Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 3. mars 2008 #21 Skrevet 3. mars 2008 Hvem har nevnt utlandet??????? Det er vanskelig å få til en to-timers flytur innenlands, men ikke umulig :-)
La Guapa Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Jeg vet ikke om mor flytter fordi det er umulig å få jobb der hun bor nå, eller om det er fordi hun får en mer attraktiv jobb 2 timers flyreise unna. Uansett synes jeg det er veldig synd for barnet og pappa`n. Min mann har en samværsdatter her vi bor og valgte bort å flytte 40 minutter med fly unna. Han ønsket en utdannelse som bare finnes i Oslo, men siden vi og datteren hans bor i midtnorge klarte han ikke å reise så langt bort. Skjønner ham godt. Hvem klarer vel å miste kontakten med avkommet sitt i tre år ? Jeg synes det er utrolig synd når samværsforelder flytter så langt bort. Barnet mister hyppig kontakt med begge foreldre.... Har de snakket sammen om hvordan dette kan løses på best mulig måte? Hvordan har hun som flytter sett for seg kontakten med pappa`n ? Det er hun som bør komme med en knakende god løsning her synes jeg... En venninne av meg tok utdannelse i London i flere år. Hun valgte å la sønnen bo hos far. Nå har de delt omsorg for gutten på 13 år. Hun kunne jo ikke "ta fra ham" gutten fordi hun ville utdanne seg heller... Og jeg mener at den som velger å reise for å evt. å realisere karrieredrømmer ikke kan frarøve barnet og den andre parten kontakten. Da må en velge selv da...å evnt. ha mindre kontakt med barnet sitt.. Lykke til La Guapa
Gjest "gjest" Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Jeg lurer på om dere er spik spenna syk i hodet hele gjengen. Man kan da ikke få sitt geografiske handlingsrom begrenset innad i landet bare pga barn. Hvis drømmejobben er en time med fly unna, så flytter man og tar barna med seg. Eller man drar alene hvis man er samværsforelder. Det pussige er at jeg sjeldent hører noe om at samværsforelder ikke skal få flytte hvis de vil det. Kan kanskje ha en sammenheng med at samværsforelder som oftest er menn og og den som sitter med ungene til daglig er en kvinne og henne skal vi hindre mest mulig. Det er da for godt for ei kjerring at hun skal få gå skole og utvikle seg. Nei, hun må sitte i kassadamejobben og bli straffet fordi hun har fått barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå