Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 Venstresiden i Norge har forøvrig en meget stygg historikk der de i mange tiår beundret og hyllet de virkelig store kjeltringene i verden: Stalin, Mao, Pol Pot og Castro. Venstresiden har aldri tatt avstand fra dette i ettertid, hvilket er meget betenkelig. Selv om jeg ikke er noen Castrotilhenger lenger, (var det på 80-tallet når jeg i 1984 var der første gang, og så hvor lite kriminalitet der var, et topp helsevesen gratis for alle, full sysselsetting, trygder, tilnærmet gratis strøm, gass og bolig, ingen slum etc. etc.) synes jeg det er litt drøyt å sammenligne Fidel Castro med Pol Pot, Stalin og Mao.
Gjest Gjest_Max_* Skrevet 7. mars 2008 #22 Skrevet 7. mars 2008 Vel, jeg var på Cuba i 2007, og jeg så noe annet: Ekstrem fattigdom, en angiver på hvert gatehjørne, total overvåkning av innbyggerne, ingen politiske partier, full pressesensur, alle tegn på opposisjon slås brutalt ned av det hemmelige politiet. At folk ikke sulter ihjel, skyldes at landet er rikt på naturressurser. Hvis du hadde bodd i et skur i Havanna i et par år, tipper jeg du også hadde begynt å miste tilliten til det kommunistiske paradis.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har ikke støttet Castro siden 80-tallet og har ikke vært der siden 1998, men en venninde jeg har jevn kontakt med sier det blir verre og verre nær sagt dag for dag.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 15. mars 2008 #24 Skrevet 15. mars 2008 Selv om jeg ikke er noen Castrotilhenger lenger, (var det på 80-tallet når jeg i 1984 var der første gang, og så hvor lite kriminalitet der var, et topp helsevesen gratis for alle, full sysselsetting, trygder, tilnærmet gratis strøm, gass og bolig, ingen slum etc. etc.) synes jeg det er litt drøyt å sammenligne Fidel Castro med Pol Pot, Stalin og Mao. Jeg har ikke støttet Castro siden 80-tallet og har ikke vært der siden 1998, men en venninde jeg har jevn kontakt med sier det blir verre og verre nær sagt dag for dag. Ja - "helten" Castro som etterlater et Cuba i økonomisk krise .. Selv har har klart å karre til seg så mye at han faktisk er en av verdens rikeste mennensker. Han antas å ha en formue på langt over 900 millioner dollar.
Gjest Jekken Skrevet 15. mars 2008 #25 Skrevet 15. mars 2008 Kommunismen som system har vel drept langt flere mennesker ved intern terror (Gulag..) enn alle kriger tilsammen gjennom historien. Hvor har du dette fra?? Og hvorfor nevner du ikke folk som har blitt drept av USA-støttede diktatorer, f.eks. i Sør-Afrika under apartheid, Chile under Pinochet, Spania under Franco, Cuba under Batista, Sør-Vietnam under Diem, Tyskland under Hitler (før Tyskland overraskende nok ærklærte krig mot USA i desember 1941), Argentina under Peron, Indonesia under Suharto, og så videre... USA reddet Europa fra Hitler under den 2. verdenskrig, og stanset også japanerne. Jeg minner om at det var Japan som angrep USA i Pearl Harbour, og japanerne begikk som kjent fryktelige krigsforbrytelser i østen før de altså ble stanset av USA i 1945. Hiroshima og Nagasaki ble bombet for å unngå at hundretusenvis av amerikanske soldater (og noen millioner japanske sivile) skulle bli drept ved en invasjon av Japan. Under andre verdenskrig fordømte USA Japan for å torturere amerikanere for å finne ut hvor langt USA hadde kommet i sitt atomvåpenprogram. Når amerikanerne nå torturerer andre for å finne ut om sine "terror"-planer er det plutselig blitt greit?
FoxyFish Skrevet 15. mars 2008 #26 Skrevet 15. mars 2008 Typisk kommunistavisen Dagbladet å vinkle dette mot amerikanere, at USA liksom skal være verre enn andre. Håpløst. Har du i det hele tatt lest artikkelen? Den vinkles jo nettopp mot undersøkelser som viser at ALLE kan utvikle groteske handlingsmønster i ekstreme situasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #27 Skrevet 15. mars 2008 Ja - "helten" Castro som etterlater et Cuba i økonomisk krise .. Selv har har klart å karre til seg så mye at han faktisk er en av verdens rikeste mennensker. Han antas å ha en formue på langt over 900 millioner dollar. Dette var noe Bush-kompisen Forbes kom fram med før Castro ble syk. Castro sa at dersom Forbes kunne bevise at han hadde disse pengene skulle han gå av på dagen.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #28 Skrevet 15. mars 2008 Sprengingen av to forskjellige typer atomvåpen over Hiroshima og Nagasaki var prøvesprenginger for å se hvordan de forskjellige typene artet seg i praksis, for videre med tanke på å bruke de mot Sovjet. I tillegg sparte de noen tusen amerikanske soldater. Terror the American way
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå