Gå til innhold

Ta kontakt etter så mange år?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lambada

Jeg satt og surfet på nettet i går og plutselig dukker navnet til en gutt(nå mann)jeg kjente og var litt forelska i for mer enn 20 år siden opp.Dvs.hjemmesiden til et lite firma.Jeg har så forferdelig lyst til å sende ham en mail.Har ikke sett ham på alle disse årene,hadde vært kjekt å vite hvordan han har det.Tror det var 6 personer i det firmaet og alle hadde samme mailadresse.Vil det se veldig dumt ut å sende en liten hilsing til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vega

Siden du spør - så vet jeg ærlig talt ikke ... hadde nok kviet meg ja.

Kan du ikke ringe?

Eller - spørre ham om noe som har med det firmaet driver med å gjøre, dvs. pakke inn henvendelsen i litt fagprat? (Begge deler, ringe, og spørre etter ham, og ta opp et fabrikert problem, som du lurer på...) Han kjenner vel igjen navnet ditt, men om du ringer, kan du jo spørre om han husker deg?

Seks andre som kan lese mailen ... vel. Kanskje han har godt av å bli mobbet litt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Klart du kan ta kontakt med ham. Iallefall om du kjente ham godt den gangen - og ikke bare hadde et lite avstands-crush da du var 13 eller noe. ;)

Jeg hadde ikke sendt noe slikt på fellesmail, få heller tak i et telefonnummer, eller spør på en smart måte i første mail, etter kontakt med den spesielle personen. Kanskje svarer han fra egen mail e.l.

Vær forberedt på at han ikke husker deg, bare ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Støtter også M-ling her. Få telefonnummeret hans, ikke pakk inn at du ønsker å få kontakt på ham. Hehe, rett og slett - ikke gjør det for avansert for stakkaren ;)

Men jeg anbefaler deg definitivt å hilse på ham - sånt lyser opp i hverdagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Vet ikke helt jeg... Jeg fikk plutselig en sms melding "fra nnnnn", som jeg hadde et bittelite forhold til for 12 år siden (eller der omkring)... Han skrev at han "aldri helt hadde glemt meg" og lurte på om vi kunne treffes... Det føltes litt feil. Jeg er jo en helt annen nå og det regner jeg vel med at han også er... Har også fått nattlige telefoner fra en gammel flamme (som dumpet meg, faktisk) og det blir så feil. Tror man skal ta vare på minnene og kose seg med dem men ikke tro at man skal klare å få tilbake noe som har vært. Alt forandrer seg!

Selv har jeg kjempelyst til å snakke med min første kjærlighet - høre om han har det bra, hva han gjør etc, men jeg lar det klokelig være med lysten. Vet av erfaring at det vil føles rart for den som blir kontaktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sammen med en fra jeg var 16 til jeg var 18 år ,skikkelig romantisk.Nå er jeg 27 år og har mange ganger tenkt å skrive brev til han,for jeg vet adressen til foreldrene.Ikke fordi jeg ville hatt noe med han å gjøre igjen men fordi jeg lurer på hvordan han har det og lurer på om han vet hva som har skjedd i mitt liv siden da.For det er så mye.

Men jeg har kastet brev-papiret i bosset hver gang jeg har begynt å skrive,for hvor begynner man henn?

Og kanskje han ikke hadde satt pris på det?

Nei,tror nok at jeg kanksje vil gjøre det når jeg har fått tenkt meg godt om.Kanksje ikke i det hele tatt?

Men jeg vil bare skrive ETT brev ikke flere.For jeg vil ikke virke på noen måter hmmm hva kaller man det??Innpå sliten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg synes du bør skrive det ene brevet, hvis du føler for det. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han skal ha noe imot det, personlig ville jeg synes det var trivelig at du husket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent noen dager til, og dersom du fremdeles går og tenker på han, ikke nøl lenger - ta kontakt! Han kommer nok til å bli paff og overrasket, dersom han husker deg, men ikke minst glad! Det er mange av oss som har har x-typer, flammer, tidligere venninner etc etc som vi gjerne skulle ha oppdatert oss på, men det blir som oftest bare med tanken, hvilket er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...