Gå til innhold

--


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Uhåndterlig

For det første så var denne bryllupsgaven lite gjennomtenkt fra dem som gav dette til dere :murvegg: I tilegg har dere to stykker og hamster trives jo best alene.Det er hvertfall det mest gunstige.Det kan gå bra om det er to jenter fra samme kull.

Det eneste dere kan gjøre er å forhøre dere med folk dere kjenner om dem vil ha dem. Folk dere stoler på.

En hamster trenger ikke så mye oppmerksom egentlig bortsett fra mat, høy, friskt vann med c-vitamin i, gnagepinner, løpehjul, hamstervatt eller helst kjøkkenpapir den kan bygge "seng" av, et lite hus og selvsagt rengøring av bur.

En hamster blir ca 3 år og er et nattdyr!

Går kanskje ann å henge opp annonse på en smådyrsklinikker, sånne klinikker som kun behandler gnagere og fugler.De må jo være interissert i gnagere dersom de ser annonsen på en smådyrsklinikk.(da er de gjerne innom med en gnager selv som trenger litt hjelp)

Men må igjen si at jeg ikke fatter hva som rører seg i hue på folk som gir bort dyr på den måten.

Edit: Må korrigere meg selv litt!

Ofte på smådyrsklinikker så blir både taranteller og slanger også behandlet så det finns nok dem som er innom disse klinikkene som sikkert tenker at disse "giboortannonsene" på gnagere egner seg som dyrefor på eks. slangen sin. :tristbla:

Det mest vanlige er vel (tror jeg) at slangeeiere kjøper frosne gnagere i dyrebutikken.

Finner du ingen virkelige dyrevenner så er kanskje en tur til veterinæren det beste.

Endret av Frk.Uhåndterlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillebøll

Altså, nå bor jo ikke de fleste barn alene fra den alderen. Så for deg som trenger det med t.skje, et barn på tolv med en ansvarlig mor ;)

De finner de i avisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå bor jo ikke de fleste barn alene fra den alderen. Så for deg som trenger det med t.skje, et barn på tolv med en ansvarlig mor ;)

De finner de i avisen :)

Ja, men da gir man bort hamsteren til MOREN, og ikke til 12 åringen. Det finnes uttallige eksempler på at overivrige 12 åringer han fått viljen sin og mast seg til et eller annet dyr. Etter noen uker så er dyret ikke særlig interessant mer, og ansvaret faller på foreldrene, som i utgangspunktet ikke ville ha dyret. Derfra er turen til dyrlegen like kort, gitt. Barn skal ikke ha ansvaret for dyr og barn skal ikke eie dyr, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Uhåndterlig
Nå har jeg faktisk fått napp, charlottes omplassering (charlottes.no) vil ta over dem! De driver først og fremst med hunder, men jeg tenkte jeg kunne spørre likevel, og de sa heldigvis ja.

Hurra, det var gledelig å høre! :)

Charlottes har jeg hørt om og det er et fint sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...