Gå til innhold

Sovne i dusjen under varmt vann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, dette høres veldig ubehagelig ut! Forstår godt at du ble litt skremt av denne hendelsen... Jeg håper du føler deg bedre nå som det er noen timer siden :)

Det er sikkert uansett lurt å få i seg masse væske, og ta det med ro til du føler deg bedre... :kose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spørsmålet er vel hva som er grunnen til at du ble svimmel, måtte sette deg ned og så sovnet i dusjen....? (Finnes jo ørten mulige forklaringer. For lite søvn... for lite mat... sykdom (influensa?)... rus... generell slapphet (jernmangel?)... )

Når jeg først tenker over det så kan de jo være jernmangel kanskje. Jeg går jo på piller ettersom jernnivået mitt er på ti eller noe, hvertfall lavere enn det minste som er vanlige.

bare undrer meg på hvor stor tank dere har?????

Antagelig er det ikke så ille siden du kan sitte på nett. Du mangler veske. Få i deg masse vann.

Som nevnt før, tanken er borettslaget sin, så tror den er gedigen. bor 600 ++ mennesker her og alle dusjer, bruker vann og oppvaskmaskin o.s.v.

Og ja, så var det dette med nettet da hehe. Eneste logiske forklaring jeg har på dette er at pc'en er rett ved siden av badet og soverommet lengre borte. Derfor var pc stolen nærmeste sitteplass.

Skrevet

Til informasjon så ringte jeg faktisk legevakten, og jeg var der borte en tur. Ble sendt hjem med beskjed om at ble det verre måtte jeg komme tilbake, noe jeg heldigvis slapp.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde blitt bekymret hvis jeg sovnet i dusjen og følte meg svimmel og uvel. Hvordan er pulsen din? Hvor høy er den? Er den jevn? Har du feber? Er du svett eller klam? Hvordan er sivmmelheten? Har du feber? Jeg ville vurdert å ringe legevakta og forklart situasjonen, så kan de vurdere om du bør undersøkes av lege.

Gjest C938BD
Skrevet

Ann Christin: Med jernmangel (10 i verdi er veldig lavt - jeg har selv vært i 8,9 og da var leger og gynekolog hysteriske ...) er det ganske vanlig å være svimmel. I den perioden jeg hadde de lave verdiene svimte jeg av uten videre og noen ganger landet jeg i sengen og sov videre. Når jeg våknet skjønte jeg ikke hvordan jeg havnet der.

Du satt i 2 timer i varmt vann, det er klart at du var litt ute av det. Jeg forstår også at du blir irritert på en samboer som på tross av at du er dårlig ikke gidder å komme hjem (når han allerede har brutt avtalen). Hadde du ringt meg som venninne hadde jeg kommet over for å være hos deg, og jeg har problemer med å forstå at samboeren din ikke forstod problemstillingen all den tid han var ute og pilset og ikke på jobb og ikke kunne komme fra.

Jeg håper at du spiser jernholdig mat i tillegg til jerntablettene og at du er skikkelig undersøkt mht årsaken til jernmangelen. Jernholdig mat vil hjelpe deg til å ta opp jern raskere i kroppen fordi de som regel inneholder stoffer som hjelper kroppen til akkurat det. Grønne grønnsaker, leverpostei og rødt kjøtt er gode jernkilder.

Hvis jernmangelen skyldes kraftige menstruasjonsblødninger bør kanskje prevensjonsmilder som reduserer blødningene (p-piller, f.eks) vurderes i samråd med en flink gynekolog. Jeg fikk veldig god hjelp av dette for min jernmangel.

Skrevet
Ann Christin: Med jernmangel (10 i verdi er veldig lavt - jeg har selv vært i 8,9 og da var leger og gynekolog hysteriske ...) er det ganske vanlig å være svimmel. I den perioden jeg hadde de lave verdiene svimte jeg av uten videre og noen ganger landet jeg i sengen og sov videre. Når jeg våknet skjønte jeg ikke hvordan jeg havnet der.

Jeg håper at du spiser jernholdig mat i tillegg til jerntablettene og at du er skikkelig undersøkt mht årsaken til jernmangelen. Jernholdig mat vil hjelpe deg til å ta opp jern raskere i kroppen fordi de som regel inneholder stoffer som hjelper kroppen til akkurat det. Grønne grønnsaker, leverpostei og rødt kjøtt er gode jernkilder.

Hvis jernmangelen skyldes kraftige menstruasjonsblødninger bør kanskje prevensjonsmilder som reduserer blødningene (p-piller, f.eks) vurderes i samråd med en flink gynekolog. Jeg fikk veldig god hjelp av dette for min jernmangel.

Spiser velig masse leverpostei (de har jo sluttet meg jern i brunost, huff a meg) og tar jernetabletter som er ment for de med jern mangel. Skal tilbake å ta blodprøve om et par måneders tid. Og p-pillene jeg går på nå stopper blødningen, så det trenger jeg ikke. Men eneste jeg har fått beskjed av legen er å spise mer jernholdig mat.

Også tar jeg pillene sammen med juice da, det skal vist hjelpe..

Gjest Frosk
Skrevet
Spiser velig masse leverpostei (de har jo sluttet meg jern i brunost, huff a meg) og tar jernetabletter som er ment for de med jern mangel. Skal tilbake å ta blodprøve om et par måneders tid. Og p-pillene jeg går på nå stopper blødningen, så det trenger jeg ikke. Men eneste jeg har fått beskjed av legen er å spise mer jernholdig mat.

Også tar jeg pillene sammen med juice da, det skal vist hjelpe..

Det er fremdeles tilsatt jern i Litago brunost og prim (men ikke i vanlig brunost) :) Lurt å spise jernholdig mat sammen med noe C-vitaminrikt (som appelsinjuice) - ellers er det jo også bra med jern i mørkegrønne grønnsaker, og i tørket frukt (aprikos etc)

Skrevet
Det er fremdeles tilsatt jern i Litago brunost og prim (men ikke i vanlig brunost) :) Lurt å spise jernholdig mat sammen med noe C-vitaminrikt (som appelsinjuice) - ellers er det jo også bra med jern i mørkegrønne grønnsaker, og i tørket frukt (aprikos etc)

Oh, er det.. Elsker nemlig å spise brunost, og ja, da kun brunost hehe.. Og prim liker jeg jo ogs, synd jeg ikke tenkte på dette når jeg var ute å handlet i sta, nå må jeg jo vente helt til lørdagen.

Gjest Gjest_Gerd_*
Skrevet

Jeg har også sovnet i dusjen en gang, men da var jeg full som en alke :flau:

Mor mi hadde vært litt raus med likøren i sjokoladekaka og jeg spiste litt for mye, samt at jeg tok noen konjakk ved siden av :)

Vel, jeg så ut som en gammel sviske da jeg kom til meg selv igjen.

Drakk endel vann før jeg gikk til køys og våknet opp i fin form :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...