Gjest Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Ok, noe sier meg at det her ikke er helt bra.. Jeg er sånn at etter jeg har dusja en stund så syntes jeg vannet er kaldt også må jeg skru det opp litt til. Så normalt så ender jeg opp på det fulleste. Problemet nå derimot er at jeg sovna i dusjen. Ble litt svimmel så satte meg ned, og nå har jeg sitti der i ganske god stund (nesten to timer). Bortsett fra at jeg ser ut som en gedigen sviske så er jeg super svimmel, kvalm, fryser og jeg sitter å skjelver. Noe sier meg at dette ikke er helt bra og at kanskje noe har skjedd. Sambo dro ut for å drikke pils i sta og lovte å komme hjem for en time siden (da hadde jeg kanskje slippi dette), men han er ikke kommet hjem enda så får liksom ikke gjort særlig stort bortsett fra å sitte her. Noen idder til hva jeg kan gjøre som kan dempe dette? Har vært ute av dusjen i kanskje 15 minutter nå.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Heteslag? Har du et termometer så du får målt kroppstempraturen din? (legevakt kan og være aktuelt om det er mulig)
Maxine Grey Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 du har ikke tatt noe stoff? du burde komme deg til legevakten
Gjest Badiane Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Du har antakelig hatt et illebefinnende av noe slag - kom deg til legevakten!
tuji Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Legg deg nedpå, drikk vann, luft godt og se om du føler deg bedre. Kanskje du har besvimt? Det går jo an å ringe legevakta og høre, og spørre om de synes du bør ta en tur.
Hedda-78 Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Jeg kan også bli svimmel i dusjen for tiden, da skrur jeg av vannet før jeg setter meg ned. Varmtvannstanken hadde jo også gått tom i løpet av en times tid, i allefall, så da hadde jeg nok våknet fort. Ikke så lurt å sovne i dusjen, men tror neppe det er grunn til å oppsøke lege. Drikk vann, evt få i deg litt mat, hold deg varm. Kanskje få litt frisk luft, det hjelper mot alt.
babybird Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 For noen svar Ikke skjønner jeg hva stoff har med saken å gjøre. At det kanskje ikke er en dagligdags ting å gjøre, betyr vel heller ikke at man er unormal om man er trøtt og sovner under en varm og behagelig dusj. At man ikke skal PLAGE noen med det, er jo helt drøyt å komme med. Synes første gjesten hadde et godt svar, det skader jo ikke å ringe legevakta å høre hva du bør gjøre. Kanskje prøve å kjøle deg ned litt (forsiktig) i dusjen igjen? Huffameg, det hørtes utrolig kjedelig ut.
Jane F. Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 (endret) For det første tror jeg ikke det er nødvendig å dra til legevakten. Dette er da om det er en førstegangshendelse. Det er da ikke farlig, de fleste kan da bli svimmel av å ta en litt for varm dusj. Luften blir dårligere og man kan lett bli svimmel. Spesiellt hvis det er en stund siden man har spist. Så er nok ikke det å besvime så farlig. Er ikke sikkert du gjorde det heller, bare sovnet, hvis du er sliten. Men skulle dette skje flere ganger kan det være lurt og ta seg en tur til legen. men dette er min mening. edit: skriveleif Endret 18. mars 2008 av Jane F.
tuji Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hvis hun ble svimmel, og det neste hun husker er at hun våkner to timer senere, er det noe annet enn bare å sovne i dusjen. ANA, hvis du skal trolle, må du være litt mindre obvious.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 (endret) Det går litt bedre nå, har fått i meg masse kaldt vann og lagt meg nedpå en stund. Fortsatt litt svimmel og føler meg å en måte svak. Har ikke spist noe siden frokost heller og har sovet dårlig i natt, så kan være derfor jeg sovnet i dusjen. Og når det gjelder varmtvannstanken. Bor i et stort borettslag, så det er en deeeel mennesker rundt meg som også deler den. Er rundt 350 leiligheter, og det er kun i dette bygget. Sitat fra slettet innlegg og tilhørende kommentar er slettet. Dru - mod Endret 19. mars 2008 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Det går litt bedre nå, har fått i meg masse kaldt vann og lagt meg nedpå en stund. Fortsatt litt svimmel og føler meg å en måte svak. Har ikke spist noe siden frokost heller og har sovet dårlig i natt, så kan være derfor jeg sovnet i dusjen. (vennlig-gjest her) Jeg tror virkelig ikke du trenger å gå på legevakten, jeg synes på en måte du 'holdt tilbake' litt informasjon i førsteinnlegget. Om du så fjernet hele dusjegreia fra situasjonen så er det vel ikke uvanlig å bli svimmel og svak av å ikke spise? Sovningen skjedde fordi du var trøtt og den varme dusjen fikk deg til å slappe av, og at man blir litt rar i kroppen av å ha dynket seg med vann i to timer tror jeg er helt normalt. Pakk deg inn i en varm dyne og S P I S.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Frokosten var klokken tolv, så litt over tre timer uten mat er ikke mye for meg hvertfal.. Skulle gjerne hatt noe og spise, men er lite her hjemme og sambo er fortsatt ikke kommet hjem. Og eneste kameraten min som kan hjelpe meg er på jobb til åtte. Men sambo sa han skulle komme hjem før åtte, så håper da på det.
Essie_ Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ville ringt legevakten og spurt dem om råd.
Gjest Chili Pepper Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Kan være influensa? Jeg var slik i forrige uke, det er ubehagelig, men det var ikke farlig. Jeg aner jo ikke hva som er årsaken til at du er sånn, men hvis du er skikkelig dårlig kan du vel ringe samboeren din og be ham komme hjem i alle fall?
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Kan være influensa? Jeg var slik i forrige uke, det er ubehagelig, men det var ikke farlig. Jeg aner jo ikke hva som er årsaken til at du er sånn, men hvis du er skikkelig dårlig kan du vel ringe samboeren din og be ham komme hjem i alle fall? Jeg har ringt, og som forventet ville han ikke komme hjem. Skal gå og legge meg skikkelig nå, og skjer det no, så vel det blir synd.
Gjest Badiane Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har ringt, og som forventet ville han ikke komme hjem. Skal gå og legge meg skikkelig nå, og skjer det no, så vel det blir synd. Hvis du føler deg veldig dårlig, bør du selv ta ansvar for situasjonen: Enten så forlanger du at han kommer hjem sporenstreks, eller så tar du en taxi til legevakta. Eller du kan muligens vurdere begge deler. Håper det år bra med deg!
Gjest Frosk Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 At du blir svimmel og kvalm osv etter å ha dusjet i kjempevarmt vann i to timer, er ikke så rart - regner med du ble temmelig overopphetet. Kjølig drikke (drikk masse, men ikke iskaldt vann), frisk luft, slapp av... Spørsmålet er vel hva som er grunnen til at du ble svimmel, måtte sette deg ned og så sovnet i dusjen....? (Finnes jo ørten mulige forklaringer. For lite søvn... for lite mat... sykdom (influensa?)... rus... generell slapphet (jernmangel?)... )
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Har du noen du kan ringe? Helst som kan være hos deg, men eventuelt ringe deg om en times tid eller så for å høre hvordan alt står til. Heteslag (om det er det du har fått) er ikke til å spøke med, selv om du er ung og frisk.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Ok, noe sier meg at det her ikke er helt bra.. Jeg er sånn at etter jeg har dusja en stund så syntes jeg vannet er kaldt også må jeg skru det opp litt til. Så normalt så ender jeg opp på det fulleste. Problemet nå derimot er at jeg sovna i dusjen. Ble litt svimmel så satte meg ned, og nå har jeg sitti der i ganske god stund (nesten to timer). Bortsett fra at jeg ser ut som en gedigen sviske så er jeg super svimmel, kvalm, fryser og jeg sitter å skjelver. Noe sier meg at dette ikke er helt bra og at kanskje noe har skjedd. Sambo dro ut for å drikke pils i sta og lovte å komme hjem for en time siden (da hadde jeg kanskje slippi dette), men han er ikke kommet hjem enda så får liksom ikke gjort særlig stort bortsett fra å sitte her. Noen idder til hva jeg kan gjøre som kan dempe dette? Har vært ute av dusjen i kanskje 15 minutter nå. bare undrer meg på hvor stor tank dere har????? Antagelig er det ikke så ille siden du kan sitte på nett. Du mangler veske. Få i deg masse vann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå