heny Skrevet 31. mars 2008 #21 Skrevet 31. mars 2008 Au da? Glad vi ikke deler mening, ellers hadde jeg sikkert blitt så trist over mitt eget speilbilde at jeg hadde sultet meg ihjel. Vær forsiktig med å skrive sånt, bare et tips. altså det var det jeg mente var desidert penest. det jegegentlig ville frem til er at det er mye penere med noen kg for mye enn noen kg for lite, for det ser helt ****** ut. jeg har selv noen kg for mye og jeg er stolt av det. kunne gjerne tatt av noen kg. har BMI på 29-30 men ser ikke på meg selv som feit. og "alle" sier at jeg ser bra ut. jeg kan ikke si at noen kommenterer en bekjent av meg som pen og hun veier 5 kg "for lite" dette er et følsomt tema, og man støter noen uansett hva man skriver. men det var altså ikke meningen å støte de som er noen kg for mye. ikke de som har noen kg for lite heller sånn sett. men jeg vil heller være ti kg for mye enn 5 kg for lite. det er sikkert.
Gjest milkyway Skrevet 31. mars 2008 #22 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har en BMI på 17, men benbygningen min gjør sånn at noe over 19 ser unaturlig ut. Så lenge ikke kinnbeina er hule, og det er innhulte skygger rundt øynene, ser jeg ikke noe grunn til å bruke ord som "forjævlig"
Cienna Skrevet 31. mars 2008 #23 Skrevet 31. mars 2008 5 kilo for mye, 5 kilo for lite...alle kler vekta forskjellig...Noen vil si at jeg ser bra ut nå med 58 kilo på kroppen, men få kommer til å si at jeg ser jævlig ut når jeg ligger på 55 kilo(som er målet de 3 neste mnd)...
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #24 Skrevet 1. april 2008 Jeg blir irritert når folk kaller tynne mennesker syltynne, beinrangel, skjelett, skinn og bein. Bare for å nevne noen. Mens de aller fleste ikke kan eller vil kalle en tjukk person tjukk en gang fordi da blir personen såret. "Du er tynn." Du er tjukk." De fleste oppfører seg som at å si "du er tynn" bare er en fornløyelse for folk å bli kalt, mens "du er tjukk" vil såre gjeldende person dypt. Man kan gå rundt å kalle tynne folk allverdens med kallenavn som får personen til å høres ut som et skjelett med skinn på, men ingen kan kalle en stor person tjukk en gang, fordi det er sårende. Det å være tynn er faktisk ikke en så stor glede som mange kanskje tror. Jeg skjønner ikke hvorfor alle vil bli tynne. Hvorfor vil ingen bli "normal," eller passelig? Jeg vet om mange som ønsker å legge på seg, og jeg er en av dem. I 15 år har jeg vært tynn, og jeg fikk høre det hele tiden før. 15 er vel ikke mye tenker du, men 15 år er nok det til å kjenne at det faktisk ikke er gøy i det hele tatt å være tynn. Det er utrolig sårende å få høre at du er tynn. Jeg prøver hele tiden å få noen ekstra kilo, men ingen ting hjelper, pga forbrenningen jeg har. Hvis en stor person greier å kalle en tynn person for bein rangel, så syns jeg den bør tåle å bli kalt fleskberg. Tro det eller ei, det sårer like mye. Skriver mye og jeg sier ikke at alle er sånn, men noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå