Gå til innhold

Anbefalt restaurant?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Samboeren og jeg har bestemt oss for å feire bursdagen vår i år. Jeg har bursdag 1.juni og han har bursdag 3.juni, så da er det jo greit å feire sammen syns vi.. :)

Ihvertfall så har vi bestemt oss for å gå ut å spise. ( bare oss to altså..) Vi har lyst til å få til en knallfin kveld med god mat, og eventuelt noe annet etter middagen.

Noen som har noen gode restauranter i Oslo-Asker området dere vil anbefale?

Vi kunne godt tenke oss å spise en god biff eller lignende, men er åpne for andre gode forslag også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pizza Rio(Egertorget i Oslo) har verdens beste pizza.

Fridays har nydelig amerikans mat + det meste av drinker.

Cactus på akerbrygge serverer god meksikansk mat..

Horgans på majorstua(tror jeg) serverer verdens beste amerikanske mat..mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor restaurant i grefsenveien skal vist være helt fantastisk. Har desverre ikke fått vært der enda, men skal sansynligvis feire 5 års dagen vår der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i hvertfall en sted alle skryter av,

har desverre ikke hatt mulighet til å dra dit enda, men alle de jeg kjenner som har vært der er veldig fornøyde. ikke det billigste stedet, men du får bra underholdning i tilegg til den gode maten.

http://www.wallmans.no/meny.html :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Dersom det er kjøtt eller biff du ønsker deg, ville jeg dratt på Kastanjen i Bygdøy Allé. Veldig trivelig lokale, slett ikke ille priser og mye mye hyggeligere enn restaurantene på Karl Johan. De blir ofte litt for preget av turister med dårlig tid!

Dersom du har lyst på et deilig fiskemåltid er det flere ypperlige steder, jeg ville først og fremst valgt Mares i Frognerveien, eller eventuelt Havsmak som nettopp har åpnet i Drammensveien.

Gratulerer med dagen! (snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med indisk...??

Veldig god mat, og styrkegrader for alle ganer, og litt eksotisk miljø/interiør.

Mange jeg kjenner, som har vært skeptisk på forhånd, har fått helt "dilla" på indisk etterhvert, når jeg har oppfordret de til å prøve.

Man blir jo i blant litt lei av å trykke en tung biff ned i magen... :roll:

Du har Agra på Aker Brygge, Mr India nede ved Oslo Børs(Fred Olsens gt?), og du har Bombay på Egertorget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dinner i Stortingsgata har ordentlig kinesisk og japansk mat, ikke noe juks. Det er ikke så dyrt der heller, men utrooolig god mat. Du kan velge mellom ulike styrkegrader på maten, og mild tilsvarer norsk sterk. Greit å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde prøve Arakataka! Deilig mat, men mest fiskeretter. Restauranten ligger like ved Rockefeller, og er ikke så veldig dyr. Det er bar der også, om man skal ha seg drinker før eller etter.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M
Dinner i Stortingsgata har ordentlig kinesisk og japansk mat, ikke noe juks. Det er ikke så dyrt der heller, men utrooolig god mat. Du kan velge mellom ulike styrkegrader på maten, og mild tilsvarer norsk sterk. Greit å vite...

Enig! Dinner er mitt yndlingssted! Får helt vann i munnen når jeg tenker på maten der... yum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Hva med Palace Grill Reserva? Der har dere mulighet for å bestille bord (det kan man ikke på Palace Grill som ligger vegg i vegg, men det er nesten samme konsept og maten er mildt sagt fantastisk!!). Stedet blir også et utested utpå kvelden når matserveringen stenger, og jeg synes iallefall det er kjempehyggelig der. Det lønner seg forresten å være tidlig ute med bordbestillingen, det er ofte fullt. Dere får ha en fin bursdag sammen når dagen kommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Dionysos - gresk ikke langt fra Cafe Sara - i retning Rockefeller. Var i alle fall bra før ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
 

Du har Agra på Aker Brygge, Mr India nede ved Oslo Børs(Fred Olsens gt?), og du har Bombay på Egertorget.

Hvem av de vil du anbefale da? Eller er alle like gode?

Ja indisk frister også..dessuten er jeg veldig glad i kinesisk mat..Blir vanskelig å velge det her!! :ler:

Men tusen takk for alle tips! Skal vise det til samboeren, så får vi se hva som frister oss mest.

Uansett så gleder jeg meg masse til å spise ute på bursdagen vår. Det er ikke så ofte vi tar oss råd til det desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Vet ikke om Sandman mente Agua på Aker Brygge?

I så fall ville jeg bestilt en skalldyr anretning der, utrolig mye deilig sjømat.

Bestilte en fiskerett (sverdfisk?), ble skuffet.

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombay, Mares og Arakataka liker jeg også veldig godt! Kokopelli på Majorstua er en av mine absolutte favoritter. Det er restaurant i 1. etg og cafe/bar i kjelleretg. Restauranten har hyggelige servitører og en liten meny som hele tiden blir endret, alltid full av masse NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Klosteret er kjemperomantisk og med knallgod mat.

Tenerife på Youngstorget har kjempegod spansk mat og er ikke så dyrt. Koselig intimt lokale.

Brasseriet Hansken har også knallgod mat, men jeg synes lokalet er litt sterilt.

La Petite Provence i Vika er kanskje ikke så kjent, men veldig koselig. Franske kelnere som snakker norsk med fransk aksent. Smårutete duker. God mat.

Hvis du vil ha indisk anbefaler jeg som flere andre Mr. India like ved Børsen. Tror det ligger i Fred Olsens gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aqua var "finansfolkets" vannhull men gikk konkurs og er nedlagt. Agra er en helt OK indisk restaurant på Aker Brygge som fremdeles lever i beste velgående.

Generellt råd: Styr unna Aker Brygge og Karl Johan. Gjennomgangstonen (Med enkelte hederlige unntak) er dyrt og dårlig!

Selv vil jeg få anbefale Bølgen & Moi på Briskeby. Kanskje ikke et typisk biffsted :lol:, men fantastisk mat uten de helt store fiksfakseriene. Palace Grill er også bra.

Markveien Mat & Vinhus på Grünerløkka holder også fremdeles koken som et bra spisested. (På vinbaren Dr. Kneip's ved siden av får du et utvalg av rettene fra restauranten til en lavere pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markveien mat og vinhus er supert - anbefales. Intimt og koselig og nyyyydelig mat.

Wallmans salonger kan jeg også anbefale - god mat og herlig show. Mer opplevelse.

Restaurant Bærums Verk er heller ikke å forakte. God mat, trivelig og intimt miljø - men kan bli dyrt med taxi da... det ligger litt huttaheiti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...