Gå til innhold

Vil denne drepe oss alle?


Gjest Valiant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Meg igjen. Kom over denne meget interessante artikkelen. Ser ut som det kanskje er en forbindelse mellom jordskjelv og slike gammaglimt (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er sårbare. Men livet på jorden er også seigt. Dersom vår atmosfære eller jorden i seg selv ikke blir ødelagt under en slik hendelse, tror jeg at livet vil spire opp igjen omsider. Da kanskje i en annen form.

Det finnes store kratre på kloden vår som beviser at vi har blitt truffet av enorme himmellegemer tidligere. Ett av disse kan ha utryddet dinosaurene som over en veldig kort tid faktisk ble utryddet.

Som andre poengterer ovenfor er det meningløst å bekymre seg over noe som ikke man har noe kontroll over. Jeg tror det beste er å fokusere på hva man kan gjøre noe med og la resten få stå sin prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nervøs av sånne ting. Synes det er sinnsykt skummelt med noe så mektig som vi har null kontroll over. Men får ikke gjort noe med det, så får prøve å leve livet til fulle mens man kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er snakk om kun ti sekunder så må dere være klar over at det er snakk om stråling, i så stor intensitet at ned fallet i hiroshima blir mikroskopisk i forhold. og btw, det er ikke snakk om 50% av jorda.. det er snakk om alt. fordi strålingen er så sterk at den kommer til å gå igjennom jorden og videre til neste objekt som er i veien. så dvs at vi ikke kan bli redda av at det tilfeldigvis står noe i melleom oss og supernovaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
(..) fordi strålingen er så sterk at den kommer til å gå igjennom jorden og videre til neste objekt som er i veien. så dvs at vi ikke kan bli redda av at det tilfeldigvis står noe i melleom oss og supernovaen.

Det er trolig feil. Strålingen vil nok ikke "gå igjennom Jorden", men ødeleggelsene vil likevel ramme hele kloden. Ikke bare vil Jorden og alle som lever på den spontanantenne og bli stekt levende, men atmosfæren, og da spesielt det beskyttende ozonlaget, vil få ubotelige skader. Dersom ikke gammastrålingen tar livet av oss, så vil Solen gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå har sikkert Planet X gjort sitt lenge før den der blir noen trusel ;)

Jupp! Dvergplaneten Pluto (og Charon) får med seg Eris på laget og svinger innom for å hevne tapet av planetstatus. Akkurat nå strever de fælt med å overtale Ceres også, men de regner med å få i stand en allianse mot de store, stygge og arrogante planetene innen 2012 - og da smeller det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best vi passer på å slå hæla i taket i mellomtiden, så vi ihvertfall har det gjort!! :danser::humpe::kline::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Dvergplaneten Pluto (og Charon) får med seg Eris på laget og svinger innom for å hevne tapet av planetstatus. Akkurat nå strever de fælt med å overtale Ceres også, men de regner med å få i stand en allianse mot de store, stygge og arrogante planetene innen 2012 - og da smeller det!

Nyttårsaften i 2012 må bli den største ever - det blir jo antakelig den siste! :skål:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare vil Jorden og alle som lever på den spontanantenne og bli stekt levende, (...)

faktisk en litt fasinerende tanke :popcorn:

personlig synes jeg hele artikkelen lukter litt krise-journalistikk og prøver å hause opp stemningen rundt et problem som kanskje kommer i morgen. eller om tusen år. eller aldri. det blir litt for dumt, synes jeg. vi skal alle dø av noe en gang, men dette kan vi ikke gjøre noe verdens ting med. men må si at det var en av de mer uvanlige "dødsdommene" som ymse "eksperter" har kommet med :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...