Gå til innhold

Alle mødre med daglig aleneomsorg

Gjest Gjest_Stemor_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stemor_*

Jeg fatter ikke at det er mulig å være så herskesyk og overtrampende som mannens eks, en bulldozer ville ikke greid å valse over han med større styrke enn dette kvinnemennesket!

Hvordan er det MULIG å tro at en 15 års gammel gutt MÅ ha de "100 nærmeste" til middag i sin konfirmasjon?? 80 av dem er selvfølgelig fra morssiden, og av de 20 stakkarne som er fra farssiden kommer ikke mange da mor har flyttet til en annen kant av landet for å kunne "realisere" seg selv!

Men hun forventer selvfølgelig at alle dukker laaaaaaaaaaaaangt ned i pengboken til reisen og 3 dagers opphold for å feire prinsen, for ikke å snakk om hvilke gaver som forventes.

Hva skjer egentlig med mødre som har hovedomsorgen for barna - blir de onde og jævlige i det øyeblikket de sitter med makten og råderetten over disse stakkars barna?

Eller er de så usikker på sin egen verdi for barna, at de helst jager far til en viss plass, slik at ungene tror han er en tufs og for at de ikke skal oppdage at far faktisk er okei og er glade i dem??

Er omsorgsmødre redd for at far og den onde stemoren skal "ta barna" ifra henne med sitt ønske om å gi kjærlighet å omsorg?

Ja, jeg tror det er slik det må være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ta alle under samme kam på den måten, bare pga du har dårlige erfaringer med din manns ekskjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lærte jeg noe nytt. man er OND hvis man ønsker hele familien i sønnens konfirmasjon. Høres ut som ei heks! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*
Eller er de så usikker på sin egen verdi for barna, at de helst jager far til en viss plass, slik at ungene tror han er en tufs og for at de ikke skal oppdage at far faktisk er okei og er glade i dem??

Jeg tror noen kan bli sånn ja. Men ikke alle selvfølgelig. Jeg kjenner to som er alenemødre, hun ene er en litt mildere versjon av det du beskriver, mens hun andre virker på ganske lik linje. Så jeg har igrunn bare sett dårlige eksempler. Men dette er som sagt bare to stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Du kan ikke ta alle under samme kam på den måten, bare pga du har dårlige erfaringer med din manns ekskjæreste.

Sjekk overskriften på forumet, akkurat i dag føler jeg for å generalisere, synes det er en haug med mødre som tar seg til rette , gjør som de vil å overkjører faren til barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Her lærte jeg noe nytt. man er OND hvis man ønsker hele familien i sønnens konfirmasjon. Høres ut som ei heks! :sjenert:

Her er det for det først ikke snakk om bare familie, men venner og bekjente av mor/stefar også - tro meg - sønnen har ikke noen relasjon til halvparten av disse - det er det mor og stefar som har - skulle tro det var deres selskap - ikke guttens. Her skal en haug med fremmede mennesker synge sanger å stirre på en kjempebeskjeden gutt som har nok med å forholde seg til kjernefamilien - jepp, hun er ond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er litt usikker, men tror ikke moren kan kreve at faren skal være med å betale for 100 gjester i konfirmasjonen. Undersøk om trygdekontoret har en maksimumsum for hva som kan kreves fra far.

Jeg har den daglige omsorgen for barna og har betalt alle konirmasjonsutgiftene alene. Faren var ikke i selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det for det først ikke snakk om bare familie, men venner og bekjente av mor/stefar også - tro meg - sønnen har ikke noen relasjon til halvparten av disse - det er det mor og stefar som har - skulle tro det var deres selskap - ikke guttens. Her skal en haug med fremmede mennesker synge sanger å stirre på en kjempebeskjeden gutt som har nok med å forholde seg til kjernefamilien - jepp, hun er ond.

Du har et merkelig syn på ondskap! Korttenkt, kanskje, men ond??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Jeg er litt usikker, men tror ikke moren kan kreve at faren skal være med å betale for 100 gjester i konfirmasjonen. Undersøk om trygdekontoret har en maksimumsum for hva som kan kreves fra far.

Jeg har den daglige omsorgen for barna og har betalt alle konirmasjonsutgiftene alene. Faren var ikke i selskapet.

Nei hun kan ikke kreve at far skal dekke middag for hele denne gjengen, men hun kan forvente det, og lage bølger hvis han "gjør seg vanskelig" som hun sier. Hvem går det ut over, jo, gutten, og hans forhold til faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Du har et merkelig syn på ondskap! Korttenkt, kanskje, men ond??

Ja kanskje jeg tar litt hardt i, men jeg er så lei av å oppføre meg saklig og veie mine ord, derfor var det riktig deilig å kunne frese ut mine frustrasjoner her, være skikkelig generaliserende og bombastisk:)

Men jeg går ikke med på at hun bare er korttenkt, hun er så til de grader egoistisk og slem, jeg modererer meg ikke ikke mer enn det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, hva er problemet ditt?? Dette er uansett noe du kanskje skal la mor og far få ordne opp i selv? Lille troll, jeg er så lei av all dritten mødre skal få... Og, ja, når du generaliserer slik, så snakker du om meg. Og dèt kan du bare drite i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Shit, hva er problemet ditt?? Dette er uansett noe du kanskje skal la mor og far få ordne opp i selv? Lille troll, jeg er så lei av all dritten mødre skal få... Og, ja, når du generaliserer slik, så snakker du om meg. Og dèt kan du bare drite i.

Troll kan du være selv.

Å ja, jeg lar far og mor ordne opp i dette selv, jeg "tømmer" meg heller her:)

Det er ditt valg og lese dette, det er ditt valg å vurdere hva skråblikk og generalisering står for, det er ditt valg om du skal la deg fyre opp av meg. Hvis du lar deg fyre opp er du kanskje en kontrollerende mor? Hvis ikke så hadde du kanskje bare ledd av meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Piper

Jeg vil nå heller si at det finnes en del menn som burde lære seg å bli Menn, for det er like fote mennene som ikek våger å si fra som det er mødre som lager problemer.

Spiller det noen rolle hvor mange mor velger å invitere? Far må ikke være med å dekke alt, for nav (trygdekontoret) har en maksgrense på dette om dere velger å gå igjennom de. De har rett og slett en maksgrense for hva den ene parten kan kreve av den andre, for så lenge begge må dele på det har begge to like mye de skulle ah sagt. Og krever den ene det si og så, da må den også betale for kalaset.

Regnet med at det var på grunn av penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll kan du være selv.

Å ja, jeg lar far og mor ordne opp i dette selv, jeg "tømmer" meg heller her:)

Det er ditt valg og lese dette, det er ditt valg å vurdere hva skråblikk og generalisering står for, det er ditt valg om du skal la deg fyre opp av meg. Hvis du lar deg fyre opp er du kanskje en kontrollerende mor? Hvis ikke så hadde du kanskje bare ledd av meg;)

Ja, jeg er skikkelig kontrollerende... Jeg legger absolutt alt til rette for at barnefaren som misbrukte meg i årevis skal ha kontakt med barnet, men han dukker aldri opp. For en ond heks jeg er.

Det er helt greit at du tømmer deg her, men ærlig talt... Du må jo ha skjønt at overskriften din setter deg i dårligere lys enn barnets mor?

(Og jeg tolker det dithen at det er atskillig mer trolling blandt gjester enn faste brukere, sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Jeg vil nå heller si at det finnes en del menn som burde lære seg å bli Menn, for det er like fote mennene som ikek våger å si fra som det er mødre som lager problemer.

Spiller det noen rolle hvor mange mor velger å invitere? Far må ikke være med å dekke alt, for nav (trygdekontoret) har en maksgrense på dette om dere velger å gå igjennom de. De har rett og slett en maksgrense for hva den ene parten kan kreve av den andre, for så lenge begge må dele på det har begge to like mye de skulle ah sagt. Og krever den ene det si og så, da må den også betale for kalaset.

Regnet med at det var på grunn av penger

Min frustrasjon kommer ikke ut av denne ene hendelsen, og du tar feil når du tror det finnes en maksgrense Piper, sjekk loven så ser du det. Og det handler heller ikke om at far ikke tørr si ifra. Det handler om å velge å ikke lage bråk for gutten, han skal få en så fin dag som mulig med den haugen med mennesker, vi skal smile å tøyse og le, vi skal gjøre alle de praktiske tingene vi kan for at selskapet skal bli vellykket:)

Det er faktisk slik at mor kan lage akkurat det selskapet hun ønsker, hun kjører sitt løp som hun synes er best, når min mann stiller spørsmål får han beskjed om at hun "orker ikke noe tull" (les: orker ikke høre på argumenter for å gjøre ting i fellesskap eller å komme frem til noe som begge parter kan akseptere).

Og du tar feil, det er surt å bli belastet økonomisk for for noe man ikke er enig i, men det største problemet er den totale overkjøringen og "jegvetalltidbest" mentaliteten - det er VONDT å ikke ha noe å si i forhold til sine egne barn - og ikke si at mannen er en dott da - det er vondt å velge mellom sin rett og plikt til foreldrerollen og barnets mentale helse - for tro meg - mor blander barnet inn - hva velger DU Piper - pest eller kolera??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_stemor_*
Ja, jeg er skikkelig kontrollerende... Jeg legger absolutt alt til rette for at barnefaren som misbrukte meg i årevis skal ha kontakt med barnet, men han dukker aldri opp. For en ond heks jeg er.

Det er helt greit at du tømmer deg her, men ærlig talt... Du må jo ha skjønt at overskriften din setter deg i dårligere lys enn barnets mor?

(Og jeg tolker det dithen at det er atskillig mer trolling blandt gjester enn faste brukere, sant?)

Beklager, jeg finner ikke ut av budskapet inni all denne sarkasmen eller hva det nå er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg finner ikke ut av budskapet inni all denne sarkasmen eller hva det nå er?

Oki... Deg om det.

Hvis faren godtar alt moren vil i frykt for å bli kalt vanskelig, så synes jeg vel heller ikke det virker som om dette er et like stort problem for ham som for deg. Jeg har blitt kalt atskillig verre ting, og jeg går ikke med på ting jeg føler er galt pga det. Det er ikke noe nytt at stemødre synes barnas biologiske mor er helt umulig, men du vekker ikke grenseløst med empati når du slenger ut en så håpløs tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Oki... Deg om det.

Hvis faren godtar alt moren vil i frykt for å bli kalt vanskelig, så synes jeg vel heller ikke det virker som om dette er et like stort problem for ham som for deg. Jeg har blitt kalt atskillig verre ting, og jeg går ikke med på ting jeg føler er galt pga det. Det er ikke noe nytt at stemødre synes barnas biologiske mor er helt umulig, men du vekker ikke grenseløst med empati når du slenger ut en så håpløs tittel.

Frykten kommer ikke av å bli kalt vanskelig - men at mor skal fortelle gutten hvor vanskelig far er - der er en viss forskjell skjønner du - men du er kanskje av de mødrene som deler alt med barna - også hvor stygg å slem far er?

Du har i denne debatten glatt har oversett at jeg har skrevet at moren blander gutten inn i uenigheter - det er slik de opererer - hører hva de vil høre, og overhører det som ikke passer;)

Nei, disse mødrene skjønner ikke hvilken psykisk terror de driver med fedre og barn med sitt eiebehov - splitt og hersk metoder - prater dritt til ungene om den andre forelderen osv

Jeg var ikke ute etter grenseløst med empati, ei heller sympati, men jeg håper noen av denne typen mødre leser dette og krymper seg når de kjenner seg igjen - for tro meg - de er der - men de vil aldri innrømme det - men kanskje jeg kan redde et stakkars barn med dette innlegget hvis jeg rekker inn til bare EN av disse mødrene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guri... Nei, jeg forteller ikke tre-åringen min negative ting om faren, nei. Men jeg hadde synes det var merkelig hvis hans nye kjæreste skulle legge seg opp i mitt og faren sitt samarbeid. Hvis han ikke tar tak i det selv, så er det egentlig ingenting du kan gjøre... Selvsagt skal ikke barn bli innblandet i foreldres drittslenging. Hvis moren lemper sine problemer over på sønnen, så er det selvsagt en uting.

Men for guds skyld... Dette er ikke et så vanlig problem at det er greit å generalisere. Og dropp alle anklager mot meg, bare fordi jeg ikke støtter deg.

Endret av milla-mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...