Iset Skrevet 3. mai 2003 #1 Del Skrevet 3. mai 2003 har ikke prøvd disse, men skal bake dem til helgen tror jeg. 100 g smør 400 g hvit sjokolade i småbiter 1 dl kaffefløte 4 egg 150 g sukker 2 ts vaniljesukker 2 klyper salt 150 g skåldede mandler, grovhakket 100g pistasjer, grovhakket 200 g hvetemel Evt. melisdryss, melisglasur eller en plate hvit sjokolade som smeltes og blandes med 2-3 ss fløte. slik gjør du Smelt smør i en gryte, tilsett sjokolade og kaffefløte og rør til sjokoladen såvidt er smeltet, hvis du rører for lenge, blir det klumpete. Avkjøl litt. Pisk egg, sukker, vaniljesukker og salt i en bolle til det er hvitt. Rør inn sjokoladeblandingen. Bland pistasjer, mandler og mel og bland dette i røren. Hell røren i smurt, liten langpanne, alternativt rund springform 26 cm diam., og fordel den jevnt utover. Stekes ved 180 grader på nederste rille i ca 45 min. Hvis den blir fort brun oppå, kan du legge et matpapir over formen siste del av steketiden. klem Iset (mega-kakemons) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Hørtes spennende ut!! Fortell hvordan det gikk!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Hørtes bare SÅÅÅ godt ut!! Desverre kan jeg ikke spise hvit sjokolade (ihvertfall ikke hvit kokesjokolade... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå