Gå til innhold

The life of the one and only... Ambriel!

Ambriel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er kjempedeilig! Selv om det er mye som skal rekkes å gjøre på 1 uke ;) hehe

Igår var jeg hos legen min en tur. Har ikke fått byttet fastlege til en i Oslo enda (treige meg), så når jeg først var hjemme fikk jeg en tur hos min lege her. Synes det er mye bedre å snakke med han, for han kjenner jo meg, iforhold til en ny lege, som jeg da bare øser alle problemene mine ut på. Anyway, jeg fortalte han om pustegreiene mine, og han synes det hørtes ut som astma. Så nå sitter jeg her med en sånn diskus sak som jeg skal puste inn morgen og kveld. Det eneste positive med dette var at diskusen var lilla, som nå for tiden er min nye favorittfarge :ler:

Uff, snøen raste ned fra hustaket her, og det hørtes jo ut som om hele huset skulle falle sammen. Tequila ble jo livredd, sitter og skjelver enda og det skjedde for 5 min siden. Nå har hun gjemt seg inni buret sitt, føler seg god og trygg der.

Ellers har jeg fått tilbud om å kjøpe en hund. En 7 mnd gammel Chihuahua gutt, black and tan farge. Det som er problemet er at han har bare fått den ene testikkelen sin, den andre har ikke fallt ned enda :klø: Hadde han på besøk her igår, og Tequila synes har var litt innpåsliten, skulle jo hoppe på henne hele tiden, men hun løftet villig på beinet så Buster fikk slikke henne :ler: Tøyta mi :rødme:

Har ikke noe bilde av han, men han er veldig lik denne:

Wannabe Buster ;)

Prøver å lage en for og imot liste her:

For:

- Nydelig liten gutt, med akkurat de fargene jeg ønsker meg, og langhåret :rødme:

- Han er stuerein og vet at han skal gå til døra når han må ut.

- Tequila trenger selskap mens vi er på jobb.

- "Billig", betaler ikke mer (skal prøve å få ned prisen litt) enn 10 000 for han, mens man betaler mellom 15 og 20 000 for en ny valp

Imot:

- Mangler ene testikkelen, dvs han kan ikke brukes i utstilling. Kan brukes i avl, men man skal jo ikke avle på feil. Venninna mi (som jeg skal kjøpe han av), brukte sin hund, som også bare har en testikkel i avl, og hannvalpene i kullet har fått begge sine, selv om de kan vandre oppover etterhvert da.

- Pga en testikkel har han litt overproduksjon av testosteron (virker det som), og skal humpe på alt mulig, derfor synes Tequila han ble litt innpåsliten.

- Pga mangelen så er det store sjanser for at han kan få smerter senere, hvis vi da ikke velger å kastrere han, noe som gjør at han roer seg nok ned ganske mange hakk.

Har tenkt å spør venninna mi om vi kan låne han noen timer i morgen, med bare mamma og meg her, og Tequila da selvfølgelig. Tequila er litt skeptisk til andre mennesker, så hun fikk liksom ikke helt være seg selv igår, når det var så mange andre mennesker her. Hmmm, er så usikker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, jeg er innom HM og endrer den nye pakka mi hele tiden jeg :rodme: Legge til ting, og trekker fra ting, blir liksom aldri fornøyd ;)

Nå er problemet mitt at jeg har fått tak i den hvite jakka jeg snakket om tidligere, som ikke kom pga tomt lager, men jeg har også fått tak i den i grå. Og nå er jeg veldig itvil om hvilken farge jeg skal ha, eller om jeg bare skal ta begge :klø: Luksusproblem :rodme: Ellers har jeg bestillt en del topper som er greie å ha. Det gøyeste er å gå innom Hm butikkene i byen, og finne akkurat de samme plaggene, bare til fullpris! :juhu: F,eks, jeg har bestillt en to pack med t-skjorter. På HM.com koster de 29 kr, mens i HM butikken i byen koster de 98 :juhu:

Kjøpte meg et par øredobber igår i byen, hvit plastikk i elfenbensfarge. De var faktisk veldig fine, og kostet bare 5 kroner :D Fikk dem, og et smykke med en elefant på i samme fargen av mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund.Lurt å "teste" han ut og se hvordan det går ;)

Lykke til hos tannlegen! misunner deg ikke!

Goooooooooood helg,kose deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig hund.Lurt å "teste" han ut og se hvordan det går ;)

Lykke til hos tannlegen! misunner deg ikke!

Goooooooooood helg,kose deg masse :klem:

Jeg er blendet av hans skjønnhet, og tenker ikke klart ;) hehe. Men tror det skal bli godt og få lånt han litt, og se hvordan det går. Håper de liker hverandre bedre når det bare er dem :)

Uff, Tequila hadde akkurat slutta å skjelve, så raser det på ny ned fra taket og skremmer henne. Nå rister hun som et aspeløv igjen her, dakar liten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen idag gikk kjempebra! :-D Visdomstennene mine kommer opp riktig, og ingen hull. Hun kikket gjennom tennene mine og sa "dette er ei jente som kan pusse tenna sine" :juhu:

Glemte å nevne det tidligere idag, men holdt på å bli vitne til et tyveri til igår. Var nedom mamma på jobben, og hun jobber i en skobutikk. Så kommer det inn en mann som går rundt og sjangler litt, så vi holder et øye med han. Han går bort i barneavdelingen og kikker på noen Lacoste sko til gutter, og på noen jentesko. Så tar han Lacoste skoene ned fra hylla, og setter dem et annet sted. Mamma ser dette, og når han går bort for å prøve noen herresko, så går hun bort i barneavdelingen og tar bort skoene. Han prøver noen sko, virker ikke som han vet hvilken størrelse han skal ha, mens mamma fotfølger han. Kikker på herresko i 5 min, går bort i barneavdelingen igjen, for så å gå å kikke på damesko. Mamma ringer etter Securitas, som selvfølgelig kommer etter at mannen har gått (forstod vel at mamma holdt et godt øye med han). Men hun kjente han igjen, og beskrev han faktisk for oss, er visst flere butikker som har hatt besøk av han, og som synes han virket mistenkelig.

Frekke folk :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. har du gjort på idag? :)

Hei hei :-D

Idag har jeg vært i byen på shoppings med mamma :-D Det ble vel heller mamma som shoppet og jeg som bærte varene... hi hi. Kjøpte noen gaver til mopsen til tanta mi, han hadde bursdag i februar. Så han får leker og litt godteri ;)

I morgen kommer Buster på besøk, og Amandus (mopsen), så Tequila blir busy med guttene sine ;)

Du har gjort idag da, Milla? ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har ikke gjort stort, holder på med bryllups invitasjoner etc, så idag har jeg gjort det ferdig. Det er til en venn av familien som skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort stort, holder på med bryllups invitasjoner etc, så idag har jeg gjort det ferdig. Det er til en venn av familien som skal gifte seg.

Å, det er kjempegøy å sitte og lage slike ting ;) nå har jeg ikke laget bryllupsinvitasjoner før, men julekort og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lørdagsmiddagen spist :sikle: Deilige hjemmelagde kjøttkaker alla mamma! Så nå skal jeg ut en tur med dyret før jeg skal legge meg godt til rette på sofaen og se på Farmen ;) Spent på hva slags regelbrudd det er snakk om :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~
Da var lørdagsmiddagen spist :sikle: Deilige hjemmelagde kjøttkaker alla mamma! Så nå skal jeg ut en tur med dyret før jeg skal legge meg godt til rette på sofaen og se på Farmen ;) Spent på hva slags regelbrudd det er snakk om :klø:

Jeg er også spent på Farmen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA, Ida røyk ut :juhu:

Har mislikt den dama fra den dagen hun satte sine ben der inne :ler:

Og gud for en teit regel at det ikke er lov å sove andre steder enn i storbondehuset når man er storbonde, da burde man jo kunne sove hvor man selv vil :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA, Ida røyk ut :juhu:

Har mislikt den dama fra den dagen hun satte sine ben der inne :ler:

SÅ enig med deg i dette!!!!

Godt å bli kvitt den megga der :juhu:

Begynner faktisk å like Catarina litt jeg...mislikte hu sterk før,men ¨har kommet seg veldig synes jeg!

Blir du hjemme lenge?

Håper uansett du har kosa deg masse :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg liker Catarina mer og mer jeg også :jepp:

Blir hjemme frem til torsdag, det er hvertfall planen :) Så må bare nyte det mens man kan :-D

Har nettopp hatt besøk av min mormor, tante og mopsen hennes. Så nå er Tequila god og sliten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytur igjen idag, mamma som skulle ned og bytte noen gardiner hun kjøpte på lørdag som var i helt feil farge. Så hadde jeg sett noen som jeg ville kjøpe, men istedet endte mamma opp med å kjøpe dem, kom hjem og var kjempefornøyd, og jeg får gardinene som vi hadde i spisestua med meg til Oslo (har hatt lyst på akkurat slike, og nå fikk jeg dem :-D)

Også får vi kanskje besøk av Buster idag, håper hvertfall det ;) Er så itvil på om jeg skal kjøpe han eller ikke :klø: 10 000 er jo mye penger, men er jo ikke så altfor lenge til jeg har bursdag heller da, blir jo tross alt 20 år så da vanker det vel litt ekstra gaver :sjarmor::ler:

Hva er det med at alle hunder skal rote til den nyoppredde sengen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg kanskje snart får meg ny jobb :juhu:

Sjefen til min tante skal slutte, og begynne og jobbe i Oslo som avdelingsleder eller noe. Og min tante nevnte at jeg kunne tenke meg og bytte jobb, så da har jeg fått nummeret hennes, skal ringe henne i neste uke og avtale en tid til en samtale :juhu:

Så dere må krysse fingre, tær og alt annet dere har som kan krysses for meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...