Anamelona Skrevet 3. april 2008 Forfatter #121 Del Skrevet 3. april 2008 Jaja, da er det jo bare å så mye som mulig når han er hjemme da! Før eller siden så må det jo lykkes! Hehe, tro meg, det blir liv laga og balluba når han er tilbake. Ønsker deg masse lykke til Anamelona! Følger spent med og håper du får det til snart Det blir i hvert fall en veldig heldig baby Det blir en temmelig velkommen baby ja. Rett inn i hus med liten hund som er vill etter unger og to soverom ekstra hvor ett av dem skriker etter å bli brukt av Mini. Det andre soverommet holder en knapp på å bli lekerom etterhvert. Håper bare på tre streker imorgen altså. Fortsatt håp, selv om jeg ser på det som litt lite sannsynlig. Det blir uansett ikke innertier om jeg får tre streker. Hadde vært litt artig om de strekene kom mandag da. Da er det faktisk håp for innertier. Kanskje..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 4. april 2008 Forfatter #122 Del Skrevet 4. april 2008 Litt om monitoren jeg har begynt med: (i korte trekk for dere som lurer.) Clearblue fertilitetsmonitor. Hver morgen taes det en urinprøve hvor hormonnivået av østrogen (økning fram til eggløsning) måles utifra en testpinne som leses av monitoren. Den har tre alternative svar til meg: 1, 2 og 3 streker. 1. Liten sannsynnlighet for å bli gravid 2. Jeg er inne i fruktbarhetsperioden. 3. Optimal sjanse for å bli gravid. Min syklus, og hva som skjer: Dag 6 - En strek. Dag 7 - En strek. Dag 8 - En strek. Dag 9 - En strek. Dag 10 - En strek. Dag 11 - En strek. Dag 12 - En strek. Dag 13 - En strek. Dag 14 - En strek. Dag 15 - To streker. Dag 16 - To streker. Dag 17 - To streker. Dag 18 - To streker. Dag 19 - To streker. Dag 20 - To streker. Dag 21 - To streker. Dag 22 - To streker. Dag 23 - To streker. (Kjenner jeg begynner å bli pessimistisk. Kan det være at den ene eggstokken har tatt ut ferie uten å melde fra til arbeidsgiver? Er det lov forresten? Tror jeg må ta en prat med LO eller noe..) (Oppdateres) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 4. april 2008 #123 Del Skrevet 4. april 2008 Får håpe den siste streken finner deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 4. april 2008 Forfatter #124 Del Skrevet 4. april 2008 Får håpe den siste streken finner deg snart. Jepp! Jeg håper og jeg håper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 5. april 2008 #125 Del Skrevet 5. april 2008 Kjedelig å vente på tre streker, men det er jo enda sjanse for at det blir på mandag. Og det passer vel best kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 5. april 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 5. april 2008 Kjedelig å vente på tre streker, men det er jo enda sjanse for at det blir på mandag. Og det passer vel best kanskje? Det stemmer ja.. Men nå har jeg hatt to streker i godt over 10 dager. (Kommet ut av tellinga) så jeg tror ikke det er noe håp før kanskje neste runde. Derfor er det jammen bra jeg skal til utredning med innvendig ultralyd og det hele. Hjelpe meg.. Men en ting slo meg der jeg lå og funderte før jeg sovnet igår: Tror dere det har noe for seg å ta en gr.test? Kanskje monitoren har målt stigningen av østrogen som kommer i forbindelse med en graviditet? Eller? Det er iallefall litt for tidlig, for jeg hadde besøk av tante rød, så klarte jeg å lure inn litt dagen den var ferdig (Risikabelt, i og med at jeg ikke visste hvor lenge den ville vare, men det var så lite...Og den var faktisk over) og dette var 18 eller 19 mars. Eller noe sånt... Har det noe for seg å ta den testen om noen dager? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 5. april 2008 Forfatter #127 Del Skrevet 5. april 2008 Litt om monitoren jeg har begynt med: (i korte trekk for dere som lurer.) Clearblue fertilitetsmonitor. Hver morgen taes det en urinprøve hvor hormonnivået av østrogen (økning fram til eggløsning) måles utifra en testpinne som leses av monitoren. Den har tre alternative svar til meg: 1, 2 og 3 streker. 1. Liten sannsynnlighet for å bli gravid 2. Jeg er inne i fruktbarhetsperioden. 3. Optimal sjanse for å bli gravid. Min syklus, og hva som skjer: Dag 6 - En strek. Dag 7 - En strek. Dag 8 - En strek. Dag 9 - En strek. Dag 10 - En strek. Dag 11 - En strek. Dag 12 - En strek. Dag 13 - En strek. Dag 14 - En strek. Dag 15 - To streker. Dag 16 - To streker. Dag 17 - To streker. Dag 18 - To streker. Dag 19 - To streker. Dag 20 - To streker. Dag 21 - To streker. Dag 22 - To streker. Dag 23 - To streker. Dag 24 - To J**** streker. Vel, bedre enn en... (Oppdateres) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. april 2008 #128 Del Skrevet 5. april 2008 Ny taktikk: Skremme/true kroppen til Anamelona! :kjempesinna: Nå holder det, nå er det nok tull!! Dumme dumme dumme kroppen!!! se til ****** å komme i hakk!! Vil se 3 streker i morgen, den dag!!!!!!! :kjempesinna: Hvis ikke dette funker, så vet ikke jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 5. april 2008 Forfatter #129 Del Skrevet 5. april 2008 Ny taktikk: Skremme/true kroppen til Anamelona! :kjempesinna: Nå holder det, nå er det nok tull!! Dumme dumme dumme kroppen!!! se til ****** å komme i hakk!! Vil se 3 streker i morgen, den dag!!!!!!! :kjempesinna: Hvis ikke dette funker, så vet ikke jeg!! Haha.. Ja, denne taktikken må nesten bare fungere. Hvis ikke så er det vel som jeg sa at den ene eggstokken har tatt ferie... Vi får se om og når mensen kommer igjen. Hvis ikke så må jeg vel bare sitte og smile og vente på at jeg kommer inn på legetimen på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. april 2008 Forfatter #130 Del Skrevet 6. april 2008 Litt om monitoren jeg har begynt med: (i korte trekk for dere som lurer.) Clearblue fertilitetsmonitor. Hver morgen taes det en urinprøve hvor hormonnivået av østrogen (økning fram til eggløsning) måles utifra en testpinne som leses av monitoren. Den har tre alternative svar til meg: 1, 2 og 3 streker. 1. Liten sannsynnlighet for å bli gravid 2. Jeg er inne i fruktbarhetsperioden. 3. Optimal sjanse for å bli gravid. Min syklus, og hva som skjer: Dag 6 - En strek. Dag 7 - En strek. Dag 8 - En strek. Dag 9 - En strek. Dag 10 - En strek. Dag 11 - En strek. Dag 12 - En strek. Dag 13 - En strek. Dag 14 - En strek. Dag 15 - To streker. Dag 16 - To streker. Dag 17 - To streker. Dag 18 - To streker. Dag 19 - To streker. Dag 20 - To streker. Dag 21 - To streker. Dag 22 - To streker. Dag 23 - To streker. Dag 24 - To streker. Dag 25 - En strek. (Vi satser på neste runde vi, når den andre eggstokken får prøve seg. ) (Oppdateres) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. april 2008 #131 Del Skrevet 6. april 2008 Æsj da..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 6. april 2008 #132 Del Skrevet 6. april 2008 Så kjedelig at det ikke kom en tredje strek da! Betyr det at det ikke løsnet noe egg denne gangen? Får håpe eggstokkene dine kommer sterkt tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. april 2008 Forfatter #133 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Æsj da..! Litt dumt, men da vil det si at jeg kanskje ikke har så lang syklus allikevel, og da kan det hende jeg rekker PP2 før han reiser igjen. Det går altså an å prøve å se positivt på det. Så kjedelig at det ikke kom en tredje strek da! Betyr det at det ikke løsnet noe egg denne gangen? Får håpe eggstokkene dine kommer sterkt tilbake! Nja, vet ikke, det kan jo godt være. Det var etter mitt første skikkelige TR-besøk på flere år så... (De andre røde dagene har vart alt fra 3 dager til 7mnd...Mye og lite i mengde (- stort sett ekstremt mye! 2 pk grønne ob om dagen ) Kan jo være den ene eggstokken ikke var helt i omløp enda, vi setter vår lit til den andre. Er jo dens tur denne gangen. For kroppen prøvde jo. Fikk jo hormonutslag på at den forberedte seg på EL... Endret 6. april 2008 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. april 2008 Forfatter #134 Del Skrevet 7. april 2008 Jessda, da er det sikkert; Jeg må vente til jeg kan starte på ny giv, for monitoren nekter meg å sløse flere pinner på denne PP. Hehe... Så da setter jeg meg godt til rette, lener meg bakover i godstolen og venter på TR, så jeg kan starte den igjen! Og kjenner jeg denne trassige kroppen rett så kommer vel TR på torsdag, når Herren kommer hjem. :ler: Hadde ikke det vært flott vel? Og gjerne vare i 2 av de 3 ukene han er her? Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 7. april 2008 #135 Del Skrevet 7. april 2008 meeget typisk! du får lene deg tilbake og slappe av, så håper vi TR kommer snart! DU atte, kan jeg spør hvorfor du har hatt syklusproblemer i det siste? Hormonprevansjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. april 2008 Forfatter #136 Del Skrevet 7. april 2008 meeget typisk! du får lene deg tilbake og slappe av, så håper vi TR kommer snart! DU atte, kan jeg spør hvorfor du har hatt syklusproblemer i det siste? Hormonprevansjon? Det hele startet etter bruk av minipillen da jeg var 16. Derfra var det bare utforbakke. (Halvårs-TR med ekstreme blødninger) Så går jeg på medisiner som kan forstyrre syklus. Og ja, jeg har gått på hormonprev de siste 4 årene. Derfor.. Men ikke det siste året altså. Vært uten i litt over ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 7. april 2008 #137 Del Skrevet 7. april 2008 Haha, du Anamelona: du er utrulig vittig! Eg ler meg skakk! Men det med den tredje streken: eg trur ikkje du skal legge så mykje i Mysteriet den Manglende Strek. Du har jo funne din fruktbare periode, og eggløsningen er i slutten av denne, evt. siste dagen med to streker. Eg ville kanskje satt el på dag 23, og venta ikm 14 dagar seinare. Eller? Eg har og ein mann (ja, sambuar då :gjeiper: ) som er vekke på arbeid avogtil, men ikkje så lenge som din heldigvis... No er han vekke i 3 dagar, men det hender han er på jobb i 14 dagar. Nei no er det Gynekolog på teve! Ha ein fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. april 2008 Forfatter #138 Del Skrevet 7. april 2008 Haha, du Anamelona: du er utrulig vittig! Eg ler meg skakk! Men det med den tredje streken: eg trur ikkje du skal legge så mykje i Mysteriet den Manglende Strek. Du har jo funne din fruktbare periode, og eggløsningen er i slutten av denne, evt. siste dagen med to streker. Eg ville kanskje satt el på dag 23, og venta ikm 14 dagar seinare. Eller? Eg har og ein mann (ja, sambuar då :gjeiper: ) som er vekke på arbeid avogtil, men ikkje så lenge som din heldigvis... No er han vekke i 3 dagar, men det hender han er på jobb i 14 dagar. Nei no er det Gynekolog på teve! Ha ein fin kveld! Hehe.. Det er så godt å vite at jeg underholder. Så du mener at jeg hadde eggløsning, selv om det ikke vistes på monitoren? Vennligst utdyp! Dette vil jeg gjerne høre mer om. Går jo rundt og lurer på hvorfor den tredje streken aldri kom jeg vet du... Nei, nå går jeg opp en tur, lager matpakke til imorgen, og forventer at du skriver et lite innlegg om dett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 7. april 2008 #139 Del Skrevet 7. april 2008 Nei, nå går jeg opp en tur, lager matpakke til imorgen, og forventer at du skriver et lite innlegg om dett. Nehei, for det er jo gynekolog på teve jo! *kommer sterkere tilbake* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 8. april 2008 #140 Del Skrevet 8. april 2008 Det er nok vanskelig å vite hvorfor fikk du ikke den tredje streken. Kanskje hadde du EL kanskje ikke, hadde du også målt tempertatur da hadde du vist det med sikkerhet, men kommer nå TR om ca.14 dager fra siste dagen du hadde 2 streker, så har du nok hatt EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå