Gå til innhold

Vi har fått baby!

Trampe

Anbefalte innlegg

Min fødselshistorie....

Riene startet klokken tre natt til tirsdag 15 april, jeg lå en time våken og telte rier/minutter før jeg vekket kjæresten og sa at nå er det på gang.

Har aldri sett en mann hoppe så raskt ut av senga før :ler:

Vi fortsatte og telle, og mannen hoppet i dusjen. Jeg ringte jordmora vår og forhørte meg om hva vi skulle gjøre - ble anbefalt dusjing, slappe av og prøve å sove hvis mulig, ble det ikke bedre skulle jeg bare ringe igjen. Det ble altså slik at vi ringte igjen halvannen time etter og det ble avtalt å møtes for kontroll. Den ble gjennomført klokken seks om morgenen, og vi ble derfra sendt videre til sykehuset (hadde nå halvannen cm åpning), dette siden vi skulle kjøre i to timer.

Kom oss på sykehuset - turen gikk veldig fint, hadde fra to minutter til fem minutter mellom riene, og tuern virket overraskende kort.

Ble satt til sjekk av rier og rytme, før vi ble inlosjert på miljørommet i avdelingen. Etterhvert ble jeg satt på akupunktur og de sjekket meg regelmessig nedentil, men her gikk det rimelig sakte... Og dagen seilte forbi...

Riesmertene tiltok og jeg ble satt på lystgass, noe kjæresten syntes var veldig avslappende - han syntes det var så vemmelig å se meg ligge der å ha vondt, syntes det var veldig avslappende selv også jeg :ler:

Under denne fødselen hadde jeg ikke tidsperspektiv i det hele tatt.

Riesmertene tiltok i sterkere styrke og det var ikke lenger nok med lystgass, jeg hadde bare fire cm åpning og jeg fikk epidural.

Det hjalp heller ikke, så etter enda en stund (fortsatt ikke oversikt over tiden) fikk jeg nok en epidural, og samtidig lystgass, smertene var helt j......

Det skulle vise seg at det var vanskelig å senke smertene mine.... så det endte med at jeg fikk både en spinal og en fødespinal i tillegg.

Lege og jordmor sjekket meg nok en gang og jeg fikk beskjed om at åpningen var fem cm :dåne:

Da fikk jeg beskjed om at hvis det ikke var endring i løpet av en time ville det bli utført keisersnitt. Timen gikk og ingenting var endret... Jeg hadde nå ligget i 30 timer med rier som nå skulle tilsi at jeg hadde full åpning...

Da ble det fart i sakene og jeg ble ført bort rimelig raskt - fikk ikke gitt kos til kjæresten heller...

Så i det smerteh....... jeg hadde ble jeg fraktet inn på operasjonsbordet og fikk satt nok en fødespinal før operasjonen startet - dette var alller første gang jeg ikke kjente noen smerter i det hele tatt.

Lå der på bordet og stirret i taket med en kald klut i pannen. Så etter noen minutter ( fortsatt ikke tidsperspektiv) så hørte jeg barneskrik, da kom tårene rennende...

Så kom gutten inntil mors kinn for en rask klem før de førte han bort og inn til alt av kontroller og til sin far som sto ventende på godgutten vår:)

Så ble mor sydd igjen og kjørt bort på oppvåkningsavdelingen. Her ble jeg liggende i to timer før kjæresten og lillegutt kom inn til meg. ENDELIG...

Det viste seg i ettertid at lillegutt var en "stjernetitter" som hadde satt seg fast i bekkenet mitt. Kirurg hadde sagt til kjæresten at det faktisk var litt arbeid med å få lillegutt "løs" under keisersnittet.

Men det hele endte godt:)

Gutten er frisk som en fisk idag, mens mor en fortsatt litt mørbanket i ryggen etter at legene har "lekt" seg med så mange sprøyter i ryggen...

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...