Gå til innhold

hvordan introdusere katt og hund??


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg lurer på om noen har tips for hvordan jeg skal få katten min og hunden til min samboers foreldre til å bli venner? Eller i det minste tåle hverandre?? Har nemlig planer om å dra på familiehytten på fjellet og låne bilen fra foreldrene, noe som gjerne ikluderer bikkja :) Det hadde jo vært kjekt å ha med begge dyrene på hyttetur!

Disse to hadde sitt første møte igår. Det var kort, ingen ble skadde, men heller ingen nærkontakt. Katten var skeptisk, men nysgjerrig.Ble litt skremt fordi noen tråkket på bikkja slik at den hylte og lyden skremte katten under sofaen. Den kom frem igjen ganske snart og var fortsatt nysgjerrig.

Hunder er allerede vant til katt. Er det best å holde hunden og la katten oppsøke den selv? Eller bør katten også holdes? hvordan har dere gjort det med hund og katt??? katten er bare 6-7 mnd. så den har ingen dårlige hundeerfaringer fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vega

Hunden er vant til katter.

Katten er kun et halvt år...

Jeg ville la de ordne opp selv. Ikke presse noen av dem, men la de nærme seg hverandre i sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la dem ordne opp selv. For all del ikke hold noen av dem. Begge trenger fritt spillerom og tid. Katten vil sikkert gjerne kunne hoppe opp på en hylle eller i et vindu og overskue arenaen derfra. Hverken hund eller katt ønsker slosskamp

Det tryggeste for begge er at katten blir sjef. På den måte nøjes hunden med bare ett eller intet kloremerke.

Vi har katt og får av og til besøk av en snill og veloppdragen hund som er vant katter. De koser ikke akkurat med hverandre, men begge respekterer den andres tilstedeværelse.

Lykke til og god hyttetur.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ordner helt sikkert opp sjøl - vær bare litt obs. på at katten kan klore hunden i øynene hvis den blir truet.

Min far og kona har to katter og svigers har én, og det er helt uproblematisk (selv for katten på 6 år som måtte bli "kjent" med hunden) - hvis hunden blir for nærgående hveser kattene litt, til nød får hunden en liten "dask" på snuten (UTEN klør!! = "løskrutt") og da vet hunden at opps - jeg må holde meg litt unna.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...