Gå til innhold

En ting jeg har lært av Kg.

Gjest Tara1

Anbefalte innlegg

Gjest Emera

Hendene skal helst renses med bakteriedrepende kluter så snart man har vært ute av huset. Men det er helt greit å rundslikke kjæresten i rompa.

En veldig fin ting jeg har lært av KG er å spyle dusjkabinettet med kaldt vann etter jeg har dusjet, for da festes ikke såperester o.l og det holder seg blankt. Lurt!

Edit. tilføyelser

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært uendelig mye om graviditet og barneoppdragelse! Det er nesten pinlig at ingen av mine gravide venninner trenger å forklare meg noe som helst for jeg kan jo alt fra før :ler: Ofte er det jeg som forteller dem hva de ikke skal spise eller hvordan graviditeten deres kommer til å bli. Ofte må jeg bite i meg all informasjonen jeg har dytta inn i mitt "KG-arkiv".

Jeg har lært mange gode husmortips

Jeg har lært masse om bryllup

Jeg har lært at utroskap er vanlig

Jeg har lært at man helst ikke skal si meningen sin rett ut, men pakke den inn i et tykt lag med bomull. Og om man skulle være dum å si meningen sin uten bomullsforpakningen er man slem.

Ellers har jeg lært mye mer, og nå lærte jeg dette:

En veldig fin ting jeg har lært av KG er å spyle dusjkabinettet med kaldt vann etter jeg har dusjet, for da festes ikke såperester o.l og det holder seg blankt. Lurt!
Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Har du lært noe av menneskene her inne? Og i så fall, kan du nevne en ting?

Jeg har vært gjest av og på over de siste fem årene, og har lært en del, ja.

I tillegg til en del praktiske ting som har med bil, hus, bank, forskikring, studier, arbeid, intervju, mat, osv. har jeg i en del tilfeller fått bekreftet hva som er "typisk kvinner". Det råder andre former for tankemåter og sosiale regler på et kvinneforum enn det ville ha gjort i et typisk liknende mannsforum.

På KG kan man også utfordre tankesett og vinklinger på ulike problemstillinger, innenfor rammene av det "diskusjonsforum" som KG er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

I denne tråden har jeg lært noe helt nytt faktisk. Fram til nå har jeg vært helt sikker på at "politisk korrekt" var noe man absolutt ikke skulle være, noe man bare var hvis man ikke hadde egne meninger men følger SV's partiprogram til punkt og prikke. Etter å ha lest denne tråden, står det imidlertid klart for meg at politisk korrekt er noe man skal være.

Kan jeg trekke en konklusjon ut fra dette, må det være at hvis du har lyst til å bli forvirret, gå inn på KG ;)

Ellers lurer jeg som mange andre på om det finnes en avvenningsklinikk eller lignende for KG brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gasse

Jeg har lært at kjerringsnakk er mindre tåpelig enn jeg trodde. Kvinner ser mange sammenhenger menn flest ikke aner eksisterer. Samtidig synes jeg noen store sammenhenger forbausende ofte går kvinner hus forbi...

Videre har jeg lært at kvinner slenger lite dritt i forhold til menn, men benytter enhver anledning til å gi andre små stikk når de vanskelig kan angripes (noe denne tråden er et eksempel på :lol:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har lært at kjerringsnakk er mindre tåpelig enn jeg trodde. Kvinner ser mange sammenhenger menn flest ikke aner eksisterer. Samtidig synes jeg noen store sammenhenger forbausende ofte går kvinner hus forbi...

Videre har jeg lært at kvinner slenger lite dritt i forhold til menn, men benytter enhver anledning til å gi andre små stikk når de vanskelig kan angripes (noe denne tråden er et eksempel på :lol:).

Det tror jeg stemmer ganske godt :) Jeg tror kanskje kvinner er litt flinkere enn menn til å diskutere og reflektere nokså "rolig" uten å ty til veldig overhøvlende teknikker eller putte fingrene i ørene (evt over øynene). I forhold til enkelte andre fora som er mer mannsdominerte synes jeg i hvert fall den tendensen er tydelig. Man kan i hvert fall ofte(re) innrømme at joda, jeg ser meningen din og argumentet ditt, men er ikke enig. Men samtidig er vi (jeg er kvinne) kanskje litt feigere til å ta opp provoserende temaer? Det med stikkene er også sant.

Jeg kom til å tenke på at jeg tror jeg har lært å bli mindre bastant og påståelig etter å ha hengt her ganske lenge. Jeg har fått mer forståelse for andre meninger enn de jeg hadde/trodde jeg hadde, og uttrykker meg litt mindre skråsikkert enn da jeg var yngre. Men noen ganger er jeg nok litt krass og bastant på en dum måte likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente37
Har du lært noe av menneskene her inne? Og i så fall, kan du nevne en ting?

..At menn og kvinner lever på hver sin planet (jf Sex/relasjoner forumet).

Ikke rart det er krig i verden..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har lært at mannen min kommer til å forandre seg og bli slem fordi han er muslim :klø:

:fnise: Det har eg og lært.. Sitter å venter og lurer på når det skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anomeg

har lært at det er vanlig å vaske seg i rompa.. så i går dusja jeg og vaska med såpe i rompehullet for første gang på over femten år..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Fra samliv og relasjoner:

- Det er helt greit å klikke vinkel for ting man leser i dagboken/posten/msnloggen/mobilen til kjæresten. Dette skal enhver kjæreste godta, og dersom overvåkning ikke godtas, så betyr det at man har noe å skjule (og er utro i 87% av tilfellene, lizm)

- Utroskap er noe som ALDRI skjer, for man elsker hverandre SÅ høyt og man bare VET at kjæresten aldri er utro

Skulle punktet overfor falle bort ....

- Den mistenkte utro kjæresten bærer bevisbyrden for å bevise sin uskyld, ikke omvend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gasse
Man kan i hvert fall ofte(re) innrømme at joda, jeg ser meningen din og argumentet ditt, men er ikke enig. Men samtidig er vi (jeg er kvinne) kanskje litt feigere til å ta opp provoserende temaer?

De vanskelige temaene kommer nok opp, men de eskalerer ikke - hverken på godt eller vondt. Dvs. her på KG går folk relativt sjeldent i direkte konfrontasjon slik at man enten må svare godt for seg eller bli latterliggjort. På den annen side slås det ikke så mye under beltestedet.

For øvrig har jeg vært på endel teknologiforum hvor det også er nerder i 15-20 års alderen. De virker generelt mer avslappet og konstruktive enn oss eldre. Om det er alderen eller om de har fått et mer naturlig til nettdiskusjoner ved å ha vokst opp med dem, vet jeg ikke. Uansett har moderatorene der svært lite å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom denne tråden, har jeg lært at jeg aldri skal rote meg inn på trådene for bryllup, graviditet og barn. Folka der er tydeligvis selvopptatte galninger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
For øvrig har jeg vært på endel teknologiforum hvor det også er nerder i 15-20 års alderen. De virker generelt mer avslappet og konstruktive enn oss eldre. Om det er alderen eller om de har fått et mer naturlig til nettdiskusjoner ved å ha vokst opp med dem, vet jeg ikke. Uansett har moderatorene der svært lite å gjøre.

Der har jeg en annen oppfatning. Moderatorene har gjerne mye å gjøre,men opererer veldig raskt, så personangrep og likn blir aldri stående i mer enn noen minutter. Når man i tillegg kan legge netikette i bunnen med reglene, får man ofte et mye mer håndterlig forum og konstruktive diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...