Gå til innhold

--


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kanskje dere kunne kontakte lokalavdelingen deres hos dyrebeskyttelsen?

Da kunne jo dere eventuelt hørt om de vil "annonsere" dem ut på hjemmesiden sin, mens dere har dem hjemme hos dere til et godt hjem dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
ring til dyrebutikken og spør om de vil ha dem

Det er vel egentlig ikke noe bedre enn å annonsere på finn.no, de kan jo komme til hvem som helst. Noen som har slange som kjæledyr f.eks. :gråte:

Og hvilken garanti har du for at de får et godt hjem om de selges fra en dyrebutikk?

Kanskje de blir gitt i gave til noen som ikke vil ha dem?

Om du har slik omsorg for dem, synes jeg du selv bør sette inn en annonse på finn, lokalbutikken eller samma hvor. Da treffer du eventuelle kjøpere og kan velge å ikke selge til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja noen folk har slanger som kjæledyr...og så da?hvis du er redd for at hamstrene dine skal ende opp som slangemat eller at de skal bli behandlet dårlig av neste eier..så synst jeg kanskje du skal beholde dem selv.

det er self ingen garanti hvordan neste eier kommer til å behandle disse dyrene,men hvis du søker på nettet finnes det sikkert egne dyresider der du kan legge den ut for salg eller gi vekk.

eller heng opp ett oppslag på lokalbutikken din eller lignende.

selv om du gir hamsteret til en barnefamilie,er det ingen garanti for noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligheten for at hamstere ditt skal ende opp som slangemat er ikke så stor vil jeg tro...da de fleste som har slanger mater da disse dyrene med rotter.

men self er d alltid unntak..

men helt alvorlig..d virker litt som om du egentlig ikke vil ha hjelp til dette...for du kommer bare med motargumenter til alt...

så her er mitt råd...ta kontakt med de som gav dere disse dyrene til bryllupet(ikke det av jeg forstår koffor folk gir noe slikt i bryllupsgave,med mindre dere har ytret ønske om det selv), og si at dere har desverre ikke tid til å ta vare på dem lengre.

og at dere gjerne vil gi dem tilbake.hvis ikke så har jeg ikke noe annet råd enn dyrebutikken eller lokalt oppslag.

det virker ikke helt som du er sikker på om du vil gi dem fra deg eller ikke..og du vil gjerne ha den og den forsikringen,men det er desverre ingen forsikring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg skulle så utrolig gjerne ha tatt dem, har ønsket med hamster siden min "tok livet av seg" ved å bite over slangen under vaskemaskina da jeg var 12 år.

Men nå har vi fosterhjemskatt som er vill og gal så det spørs om hvor lenge det hadde tatt før hamsterne ble middagsmat eller døde av skrekk...

Det finnes sider for hamsterelskere, du kan jo legge ut annonser der? Men oddsen er ganske liten tror jeg, få vil ha hamstere som er et år gamle når de som regel bare lever i 2 år tilsammen.

Men det er verdt et forsøk! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du alikevel har hatt de en stund og de trives bra så kan du faktisk like gjerne beholde dem hvis du vil være sikker på at de har det bra.

Men er hamsterne aktive på dag tid, eller kun natt tid? For hvis de er kun våkne på natten så viser det seg at de trives vel med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi de bort til et barn. En jente på tolv har neppe en slange som hun trenger mat til.

Dette er vel dagens dårligste ide, spør dere meg... Man gir ikke bort hamstre, eller andre dyr for den del, til barn. Og heller ikke til voksne som ikke vil ha dem. Hvis du virkelig ikke vil sette inn en annonse i avisa eller på finn, så får du jo bare ta livet av dem da. Men, jeg syns det er en merkelig tankegang, det må jeg si... Personlig ville jeg aldri ha tatt i mot dyr i gave, det ville jeg gitt klar beskjed om i samme øyeblikk som jeg fikk de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en annonse i avisa. Det er faktisk såpass få folk som tar til seg f.eks hamstere og gir de til slangen sin. De fleste som har slanger bryr seg faktisk om andre dyr også.

Men bare pass på at de ikke kommer til små barn, hamstre (de fleste) hater å bli tatt ut og lekt med, ender som oftest opp med at de biter og kommer seg unna, men noen på 12 år og oppover kan nok funke.

Og det er vel bedre at de får slippe å leve enn at de havner hos kanskje noen som syntes de er kjempestas en uke, også går de der bare og blir ikke passet på.

Men hvor i landet er det du bor? Kan kanskje hjelpe litt mer til angående omplassering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...