Gå til innhold

Hvordan bli kvitt den helv... KATTA??!!??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lette

Hallo! :x

Jeg bor i et strøk av byen hvor det bor mange katter, og nå har en av disse beistene funnet ut at mine blomsterurner er en fin-fin plass å legge fra seg skitten sin... :-? Hva i ALLE DAGER kan jeg gjøre med det? Jeg er selv et hundemenneske, og har alltid plukket opp skitten etter mine hunder, men jeg kan jo ikke akkurat be katta om å ta med seg pose neste gang? :o

Finnes det noen lure knep for å få det der dyret til å legge fra seg etterlatenskapene sine et annet sted? Noe luktgreier eller ettellerannet som kan hindre dyret? Har lurt på å hive et fiskegarn over den utvalgte urnen til katta har funnet et annet toalett, men det blir jo ikke spesielt pent, kanskje... :tunge1:

Lotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lette

Puttet visst dette innlegget i feil bolk... Det har jo hverken med barn eller famile å gjøre. :oops:

Men det kan jo hende at noen av dere her også har peiling, og kan hjelpe en fortvilet hageeier??? Ikke være redd for å komme med gode råd!

Lotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Mandarinskall....

Ikke tull, har hørt det holder katter borte.

finnes også noe annet speaialstoff som en kan legge rundt om kring blomsterkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt sprayer som skal holde katter borte fra blomsterbed og sandkasser, men jeg er ikke sikker på hvor man får tak i det. Har sett i Select-katalogen, men jeg vet ikke hvor bra den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt kuler eller krystaller til å ha i bed o.l. Det finnes flere typer, og de har navn som: "Get out of my garden", "Katt deg vekk" og lignende - selges både i dyrebutikker, hagesentre og store dagligvareforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Svart pepper skal også hjelpe. Det er jo forsøket verdt, og noe du sannsynligvis har i huset fra før. Ellers har jeg også hørt om appelsinskall-trikset. Katter er visstnok ikke glad i møllkulelukt heller. (Men det er vel forsåvidt ikke vi mennesker heller, så det kan kanskje bli ubehagelig hvis det er et uteområde du bruker mye.. :roll: )

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror det er eierløse katter som flyr vilt rundt omkring, så får du låne kattefelle hos dyrlegen og de avliver katta. Det vil ikke koste deg noe, staten betaler visst det der. Var hos dyrlegen i februar og tok opp dette der og det er faktisk sant. Noe å tenke på for mange andre også. Men ikke gi dem mat, da blir de sett på som dine egne og at du har tatt dem til deg, dette fikk jeg fortalt av dyrlegen. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har i åresvis tatt meg av katter som folk går lei, og det var i den forbindelse jeg tok kontakt med dyrlegen. Det er jo begrenset hvor mange dyr jeg kan ha også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror? Tenk om det er katten til naboen du tar livet av da? Er ikke alle huskatter som har halsbånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

For Guds skyld vær sikker på at det er en eierløs katt før du tar livet av den!! Er jo helt forferdelig uansett om noen eier den eller ikke!! Greit nok med kattefelle, en ta den heller med til Dyrenes hus eller noe. Uff, får helt vondt inni meg.. tenk om noen hadde tatt livet av min katt!! :evil:

Det finnes mange effektive måter å holde kattene borte på. Spør i dyrebutikken, de vet råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi passer en katt akkurat nå, og den snudde og løp sin vei da den fikk ferten av kamferolje på svigermors fingre. Kanskje verd å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate

Jeg foreslår at du dekker overflaten i urnen med steiner. Da vil ikke katten kunne grave seg "do-grop" og dessuten vil det være godt for plantene dine da de holder bedre på fuktigheten i jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...