Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på Band, trubadur el. lign?

miabrud-03

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi gifter oss i juni og har undersøkt litt rundt det å ha et band som spiller. Har fått et tilbud på 8000 for et fem manns band som spiller i 4 timer. De er veldig allsidige, og har egenkomponert musikk. Er dette dyrt? Hva betaler dere som skal ha band, orkester, trubadur, dj etc. Og hvor mange artister innebefatter det?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trampe

Synes kanskje dette var litt dyrt, vi skal ha et 2 manns orkester som spiller hele kvelden... Han ene spiller piano og skal ha taffelmusikk til maten og "kompe" sangene ved bordet. De skal ha 3000 for alt. Og de er skikkelig flinke. Her er det mulig å synge v pianoet også. :P

Gleder meg :D :D

Vi skal ha solosang i kirka også, hun skal ha 1000,- da synger hun 2 sanger. Har sjekket litt ut på nettet og det er veldig dyrt å benytte seg av

disse tilbudene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bandet vi skal bruke vet jeg ikke, da det er svigerforeldrene mine som skal betale musikken, og min svoger (deres sønn) som har skaffet band. Får ikke vite hvem som skal spille før den dagen, men det vi har fått vite er at de er meget flinke. De skal spille til "den lyse morgen" dersom festen holder på så lenge!

Skulle vi selv skaffet band hadde vi nok brukt 6-8000,- for noen som kunne spille hele natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to kompiser av sambo som skal spille.....de spiller hele natta for 3500 kroner. De spiller litt blanding av rocka, gammeldans og "ønskekonsert" så det høres jo bra ut det.

I kirken skal sambos søster synge to sanger - gratis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som skal spille piano og en kamerat (som også skal synge i kirka) som skal lede an sangene med bordet. Utenom det skal vi ikke ha noe mer musikk/dans. Vi er snåle vi!!!

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernesol

Spørsmål til Trampe.....

Hva heter de som skal spille i deres bryllup? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg bor i Vestfold (ser du bor i Stokke), og vi har hittil ikke klart å få tak i noen som vil spille for under 12000. Nå har vi riktignok ikke sjekket 2-manns orkestere, ettersom vi ikke kjenner til noen, og ikke tør booke noen som vi aldri har hørt (noe positivt) om før. Kjempetakknemlig for svar på dette, da vi gjerne vil ha levende musikk og ikke cd'er denne spesielle dagen.

Håper du leser dette og kan hjelpe meg.....

PS: Unnskyld for at jeg stjeler litt plass i tråden din MissS. Håper du tilgir meg

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler 5000,- :roll: kroner for en mann fra kl.1700 - 0200.

Han har med keyboard og synger. Spiller taffel til middag og akkompagnerer til eventuelle sanger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to menn til å spille både under velkomst, middag og fest. De er proffesjonelle musikere og har bla. eget studio.

For dette skal vi betale 8000,-

Hva som skal spilles velger vi selv et par uker før bryllupet. De tar alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje dette var litt dyrt, vi skal ha et 2 manns orkester som spiller hele kvelden...  Han ene spiller piano og skal ha taffelmusikk til maten og "kompe" sangene ved bordet. De skal ha 3000 for alt. Og de er skikkelig flinke. Her er det mulig å synge v pianoet også.  :P  

Det var jo veldig billig! Jeg ønsker også navnet på disse? Sender du meg en PM, please. Vi mangler nemlig musikk, og dette er akkurat hva vi er på utkikk etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ha 2 til å spille bakgrunnsmusikk fra kl. 1800 til 2300. Og 4 til å spille til fest fra kl. 2300 til 0200. Dette er musikere som lever av musikken sin og vi har hørt demoen deres - kjempebra :D For dette betaler vi 12 500,- Dyrt vil mange si, men det er verdt pengene. Vi har også fått tilbud på 2/ 3 mann til festen, men da får vi ikke trommer med, og det vil vi ettersom det skaper ekstra god trøkk og løfter stemninga.

Hvor stort band du skal velge synes jeg avhenger av; hvor mange gjester? Hvilket lokale/ stort? Spør etter referanse eller demo, det gjorde vi. Det er jo tross alt mange penger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha et fire manns orkester som spiller variert og bra musikk. De skal ha 6500 kr for å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to kompiser av sambo som skal spille.....de spiller hele natta for 3500 kroner. De spiller litt blanding av rocka, gammeldans og "ønskekonsert" så det høres jo bra ut det.

I kirken skal sambos søster synge to sanger - gratis :D

Du har fått et godt tilbud - i hvert fall i Oslo-området. Jeg ville sagt at 4-5000,- må man kanskje opp i her i området - men det kommer an på resievei og sånne ting også selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Princess

Vi har leid en mann som spiller veldig bra musikk med rytmeboks og keyboard! Vi fikk faktisk tips her inn på KG om denne mannen :wink: Han betaler vi 4000,- for å spille fra kl. 20.00 - 02.00 - og da har han ganske lang kjørevei. Tror dette er midt-på-treet pris for et slikt opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen på KG tipse meg om enmannsorkester til 3-4000,- på PM?? :roll:

Trenger musikk fra kl.22 - 02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som skal spille piano og en kamerat (som også skal synge i kirka) som skal lede an sangene med bordet. Utenom det skal vi ikke ha noe mer musikk/dans. Vi er snåle vi!!!

MissS

vi også! Skal også ha venninner som synger i kirka samt under kaffen. Ellers pianist til allsang ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...