Gå til innhold

9.kl og karakterer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dere forventer seksere i alle fag? Det høres litt i overkant ut. Så hvis han kommer hjem med en femmer blir dere skuffet over ham?

Nei, sa jeg det? Å forvente noe er ikke det samme som bli skuffet om det ikke skjer vet du. Jeg forventer også at ukas lottotall ikke vil være dem jeg har på min kupong fordi det jo aldri skjer at jeg vinner, men jeg blir jo ikke skuffet om jeg skulle vinne (for å sette uttrykket "forvente" på spissen).

Han får alltid(99% av tilfellene) 6'ere i alt og da forventer vi selvfølgelig det. Om han ikke skulle få det vil vi jo høre med han hva som skjedde og om han sliter med temaet, men også slikt har han selv fullstendig kontroll på så han vil uansett komme til oss med sin egen vurdering av resultatet uten at vi behøver lure på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, sa jeg det? Å forvente noe er ikke det samme som bli skuffet om det ikke skjer vet du. Jeg forventer også at ukas lottotall ikke vil være dem jeg har på min kupong fordi det jo aldri skjer at jeg vinner, men jeg blir jo ikke skuffet om jeg skulle vinne (for å sette uttrykket "forvente" på spissen).

Han får alltid(99% av tilfellene) 6'ere i alt og da forventer vi selvfølgelig det. Om han ikke skulle få det vil vi jo høre med han hva som skjedde og om han sliter med temaet, men også slikt har han selv fullstendig kontroll på så han vil uansett komme til oss med sin egen vurdering av resultatet uten at vi behøver lure på det.

Hmmm, selv om du modererer deg litt nå, reagerte jeg også på ditt første svar. Jeg lurer på hvordan du viser/skjuler dine forventninger til din sønn?

Skrevet (endret)
Hmmm, selv om du modererer deg litt nå, reagerte jeg også på ditt første svar. Jeg lurer på hvordan du viser/skjuler dine forventninger til din sønn?

Jeg modererer meg ikke noe som helst. Selvfølgelig forventer jeg at han får 6'ere, når han alltid får det. Og som sagt har det ingen sammenheng med noen slags negativitet de få gangene han ikke får det.

Skulle jeg gå rundt vurdere han som svakere enn han er faglig? Jeg ser ingen grunn til å skjule mine"forventninger" til han. Vi vet jo alle her i huset at han alltid får 6.

Endret av asterix
Gjest Gjest
Skrevet
Nei, sa jeg det? Å forvente noe er ikke det samme som bli skuffet om det ikke skjer vet du.

Forvente kan tolkes som "kreve". Som i "jeg forventer at du gjør dette i dag".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...