Gå til innhold

"Duste-helsevesen"

Krølltopp

Anbefalte innlegg

Jeg bare MÅ uttrykke min frustrasjon:

I forbindelse med flytting, byttet jeg også fastlege. Jeg er meget sterkt plaget av allergi, og nå nærmer eksamens-tiden seg samtidig med en fæl pollen-sesong. Jeg ringte til min nye lege for å få en resept på den allergimedisinen jeg har brukt i alle år, som jeg snart er gått tom for. Da fikk jeg beskjed om at siden jeg er en ny pasient, må jeg først ha en time for å få medisinen. Første ledige time var 30. april.

Fortvilet, med gråten i stemmen, spurte jeg legesekretæren om det virkelig var meningen at jeg måtte gå en hel måned uten medisiner. Da svarte hun at at "det var ikke en akutt situasjon" og at "jeg burde hatt vett nok til å ha litt ekstra medisin å gå på i mellomtiden"

Så da må jeg vel betale syvhundre kroner og gå til en privatlege, da? *sukk* Noen som har råd?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativ medisin!!!

Ikke sikkert at det virker, men flott hvis det kan hjelpe deg.

Du slipper uansett unna det norske super-helsevesenet!!!

Hvorfor ikke ringe den gamle legen din og be om en resept? Det er ikke umulig at det nytter...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv i ringe din gamle fastlege! De fleste skriver jo ut resepter til pasienter som har vært der tidligere. Dersom du har familie/venner i nærheten kan kanksje de plukke opp respten for deg og sende deg, eller legen kan sende den til deg / faxe den inn til et apotek i nærheten av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Gå på lege kontoret og overdrin veldig og be om en time hos en anen lege!!

Eller gå til legevakten og få resept der...

Det har jeg gjort..

Funket fint det,var bare å si det som det var og legge på litt.... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskjeden fikk jeg også da jeg skulle ha resept på p-piller fra ny fastlege.Kanskje dette er vanlig praksis hos leger? Men jeg var heldig og fikk en time fort nok til at jeg slapp å gå uten piller.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...