Gå til innhold

Hvem tar bilder i bryllupet?

Avenodite

Anbefalte innlegg

Lurer på hvem som skal ta bilde for oss i kirken og på festen. Kan jeg spørre en av gjestene, eller bør jeg velge en person som ikke er gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt å be forskjellige venner og familie om å ta litt bilder og gi oss kopier, vi betaler selvfølgelig for det! Har også tenkt å utstyre lillesøstern på 12 med ett kamera, hun tar bilder i litt andre situasjoner enn hva de voksne ofte gjør. Vet ikke ennå om vi skal ha engangskameraer på bordene, men tror ikke det.. Vi har digitalkamera med stor minnebrikke, bedre å sende det litt på rundgang... Vi vil nok spørre en av gjestene spesielt om å ta en del bilder i kirken siden det ellers ofte bare blir tatt bilder på lang avstand der, men hvem det blir har vi ikke tenkt ut ennå.

Skal til fotograf etter vielsen og ta "skikkelige" bryllupsbilder. Har også lurt på om vi skal be fotografen bli med til festlokalet (kun få minutter unna) og ta noen familiebilder, men vi får se ann vær og tid tror jeg. Klarer såklart å få til det selv også, men hadde vært litt stas å ha noen skikkelig fine familiebilder også fra den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å ta proffesjonelle bilder hos fotograf. Vi har mange tusen bilder av typen snap-shots fra før av og vil gjerne gjøre denne dagen litt spesiell.

Vi har valgt å bruke fotografens studio og naturområdet rundt dette studioet som utgangspunkt for våre bilder. Vi ønsker ikke å være avhengige av været, ved å bestille fotografering ved kirken. Ikke ønsker vi bilder av gravstøtter på bildene våre heller. Dessuten er det en fare for at fotografen ikke bruker riktig utstyr, når han ikke kjenner lysforholdene ol. for området. Ved å bruke studioet og naturområdet rundt dette, vil fotografen, uansett vær og vind, ha mange muligheter. Vi vil ha perfekte bilder denne dagen...

Vi er ikke særlig flinke til å ta oss godt ut på bilder noen av oss, så vår fotografs største oppgave vil være å få oss til å smile og se naturlige ut. Knipse kan hvem som helst :-)

Ved kirken regner vi med at våre digitalkameravenner stiller flittig opp og gir oss papirkopier. Under middagen og festen skal gjestene få utdelt engangskameraer for å ta bilde av festen. Digitalkameravennene våre vil nok stille opp og knipse i vei her også.

Når vi kommer hjem fra bryllupsreisen har vi time for vurdering av bilder sammen med fotografen. Da velger vi ett hovedbilde og evt. bilde til forlovere. Videre vil vi ha med invitasjoner, program for dagen, kirkeprogram, bordkort ol. Vi har valgt et kjempealbum og firmaet i Italia scanner inn det vi ønsker og legger det til. Blir mer som ei bok enn et album. Til den tid vil vi ha ordnet papirkopier fra våre venner og noen må ordne fremkalling av engangskameraene.

PS: Preus foto selger partyengangskameraer til en skikkelig billig penge nå. Det er imidlertid ikke partykameraer du får, men kameraer med tiger- og sebrastriper (og teksten wild nature elns.). Leveringstiden suger og 6 kameraer er slengt ned i en vanlig konvolutt og sendt som vanlig post. Returkonvolutten vi fikk da vi klaget på at vi aldeles ikke fikk den varen vi hadde bestilt, var helt vanlig C4 uten porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi spurte tre venner av oss(to som var bedt til middagen, og en som var bedt til kaffen) om å fotografere i kirken og under festen. En av dem tok sorthvitt bilder, de to andre tok fargebilder.. vi sitter igjen med masse flotte bilder, og vi er veldig fornøyd med at vi spurte disse tre. :D

Utenom dette tok vi brudebilder hos fotograf.

Bare et lite tips hvis dere skal ha noen til å filme.. vi ba en om å gjøre dette.. vi angrer bittert på at vi ikke ordnet med to nå, fordi han glemte å trykke på rec når jeg og min far entret kirken... :grine: Det er bedre med formye, så man kan kutte bort noe istede for å ikke ha det i det heletatt..

Lykke til!

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn termin 12. september-03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til broren min skal ta bilder av oss etter vielsen - vi valgte å ikke bruke fotograf. Hun skal bruke ulike kameraer og både sort/hvitt og fargefilm.

I kirken og på festen skal blant annet foreldre og søsken fyre løs med fotoapparat, mens en kompis og sambo's svoger skal filme vielsen. I tillegg kommer vi til å la vårt eget digitalkamera med stor minnebrikke vandre litt i lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjærestes forlover har en venn som er fotograf. Forloverens gave til oss er fotograf hele bryllupsdagen. Det blir bilder i kirken, utenfor kirken og botanisk hage (hvis det blir fint vær) og på festen. Jeg er så glad for at vi har en proff fotograf. Jeg har venner som er flinke til å ta bilder, men på denne dagen har jeg lyst til å ha en proff en. Hvis vi ikke hadde fått fotograf, hadde vi betalt for fotograf selv, men da hadde vi nok ikke tatt oss råd til å ha ham på selve festen.

Vi skal også ha engangskameraer (så noen lekre noen på Glassmagasinets bryllupsavdeling i dag) og vi skal kanskje også bruke digitalkameraet vårt. Har absolutt ikke lyst til å la digitalkameraet gå på rundgang. Det er dyrt og jeg har ikke lyst til at litt klumsete, festglade mennesker skal ødelegge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke lyst til å la digitalkameraet gå på rundgang. Det er dyrt og jeg har ikke lyst til at litt klumsete, festglade mennesker skal ødelegge det.

Vi har noen digitalkameraer som har gått på rundgang på både den ene og den andre festen i flere år. De har aldri blitt ødelagt eller borte. Helt utrolig, men sant. De som bruker kameraet vet hvordan de bruker det, hva det koster og hvorfor det står til fri bruk på bordet. Opp igjennom årene har det blitt vanvittig mange bra snap-shots og en hel drøss med miss (fylle-) bilder. Jeg regner med at vi kommer til å låne bort vårt digitalkamera på vår store dag, men da til en ansvarlig fordi vi er avhengige av å få noen av bildene i "albumet" vårt...

PS: Vi har venner som er teknisk anlagt og økonomisk sett meget stabile - om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en onkel - som er innvitert selvfølgelig - som er veldig glad i å ta bilder, drevet med dette som hobby i alle år  

-Det har jeg også! :D Skal snakke med han om at han tar mange bilder i kirka (han er ikke så beskjeden heller, og tør nok å 'stikke seg fram' litt...), og ha ansvar for å ta alle familiebilder og sånt. Og ellers litt her og der - iallefall av alle gjestene under middagen. Han har både speilrefleks og digitalkamera.

Utenom det skal vi til fotograf rett etter vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg synes godt du kan velge en av gjestene hvis du synes de tar OK bilder. Å invitere noen ekstra bare for å ta bilder kan jo bli kjipt hvis de skal være der hele kvelden og ikke få mat og drikke og kaker (og får h*n det likevel, er de vel gjest??)

Vi skal bruke venner og kjente til å ta bilder. Min forlover er veldig god på fotografering, og har tatt brudebilder før, så hun skal ta de "offisielle" bildene. Jeg selv har studert foto og har sterke meninger om dette, så oss i tospann kan bli bra. Jeg vil MYE heller ha en fotograf som kjenner oss enn en middels bra bryllupsfotograf med "fog"-filter og nedtrekksbakgrunn med kirkeruiner på... :ler: Skulle vi først betalt tusenvis av kroner for en profesjonell fotograf, måtte vi nok betalt enda flere tusen for å få en litt utenom det vanlige... Og da leker vi oss heller selv.

Angående engangskameraer: Jeg ville aldri i livet valgt engangskameraer på bakgrunn av dekoren på pappen utenpå! Jeg tittet på dem de hadde på GlasMagasinet, og de var ikke utpreget tillitvekkende. Ærlig talt, er det ikke viktigere hvordan bildene blir enn hvordan kameraene SER UT? Gå i en fotoforretning og snakk med noen som har peiling på film! Hvis det er viktig at de matcher designprofilen i bryllupet, kan dere jo bare klistre på litt papir i riktig farge utenpå... Bare et tips fra en velmenende fotoentusiast...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie har alle plutselig fått digitalkameradilla,

og det passer meg igrunnen ganske godt!

Regner med at noen får til fine bilder, ellers så skal jo fotografen vår være der hele dagen. Og jeg har leid en filmdude, som skal filme absolutt hele vielsen, med tre kameraer, pluss lage musikkvideo av det etterpå....

Tipper vi sitter igjen med nok materiale å gråte litt over i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...