulle ønske jeg hadde mer engasjement, ståpåvilje og vist mer initiativ. Ville vært mer empatisk og utadvent. Flinkere til å holde kontakt med venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 31. mars 2008 #18 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg skulle ønske jeg ikke var så sjenert, det er bare det som gjør at jeg ikke har blomstret helt ennå. Sjenerthet er en hemsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå