Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #21 Skrevet 17. mars 2008 Penger ja! Be afraid........be very afraid! Ofte gidder jeg ikke vaske hendene etter dobesøk, tilogmed når jeg har bommelommet. Jeg er mer nøye når typen er på besøk og vi møtes annenhver uke siden han bor i den andre enden av landet! Så tar meg ofte litt hygiene-fri når jeg ikke har han..... Og da går jeg ofte i butikken med mynter i de "grisete hendene mine"! Det er bare en ærlig sak! Vet mange av dere også gjør det! Æsj. Jeg synes dette innlegget rett og slett er dritekkelt, kanskje fordi jeg har hatt mikrobiologi og vet nettopp hva det går ut på. Jeg blir nesten forbanna når jeg ser folk som ikke vasker seg på hendene etter at de har vært på do og går rundt og plasserer tarmbakteriene sine på ting jeg kanskje kommer til å røre ved. Mynter ja.. Jeg bruker Visa.. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #22 Skrevet 17. mars 2008 Dere som bruker Visa: Dere må jo trykke på knappene på kortautomaten i butikken. De er garantert FULLE av bakterier akkurat som mynter, så jeg forstår ikke hvorfor dere føler at det er så mye mer hygienisk.
Leo Skrevet 17. mars 2008 #23 Skrevet 17. mars 2008 For et par uker siden observerte jeg dette hysteriske fenomenet, og da tok jeg kvinnens hånd og klemte den rundt dør håntaket. Hu ble helt svett!!!!!! Hva er det dere feiler????? Jeg er absolutt ikke hysterisk, men hadde du gjort dette mot meg, tror jeg faktisk at du hadde fått deg en på trynet! Du har vel ingenting med hvordan folk åpner dører?!? Selv vasker jeg hendene når jeg har vært på toalettet, enten det er privat eller offentlig og ellers ved behov når jeg f.eks. har plukket hundemøkk i hagen, tømt kattekassen eller skal ta i matvarer.
Buljo Skrevet 17. mars 2008 #24 Skrevet 17. mars 2008 Look whose talking!! Også leser vi lenger ned også.. Sa jo at det ikke var derfor, det er bare en vane. Grunnen til at jeg ikke vil gå på offentlige toalett er at jeg ikke får det til Mye enklere å tisse hjemme
Buljo Skrevet 17. mars 2008 #25 Skrevet 17. mars 2008 Dere som bruker Visa: Dere må jo trykke på knappene på kortautomaten i butikken. De er garantert FULLE av bakterier akkurat som mynter, så jeg forstår ikke hvorfor dere føler at det er så mye mer hygienisk. Det er jo forsåvidt det, for med visa blir de bare skitne på èn finger :gjeiper:
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #26 Skrevet 17. mars 2008 Dere som bruker Visa: Dere må jo trykke på knappene på kortautomaten i butikken. De er garantert FULLE av bakterier akkurat som mynter, så jeg forstår ikke hvorfor dere føler at det er så mye mer hygienisk. Da er det bare en finger som må bortpå.. Hehe.. Neida, akkurat det der var en spøk. Alle kommer jo borti bakterier hele tiden, det kan man ikke unngå. Poenget her er jo at man ser hvor mange som ikke vasker hendene etter dobesøk, og det er ofte ekstra mange på dørhåndtak i og med man ikke har rukket å kvitte seg med disse andre steder. Et av de første stedene man tar etter å ha vært på toalettet, er jo dørhåndtaket. Og akkurat tarmbakterier er kjipe greier, det finnes jo mange andre bakterier som ikke er så ille. Dessuten har man kanskje ikke vasket hendene på en stund når man da vasker dem etter toalettbesøk, og da vil man gjerne føle seg ren en stund og ikke gjøre håndvasken helt bortkastet.
minienthe Skrevet 17. mars 2008 #27 Skrevet 17. mars 2008 dere som åpner døren på toalettet med albuen eller pannen (?)... hvordan i all verden åpner dere låsen først ?
theamoren Skrevet 17. mars 2008 #28 Skrevet 17. mars 2008 her er det tydeligvis noen som ikke vet hvor viktig håndhygiene er for å forebygge sykdommer. skummelt og tenke på at folk har så lite peiling! Og det med mynter, kortautomater osv.. er jo nettopp på grunn av dere at sånne ting er fulle av bakterier! I alle lærebøker om hygiene står det at man skal UNNGÅ Å RØRE KRAN OG DØRHÅNDTAK Man forebygger jo så godt man kan, med dohygiene kan vi, med kortautomater, handlevogner osv, kan vi ikke gjøre noe med. Det er de uten riktig håndhygiene som skitner til de tingene som sagt! Vi er ikke hysteriske! Dummeste jeg har hørt på lenge..
Sol79 Skrevet 17. mars 2008 #29 Skrevet 17. mars 2008 Forstår ikke helt hvorfor det er bedre å åpne døra med panna enn med hendene? Nå er ikke jeg så veldig hysterisk av meg, men jeg foretrekker heller å få andres tarmbakterier på hendene enn i ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #30 Skrevet 17. mars 2008 Og blir man egentlig så veldig full av bakterier etter at man har vært på do. Jeg for min del bruker dopapir, jeg sitter da ikke og graver meg inni ræva med fingerne. Man får faktisk en del bakterier på hendene selv om man bruker dopapir og ikke "graver inni ræva."
NovaFlare Skrevet 17. mars 2008 #31 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Sitert av Gjest: "Ofte gidder jeg ikke vaske hendene etter dobesøk, tilogmed når jeg har bommelommet. Jeg er mer nøye når typen er på besøk og vi møtes annenhver uke siden han bor i den andre enden av landet! Så tar meg ofte litt hygiene-fri når jeg ikke har han..... Og da går jeg ofte i butikken med mynter i de "grisete hendene mine"! Det er bare en ærlig sak! Vet mange av dere også gjør det! " Fysj a'meg! Skulle likt å se deg skrive det uten å være anonym Endret 17. mars 2008 av NovaFlare
*Mocca* Skrevet 17. mars 2008 #32 Skrevet 17. mars 2008 Hva gjør dere hjemme da? Man tar jo også på krana rett etter man har vært på do...? Skruer dere da også av vannet med papir? Andre i familien kan jo ha diverse bakterier i kroppen, inkludert en selv.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 17. mars 2008 #33 Skrevet 17. mars 2008 he he he....... Fant et par innlegg som dere forteller om rutinene deres i det offentlige toalettliv: Altså......med panna????? Er det bare meg som driter (LOLXD) i bakteriene på dørhåntaket????? Jeg ser da for meg dere stå der og streve med å åpne den hersens døren! For et par uker siden observerte jeg dette hysteriske fenomenet, og da tok jeg kvinnens hånd og klemte den rundt dør håntaket. Hu ble helt svett!!!!!! Hva er det dere feiler????? Det er helt greit at du syns andre er hysteriske i forhold til hygiene, men det er da ingen grunn til legge igjen alminnelig folkeskikk hjemme for det? Jeg for min del har mer problem med folk som gjør handlinger som du (å klemme andre hender) fordi du ikke klarer å aksepterer at andre ser annerledes på ting enn deg selv? La nå folk være hysteriske i fred, det går da ikke utover deg? Mordeg nå heller av det i det stille uten å la det gå fysisk utover de det gjelder.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #34 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er vel blant de på kg Bakteriella gjerne omtaler som hysterisk når det kommer til hygiene på offentlige toaletter. Det er skremmende mange (og spesielt menn) som går rett fra dobesøk ut døra. Innlegget nedenfor bekrefter vel også at det er en del kvinner også. Penger ja! Be afraid........be very afraid! Ofte gidder jeg ikke vaske hendene etter dobesøk, tilogmed når jeg har bommelommet. Jeg er mer nøye når typen er på besøk og vi møtes annenhver uke siden han bor i den andre enden av landet! Så tar meg ofte litt hygiene-fri når jeg ikke har han..... Og da går jeg ofte i butikken med mynter i de "grisete hendene mine"! Det er bare en ærlig sak! Vet mange av dere også gjør det! For meg koster det lite å vaske hendene godt og skru av kran og åpne dør med papir hvis jeg er på et toalett som er skikkelig rufsete. Kanskje det er hysterisk? I såfall helt greit for meg. Ellers opprettholder jeg en normal håndhygiene ved å vaske meg etter at jeg kommer hjem dersom jeg har vært ute og handlet. Det burde sikkert flere gjort. Ingenting overrasker meg imidlertid lenger - etter at jeg ufrivillig fikk inngående kjennskap til hvordan folk vasker seg i baken, eller det vil si hvordan folk ikke vasker seg i baken, men bare lar "vannet passere". Det er tross alt ingenting som tilsier at håndhygienen til den gjennomsnittlige kg-bruker er særlig bedre. Antakeligvis blir jeg bare enda mer forsiktig etter dette. Ellers prøver jeg å lære barna mine at bæsj skal være i do, og at man alltid vasker seg med såpe i varmt vann når man har vært på do, også når man bare tisser. Ellers er det godt å lese at de som faktisk tar nøye på håndhygiene i tråden har en slags medisinsk begrunnelse, enten de er mikrobiologer eller i helsevesenet.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #35 Skrevet 17. mars 2008 Hva gjør dere hjemme da? Man tar jo også på krana rett etter man har vært på do...? Skruer dere da også av vannet med papir? Andre i familien kan jo ha diverse bakterier i kroppen, inkludert en selv. Husstanden vår består stort sett av folk som er oppdratt til å vaske hendene etter dobesøk. Dersom vi har besøk, tar jeg det for gitt at de vasker seg også. Badet vaskes imidlertid oftere enn resten av huset.
Sol79 Skrevet 17. mars 2008 #36 Skrevet 17. mars 2008 Ingenting overrasker meg imidlertid lenger - etter at jeg ufrivillig fikk inngående kjennskap til hvordan folk vasker seg i baken, eller det vil si hvordan folk ikke vasker seg i baken, men bare lar "vannet passere". Hvordan veit du hvordan folk vasker seg i baken? Er det foretatt en spørreundersøkelse på nettopp det?
Brunhilde Skrevet 17. mars 2008 #37 Skrevet 17. mars 2008 Hvordan veit du hvordan folk vasker seg i baken? Er det foretatt en spørreundersøkelse på nettopp det? Ja, på sitt vis så er det vel det.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #38 Skrevet 17. mars 2008 Hvordan veit du hvordan folk vasker seg i baken? Er det foretatt en spørreundersøkelse på nettopp det? Kanskje ikke spørreundersøkelse med representativt utvalg, men her har du fjorten siders underholdende lesning foran deg. Verre enn den mest velskrevne påskekrim.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #39 Skrevet 17. mars 2008 Ja, på sitt vis så er det vel det. Vi har begge nyttig almenkunnskap fra kg, Brunhilde.
Brunhilde Skrevet 17. mars 2008 #40 Skrevet 17. mars 2008 Vi har begge nyttig almenkunnskap fra kg, Brunhilde. Å ja, ting jeg bruker, hver eneste dag, mange ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå