Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Har hatt høyt kolestrol i mange år, og brukt medisin for det, uten særlig resultat.. Nå har legen gitt meg beskjed om å legge om kosten, og det er jeg innstilt på å prøve. Så her skal det leves sunt! Men jeg er så glad i honning, spiser det hver dag ! Nå lurer jeg på, må jeg kutte ut honningen?? Har lett både her og der, men finner ikke noe svar på om det er sunt eller usunt.. Kan noen hjelpe?
Ce'Nedra Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Usunt kolesterol finnes i fett, så jeg tviler på at honning som jo ikke inneholder fett har så mye å si for kolesterolet ditt. Men honning inneholder masse glukose som tas veldig raskt opp i blodet, så jeg ville ikke spist mye av det mtp diabetes osv. En teskje i teen om kvelden gjør ikke så mye, men å bruke det fast som pålegg er ikke noe særlig.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Usunt kolesterol finnes i fett, så jeg tviler på at honning som jo ikke inneholder fett har så mye å si for kolesterolet ditt. Men honning inneholder masse glukose som tas veldig raskt opp i blodet, så jeg ville ikke spist mye av det mtp diabetes osv. En teskje i teen om kvelden gjør ikke så mye, men å bruke det fast som pålegg er ikke noe særlig. Ja, må nok redusere på honningen, jeg har spist det på brødskiver, både morgen og kveld!Diabetes har jeg ikke, men hvem vet hva en kan få? Jeg spiser ellers ikke så mye søtt, me det er jo det animalske fettet jeg skal unngå... Og det skal jeg klare. Forøvrig har jeg arvelig høyt kolestrol, det er verre å behandle enn det "vanlige"som kommer av usunne matvaner!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå